Inlägg från: Anonym (Mjau) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mjau)

Ragdoll som utekatt...

Finns säkert kattskrämmor och kattskrämmor ... Min särbo hade/har problem med katter som skiter både i rabatter och helt öppet på gräsmattan. Inte så roligt att gå barfota på tomten.
    Hon beställde någon variant på nätet med både bra räckvidd och spridningsvinkel.
    Totalt värdelös! 
    Hon valde en som låg i frekvensområde som katter inte tycker om men som hennes älskade igelkottar inte skulle ha problem med, men -NÄÄ
    Vattenpistol verkar vara rätt effektivt vad jag hört men då ska man ju vara hemma och ha möjlighet att "skjuta" den dagligen för att den ska avskräckas.

• Anonym (Mjau)
    Pappa2023 skrev 2025-05-19 10:15:48 följande:
    Du beskriver en rätt typisk ragdoll.
    Bondkatter och andra typiska utekatter brukar inte ofta törsta över att gå och hälsa på hela kvarteret. Dom har lite självbevarelsedrift och förstår att det finns läskiga sker därute i världen. 
    En ragdoll som är som en liten barn som ska hälsa på allt och alla i lekparken kommer nog inte att bli särskilt gammal. En utekatt ska absolut inte acceptera att det kommer en främmande människa och lyfter upp den.
    En ragdoll lever i teletubbiesvärld, risken är stor att den kommer åka på rejält med spö.
    Min erfarenhet av bondkatter är att de verkligen försvarar sitt revir. Kattfan hoppade utan problem på både fasaner och grävlingar som tog sig in på tomten - för att inte tala om andra katter. Han var inte så stor men ett lejon på insidan.
    Hade två Perser som skulle tränas att gå i koppel, jo tjena.. Vägrade att gå men kom vi tillräckligt nära ett träd - fick slätkarta upp för att plocka ner dem.
    Katter är olika oavsett ras men rent allmänt uppfattar jag bondkatter som mer revirhävdande.
    Har en särbo vars dotter föder upp just rag-doll. De är hur söta och sociala som helst men är som en katt på Valium.
Svar på tråden Ragdoll som utekatt...