• molly50

Min fru gillade inte min present...

Jag tycker inte att hennes reaktion var så farlig ändå. Även om det kanske var onödigt att uttrycka sig så. Men jag har hört talas om värre.
    När en av min mans kompisar sambo fyllde jämnt så gick de ihop,ett gäng kompisar, och köpte ett fint halsband som present.
    Och det första hon gjorde när hon öppnat presenten var att fråga om det fanns ett kvitto så hon kunde byta. Inte ens ett tack.
    Det tycker jag var otacksamt.

• molly50
    Anonym (V) skrev 2025-05-26 19:02:19 följande:
    Det var riktigt ohyfsat av henne.
    Ja,det tycker jag med.
  • molly50
    Anonym (en med erfarenhet) skrev 2025-05-26 20:45:08 följande:
    Eller så lär man sig att göra saker på ett kompetent sätt om man ska ge bort hemgjorda grejer. Minst hälften av allt som ges bort i den genren blir inte fullt så lyckat som skaparen tror, enligt min erfarenhet. 

Och sen har vi också den lilla detaljen med att känna sin publik. Min man hatar t.ex. verkligen att vara med på kort och en fototavla med kort på honom hade då varit helt fel- han hade blivit svårt kränkt.
    Att det skulle handla om att hon hatar att vara med på bild osv låter ju inte särskilt troligt då hon själv har lagt upp dessa foton ,som TS använt till presenten, på sina sociala medier.
    Så för mig låter det här som otacksamhet och att hon uttryckte det på ett onödigt sätt.
  • molly50
    Tremere skrev 2025-05-28 16:41:04 följande:

Fasen inte lätt att göra er kvinnor nöjda.
    Jag tycker nog att han gjorde sin research genom att välja sådana bilder som hon själv använt på Insta.
    Hur jäkla svårt skall det vara att visa uppskattning över gesten i stället för att stirra sig blind på själva gåvan?
    Det känns som att många kvinnor här är sådan materialister.
    Hur bra är ni själva på att ge bort gåvor till era män, på fars dag t ex?
    Blev det ett par kalsonger och stock snus i år igen?

Är du också materialist då? Det låter ju som att du inte tycker att kalsonger och en stock snus är en särskilt bra present?
    Är det inte tanken som räknas? Eller gesten?
    Jag hade för övrigt varit nöjd med den presenten som TS gav sin fru. Även om jag avskyr att se mig själv på bild.
    För mig är det tanken och ansträngningen som räknas.
    Tremere skrev 2025-06-04 12:33:54 följande:

Nä, för om vi frågar så är vi lata och har ingen fantasi.
    Vi skall bara magiskt veta vad ni vill ha hela tiden.

Min man brukar vara uppmärksam och lyssna på mig om jag t ex säger att det är något jag behöver eller verkligen vill ha.
    Eller så pratar han med barnen och så kommer de på något tillsammans som de tycker passar.
    Det behöver inte vara så svårt.
  • molly50
    Tremere skrev 2025-06-04 16:22:05 följande:

Jag talar inte från egen erfarenhet utan från vad som skrevs tidigare i tråden.
    Dessutom så drog jag det till sin spets för att skapa lite debatt, vilket det uppenbarligen gjorde :)

Personligen tycker jag inte det är svårt att hitta på presenter till min fru, som jag varit tillsammans med i över trettio år.
    Men om man ser till vad som skrevs innan mitt inlägg samt trådstarten så räcker det ju inte till.

Du verkar ändå ha en vettig syn på det här med presenter till varandra. Lite som jag och min fru. Det är absolut tanken som räknas och enligt mig hade TS en fin tanke, men hans fru verkade ju inte tycka det.

Det var inte så lätt att tolka det så. Men ok.
    Men då tycker du alltså att det är ok med ett par kalsonger och en stock snus också då?

Jag tror att det är lättare att veta vad den andre vill ha när man har varit tillsammans länge och känner varandra också. Vi har varit tillsammans i 23 år och känner varandra utan och innan vid det här laget.
    Det kan nog vara svårare i början,innan man har lärt känna varandra på djupet.

Ja,TS fru reagerade med otacksamhet. Det kan jag hålla med om.
    Men alla kvinnor är inte så. 
Svar på tråden Min fru gillade inte min present...