• Anonym (Hon)

Vad svarar man?

Min pojkvän har märkliga händer, jag har aldrig sett något liknande, men har såklart aldrig sagt något om det.

Vi körde ett spel där man skulle svara på frågor om varandra. Han fick frågan "vad är en sak hos dig du tror att din partner gillar men aldrig sagt högt?"... då svarade han "mina händer, jag har fått höra att jag har starka, manliga händer!" Jag blev så paff att autisten i mig gick i baklås och inte visste vad jag skulle säga. Jag tror inte en suck på att någon sagt det, utan det är nog något han bara intalar sig själv, för det finns inte en sämre beskrivning av dem. Det är inte första gången han kastar ur sig saker som jag misstänker snarare handlar om osäkerhet och vill höra mig bekräfta det han säger, men jag låser mig totalt.

• Svar på tråden Vad svarar man?
  • Anonym (Hon)
    Anonym (a) skrev 2025-05-15 19:59:58 följande:

-Nja men jag gillar dina *insert kroppsdel*

Borde man verkligen svara "nja", blir inte det samma sak som att säga att jag inte gillar dem?
  • Anonym (Hon)
    Anonym (E) skrev 2025-05-15 20:04:52 följande:

Asså du har väl redan svarat något? Jag vet inte vad du svarade men det blir ju jättekonstigt att komma i efterhand, är det ni som brukar leka "jag har aldrig"?

Jag menar inte på frågan i sig, utan rent allmänt, vad säger man när en fråga gör en obekväm?
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Mina) skrev 2025-05-15 20:12:46 följande:

Är hans händer feminina? 
    Eller hur menar du att hans händer är märkliga?

Om han har stora händer är det ju inte så konstigt om han uppfattar dem som manliga. 

Väldigt små och onormalt korta, spetsiga fingrar.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (J) skrev 2025-05-15 20:13:27 följande:

Konstigt att du suger åt dig och tror han vill ha uppmärksamhet för han säger något sådant . Hsn verkar inte osäker utan tvärtom 

Han är extremt osäker.
  • Anonym (Hon)
    felicityporter skrev 2025-05-15 20:10:09 följande:

?Jag älskar hela dig, men min favoritdel är X?. Case closed, så svårt är det inte.

För mig är det inte så enkelt, för jag tycker faktiskt inte allt hos honom är attraktivt och jag blir väldigt stel om jag ska "ljuga", framför allt när jag inte är beredd på det.
  • Anonym (Hon)
    felicityporter skrev 2025-05-15 21:11:47 följande:
    Fast älskar man någon tycker man ju per automatik om hela kroppen och bryr sig överhuvudtaget inte om små ?skönhetsfel?, det är ju trots allt subjektivt vad som är attraktivt och inte. Varför skulle man vilja ge sin älskade komplex egentligen? Nä, det normala är att svara som jag svarade. Eller något annat av förslagen du fått.
    Nej så behöver det absolut inte vara, jag älskar honom för den han är, men det gör mig inte blind. Klart jag inte vill ge honom komplex, men jag kan inte ljuga sådär, det märks om jag inte är ärlig.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Kanske?) skrev 2025-05-15 21:10:19 följande:

Hmm...det är inte så att han faktiskt har låg självkänsla och var ironisk i sammanhanget, och du missade det p.g.a. autism?

Jag har en killkompis som tyvärr är världsbäst på att snacka ner sig själv. Försöker få honom att sluta men det är så ingrott i honom så jag får nog snart ge mig... Obestämd

Nej, han var uppriktig. Han rackar också ner mycket på sig själv, men det här var inte det. Han är också autistisk och det är väldigt tydligt när han är allvarlig och inte.
  • Anonym (Hon)
    EpicF skrev 2025-05-15 21:16:05 följande:
    Så varför är ni tillsammans? 
    För att jag älskar honom och inte bryr mig om det yttre så mycket, men det betyder inte att jag tycker det är attraktivt, jag lägger bara ingen vikt vid det.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Josheeena) skrev 2025-05-15 21:20:35 följande:

Rolig story! Rulla vidare innan vi inte skiter ner oss! 

Känns som en sån där bott som skriver andras stories,
    ?bott? 

hejdå ;)

Va?
  • Anonym (Hon)
    EpicF skrev 2025-05-15 21:47:04 följande:
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-15 21:24:14 följande:
    För att jag älskar honom och inte bryr mig om det yttre så mycket, men det betyder inte att jag tycker det är attraktivt, jag lägger bara ingen vikt vid det.

Så du är tillsammans med en kille du inte känner attraktion til. Ja, vill leva i ett sexlöst och atraktivlöst förhållande så är väl det ok. 

Jag hade aldrig gjort det. 
    Jag sa inte att jag inte känner attraktion, bara att jag inte tycker att varenda detalj är attraktiv. Det är inga som
    helst problem med vårt sexliv.
  • Anonym (Hon)
    EpicF skrev 2025-05-15 22:07:12 följande:
    Du skrev att han inte var attraktiv. 
    Det sa jag inte, jag sa att jag inte tycker att precis varje detalj är attraktiv. Hans händer är inte attraktiva, men jag älskar honom och de berör mig inte.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Josheeena) skrev 2025-05-15 22:15:35 följande:
    Din sambo måste älska att du sitter kl 22 på FNash och försöker  göra narr och övertyga någon om hen är attraherad av sin sambo? hahahaha

Du fattar väll att TS är snubben med ?händerna? som blev osäker och kom hit för bekräftelse då sambon sårade honom. Och du verkar va lite för påträngade för att vara så ?aktiv? i ditt eget liv.

pumpa din sambo och stick då 🤣
    Nej, du har fel. Jag är precis den jag säger att jag är.
  • Anonym (Hon)
    burleskburkläsk skrev 2025-05-17 14:14:21 följande:

Snyggt, slog mig nyss att jag har min ena hand som profilbild och har precis tryckt ur mig "händer är bara händer"! 🙈

Måste bara fråga, "pass di", var kommer du ifrån? 🙃
  • Anonym (Hon)
    burleskburkläsk skrev 2025-05-17 14:11:53 följande:
    Jag tror du har rätt i det han önskar av dig...

Men hur märkliga är de...händer är bara händer liksom?

Hur skulle du beskriva dem med ord?
    Små, med korta spetsiga fingrar.. de känns "trekantiga" på något sätt.
  • Anonym (Hon)
    burleskburkläsk skrev 2025-05-17 14:39:16 följande:
    Låter något märkligt men men...är hans fötter samma...ja inte händer men trekantiga tår.
    Inte fingrarna, händerna känns trekantiga, med avsmalnande fingrar. Nej fötterna är normala.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (M) skrev 2025-05-17 14:54:23 följande:

Fast det var väl han som fick en fråga som han svarade på, han ställde väl ingen fråga till dig så varför måste du svara något?

Allt måste ju inte kommenteras.

Vi svarade hela tiden om man hade rätt eller fel.
Svar på tråden Vad svarar man?