Inlägg från: Anonym (Anc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anc)

Känner mig lurad igen!? (Jobb)

Anonym (Garvböl) skrev 2025-05-20 20:33:08 följande:
    Facket kommer knappast hjälpa dig. Det är lite det som är poängen med att vara med i facket, annars skulle alla gå med så fort skiten träffa fläkten, men inte annars.
    Det gör dem nog. De älskar nya medlemmar. Det är lite som med mobilabonnemang, trogna kunder får inget och nya får värsta dealen.
  • Anonym (Anc)
    Anonym (Garvböl) skrev 2025-05-20 22:23:17 följande:
    Anonym (Anc) skrev 2025-05-20 21:34:00 följande:
    Det gör dem nog. De älskar nya medlemmar. Det är lite som med mobilabonnemang, trogna kunder får inget och nya får värsta dealen.

Fortsätt tro det du. 
    Jag tror inte. Jag vet.
    Anonym (avtal) skrev 2025-05-21 16:23:06 följande:
    Nej, det har inga likheter med mobilabonnemang. Fackförbunden har karenstid som styr när du kan få hjälp. Den brukar vara några månader beroende på förbund. Vore ju väldigt korkat att hjälpa gratis. Då kan ju medlemmerna bara gå ur igen och endast betala när de vill ha hjälp och så funkar inte facket.

Jag har riktiga exempel i min närhet på motsatsen.

Sen kanske det inte alltid är så men men.
  • Anonym (Anc)
    Anonym (Garvböl) skrev 2025-05-21 20:19:29 följande:
    Anonym (Anc) skrev 2025-05-21 17:27:04 följande:
    Jag tror inte. Jag vet.
    Jag har riktiga exempel i min närhet på motsatsen.

Sen kanske det inte alltid är så men men.

Trevligt för din "kompis". Men det hör knappast till vanligheterna, annars finns det ju som sagt 0 incitament att månad efter månad betala fackavgiften. 
    Det är inte ett case, det är flera.

Det finns dock många incitament för att vara med i facket. Men visst är det fult av dem att hjälpa icke anslutna. Eller smart. Motkravet är så klart att de går med igen och då får de ofta en medlem för livet.

Men ts kan väl rapportera tillbaka här i tråden vem som fick rätt?
  • Anonym (Anc)
    Anonym (Garvböl) skrev 2025-05-23 20:07:50 följande:
    Det enda caset är din vilda fantasi. Du har troligtvis aldrig haft ett jobb utan spenderar dina dagar med att trolla på diverse forum.
    Och du min vän, är osedvanligt naiv.
  • Anonym (Anc)
    Anonym (Garvböl) skrev 2025-05-24 08:02:59 följande:
    1. Jag är inte din vän.
    2. Du är dum i huvudet. 

Vilken charmör du är!  Ett riktigt energiknippe full of know it all, levandes en värld som är svart och vit utan nyanser.

• Anonym (Anc)
    Anonym (Garvböl) skrev 2025-05-24 13:35:00 följande:
    Och du är en dyngspridare av rang. Är så trött på idioter som du som förpestar forumet med massa skit. 
    Och jag är så jävla trött på otrevliga skitstövlar som inte kan föra en normal diskussion utan att förolämpa.
  • Anonym (Anc)
    Anonym (Garvböl) skrev 2025-05-24 13:35:00 följande:
    Och du är en dyngspridare av rang. Är så trött på idioter som du som förpestar forumet med massa skit. 
    Tänk att jag via inlägg 21 fick rätt och du fel.
  • Anonym (Anc)
    Anonym (Garvböl) skrev 2025-05-28 23:32:23 följande:
    Anonym (Anc) skrev 2025-05-28 16:39:09 följande:
    Tänk att jag via inlägg 21 fick rätt och du fel.

Du vinner inga poäng genom att posta inlägg via ditt andra anonyma nick, din pajas. Helt otroligt hur du försöker påvisa något som du uppenbarligen har noll koll på.
     Anc vs Garvböl 1-0
  • Anonym (Anc)
    LisasVilja skrev 2025-05-29 10:04:15 följande:
    Sluta larva dig och lägg fram dina fakta i tråden istället. 
    Du kanske missat att det är garvböl som varit otrevlig hela tiden och därför ger jag igen. Så trött på folk som måste svara drygt och därför ger jag moteld men utan att sänka mig till hens nivå.

Vad det gäller fakta så har jag redan lagt fram dem och en fackligt involverad har bekräftat.

Som svar på det så har jag av garvböl blivit kallad pajas, dyngspridare och dum i huvudet. Och det försvarar du? Men det kanske är garvböl i egen hög person som försvarar sig själv?
  • Anonym (Anc)
    LisasVilja skrev 2025-05-29 22:34:51 följande:
    Du och pajasen garvböl spelar i samma liga. Avseende dina sk "belägg" är de lika trovärdiga som att michael jackson hade vitlogo. 
    Först och främst:
    Jag tummade inte ned ditt inlägg.

Du har dock samma retorik. Jag har delat egna erfarenheter och fått det bekräftat av en facklig här i tråden. Mer belägg kan man nog inte komma med i en sån här tråd. Facket skriver det knappast på sin hemsida liksom.

Men vi kanske får svar från ts snart?
  • Anonym (Anc)
    LisasVilja skrev 2025-05-30 12:58:48 följande:
    Så dina sk. "bevis" är anekdoter, inget annat. 
    Anekdoter är väl ändå bättre än ingenting alls, som du förespråkar. Du har inte ens anekdot om någon som inte fått hjälp. Och ingen annan i tråden heller.
  • Anonym (Anc)
    LisasVilja skrev 2025-05-30 23:40:31 följande:
    Nej, anekdoter är värda lika mycket som ett tomt blad när det kommer till att bevisa sin sak. Det hade du förstått om du gått ut grundskolan. 
    Men de är åtminstone värda mer än ingenting alls.
    Du uttrycker dig precis som garvböl. Jag inser nu att ni är samma person.

Ska vi inte bara lägga ned diskussionen nu? Det har varit kul men det känns som vi hakat upp oss lite.
  • Anonym (Anc)
    LisasVilja skrev 2025-05-31 00:11:37 följande:
    Det står dig fritt att sluta svara på mina inlägg.
    Tack 😘
Svar på tråden Känner mig lurad igen!? (Jobb)