• Anonym (Jobb)

Känner mig lurad igen!? (Jobb)

Jag är fastanställd som konsult, (inhyrd personal) och har varit på samma ställe i 1,5 år. Blev uppsagd av företaget men fick direkt ett nytt ställe att börja på som min chef på konsultföretaget hade ordnat. Och han sa att det var ett så bra företag och helt perfekt. Även utifrån har jag hört att det är ett bra ställe så gick verkligen in med positiv inställning. 

MEN redan första dagen på min avdelning har jag fått höra skit. Det är INGET som är bra, det är både det ena och det andra. Och dels finns det inget arbete, det står still så jag undrar vad jag ens gör där. 

Och innan jag blev uppsagd av mitt förra jobb så hade jag ansökt om semester och fått det beviljat. Och jag har ju tjänat in mina semesterdagar men nu kommer jag bara få 2 veckor som det ser ut. Har jag inte rätt till mer? Vet att jag får pengar istället men för mig är det ledigheten som är viktigast. Jag har jobbat heltid. 7-16 varje dag och har få sjukdagar. Och så ska man bara få två jävla veckor??? 

• Svar på tråden Känner mig lurad igen!? (Jobb)
  • Anonym (Anc)
    LisasVilja skrev 2025-05-29 10:04:15 följande:
    Sluta larva dig och lägg fram dina fakta i tråden istället. 
    Du kanske missat att det är garvböl som varit otrevlig hela tiden och därför ger jag igen. Så trött på folk som måste svara drygt och därför ger jag moteld men utan att sänka mig till hens nivå.

Vad det gäller fakta så har jag redan lagt fram dem och en fackligt involverad har bekräftat.

Som svar på det så har jag av garvböl blivit kallad pajas, dyngspridare och dum i huvudet. Och det försvarar du? Men det kanske är garvböl i egen hög person som försvarar sig själv?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Enkelt)

Lösningen på ditt problem heter obetald semester. Du tar helt enkelt ut så många dagar som du tänkt från början och kvittar mot de intjänade semesterdagar du fått utbetalda. 

I övrigt tycker jag du ska ta och rycka upp dig. Vem är det som lurat dig menar du? Din chef trodde säkert att det var en bra arbetsplats då andra också haft gott att säga om företaget. Trivs du inte där får du väl prata med honom om det. Och vad gäller semestern så är det likadant för alla andra. Var glad istället att du fick ett nytt jobb på stört när du blev uppsagd.

• Anonym (Anc)
    LisasVilja skrev 2025-05-29 22:34:51 följande:
    Du och pajasen garvböl spelar i samma liga. Avseende dina sk "belägg" är de lika trovärdiga som att michael jackson hade vitlogo. 
    Först och främst:
    Jag tummade inte ned ditt inlägg.

Du har dock samma retorik. Jag har delat egna erfarenheter och fått det bekräftat av en facklig här i tråden. Mer belägg kan man nog inte komma med i en sån här tråd. Facket skriver det knappast på sin hemsida liksom.

Men vi kanske får svar från ts snart?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Anc)
    LisasVilja skrev 2025-05-30 12:58:48 följande:
    Så dina sk. "bevis" är anekdoter, inget annat. 
    Anekdoter är väl ändå bättre än ingenting alls, som du förespråkar. Du har inte ens anekdot om någon som inte fått hjälp. Och ingen annan i tråden heller.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Anc)
    LisasVilja skrev 2025-05-30 23:40:31 följande:
    Nej, anekdoter är värda lika mycket som ett tomt blad när det kommer till att bevisa sin sak. Det hade du förstått om du gått ut grundskolan. 
    Men de är åtminstone värda mer än ingenting alls.
    Du uttrycker dig precis som garvböl. Jag inser nu att ni är samma person.

Ska vi inte bara lägga ned diskussionen nu? Det har varit kul men det känns som vi hakat upp oss lite.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Anc)
    LisasVilja skrev 2025-05-31 00:11:37 följande:
    Det står dig fritt att sluta svara på mina inlägg.
    Tack 😘
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Känner mig lurad igen!? (Jobb)