• Anonym (M)

Min man försvarar Måns

Anonym (Sur citron) skrev 2025-05-14 15:11:26 följande:
    Nu har jag själv ingen som helst uppfattning i hur det ligger till med anmälsbenägenheten bland kvinnor eller dylikt. Men jag kan nämna en siffra jag har hört från två bekanta som jobbar som utredare hos polisen. Dom sitter bland annat med utredningar av våldtäktsanmälningar. Enligt dom visar sig 60-70% av fallen vara fejk. Med det sagt så vill jag inte dra några slutsatser i frågan. Bara konstatera att dom har detta som arbete. Inte jag. Sen har vi förståss mörkertalet (det som alldrig anmäls...)
    Finns ju inget mörkertal när det gäller falska anmälningar. Vilka är dom, menar du? De som inte anmäler fast de vet att de inte blivit våldtagna?

Sedan tror jag inte på din siffra. När jag googlar får jag fram att 5% är felaktiga, dvs något har hänt men inte det som står i anmälan. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Rak-svararen) skrev 2025-05-14 17:46:47 följande:
    Absolut 

Det finns en stor benägenhet hos kvinnor att vägra inse att andra kvinnor beter sig illa, såsom att anmäla fejkade våldtäktsanmälningar. 

Det är väl mer eller mindre kutym nuförtiden att unga män använder mobiltelefon för att spela in samtycke innan ons-sex annars riskerar dom att bli våldtäktsanmälda. 
    Kvinnor tenderar helt klart att blunda för hemskheter som andra kvinnor utför och ensidigt fokusera på mäns brister. På så vis slipper dom att ta ansvar och kan odla det kvinnliga offerskapet till full blom.
    Sen finns det ju alltid män som antastar och beter sig illa mot kvinnor, skall ej förnekas.

På vilket sätt hjälper det att spela in ett samtycke i förväg? Det är ju inte värt något. Samtycke till sex kan dras tillbaka direkt. 
  • Anonym (M)
    Anonym (MMannen) skrev 2025-05-15 16:21:43 följande:
    Du läser ju inte vad TS skriver. Han har inte alls grupperat alla kvinnor och satt en etikett på dem som motoriska lögnare. 

Bra exempel på hur vissa förvränger sanningen när de inte kan argumentera emot.
    Har du själv läst TS? TS är en hon, inte han. 
Svar på tråden Min man försvarar Måns