Inlägg från: Anonym (Ellie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ellie)

Mitt livs största misstag

Jag läste inte upp betygen förrän jag var 31. Idag är jag nästan klar på läkarprogrammet. 

Visst kan jag önska att jag började tidigare, men det passade inte in i mitt liv att plugga då av många olika orsaker. Det blev så sent som det blev och det är bättre än aldrig.

Att gå omkring och ångra saker som man aldrig kan göra ogjorda leder aldrig till något gott. Var glad att du började nu. Annars hade du kanske ångrat dig ännu mer i framtiden. Var stolt att du började.

• Anonym (Ellie)
    Anonym (2) skrev 2025-05-15 11:15:25 följande:

Men är det okej eller inte? Att jag inte tog kontakt med vux tidigare. 
    Alla studerar väl inte vidare med en gång? Varför ska jag förväntas studera med en gång? 

Jag studerade upp betygen när jag var 20. 

Självklart är det okej. Vem är det som lägger förväntningarna på dig, du själv eller någon annan? Strunta i de som anklagar dig, tänk istället att du gjorde det du själv kände var rätt just nu.
  • Anonym (Ellie)
    Anonym (2) skrev 2025-05-15 20:14:38 följande:
    Jag försöker blicka framåt. Men det är svårt. Studierna kommer gå helt åt helvete. Då blir det ett dåligt liv. 

Jag vet inte ens hur man lever längre. För att jag har varit ett passivt spöke. 
    Ingenting blir bättre av att du intalar dig själv att studierna kommer gå åt helvete. Gör istället allt du kan för att lyckas och ha en plan B ifall det inte skulle göra det. Ta all hjälp du kan få.
Svar på tråden Mitt livs största misstag