• Spucks

Var går gränsen för att barnen ska slippa träning pga vädret?

Jag har ingen gräns. Vid extrem väder ställer de in träningen. Om mitt barn verkligen inte vill gå någon gång, behöver han inte. Träningen ska vara kul, ingenting man lider igenom för att man måste.

• Spucks
    Anonym (Kör bara kör) skrev 2025-05-19 09:14:56 följande:
    Precis så. Man är en del av ett lag och det fattar inte visss barn/föräldrar. Det är så himla lätt att stanna hemma pga regn, trötthet och mosters besök. Medan tränarna och de andra barnen står där i ur och skur. Så otroligt ignorant. 
    Det finns annat äm lagsporter ....
  • Spucks
    Anonym (ST) skrev 2025-05-19 09:38:41 följande:
    Det är väl därför man har olika nivåer på lag?

En del ser fotbollen som en hobby och inte som ett extrajobb. Där skiljer sig folks åsikter åt och det är helt okej i min värld.

Barnen har också skolan att sköta och den måste ju få komma först. 
    Precis. Det måste finnas möjlighet för alla att utöva en idrott - de som tar det på allvar och vill nå något, och de som vill ha kul medan de rör på sig. 
    Jag gissar att en del av de som skriver så irriterad om föräldrar som låter sina barn stanna hemma, tillhör kategorin "fotbollspappa". Dvs. de föräldrar (ofast just pappor) som står bredvid planen under en match bland 5 åringar och skriker och gapa som om det gällde livet.
Svar på tråden Var går gränsen för att barnen ska slippa träning pga vädret?