Min man försvarar Måns
Jag blir chockad över diskussionen på sociala medier. Typ att hon har vunnit en vårdnadstvist pga att hon är kvinna. Dom har inte gått igenom en vårdnadstvist utan rätten har kollat i vilket land barnen ska bo i?. Barnen har en kortare period bott i Sverige men mestadels i England. Folk förfasar sig över att barnen inte kommer få träffa sin farmor och farfar nu?. Dom är ju lika välkomna nu som tidigare att hälsa på barnen i England.
Hade Måns varit något mer rationell så hade han väl förstått att han inte ska driva en sån där fråga alls. Varför ska inte barnen få vara där dom har sina vänner och trygghet?
Jag kan inte säga vad han har gjort eller inte. Däremot har jag inget större förtroende för att lyssna på personer med missbruksproblem som inte tar ansvar för sitt beteende. Det blir liksom i min värld inte trovärdigt. Typ att säga att han inte varit drogpåverkad hemma?. Bara på fest. Har han tagit in på hotell efteråt då eller och knarkat järnet, sovit borta och sedan kommit tillbaka efter en periods nykterhet? Med den stabiliteten i sådana fall är det väl inte konstigt att barnen ska vara hos den mer funktionella föräldern.