• Anonym (V)

Min fru gillade inte min present...

Tycker inte att det var en så stark reaktion. Bilder på barnen kanske hade varit mer i morsdagstuk.

• Anonym (V)
    Tecum skrev 2025-05-25 22:12:21 följande:
    Man får vara besviken över en present. Men att visa det så tydligt på den typen av present, alltså tillverkad av givaren med kärlek, är inte särskilt lyckat. 

Tydligen tycker många kvinnor att TS´ fru agerade korrekt, vilket förvånar mig. Och då är det inte läge att klaga över män som inte bryr sig om uppvaktning, som TS i tråden om morsdagspresent.
    Tycker inte att det var någon kraftig negativ reaktion faktiskt.
  • Anonym (V)
    Anonym (Ok) skrev 2025-05-25 22:31:04 följande:
    Är det samma kvinnor som svarat i båda trådarna?
    Har jag svårt att tro att det är.
  • Anonym (V)
    Anonym (Lelle) skrev 2025-05-25 21:29:25 följande:

Jag tycker det låter som att TS kvinna manövrerar ut honom. Behandlar honom halvdåligt med flit för att hålla honom på plats. Det brukar vara taskiga kommentarer då och halvhjärtade ursäkter efter.

Om man inte har bättre självkontroll som vuxen än att man måste kommentera en present så negativt, så har man problem.

Det baserar du på några få rader.
  • Anonym (V)
    molly50 skrev 2025-05-26 18:22:46 följande:

Jag tycker inte att hennes reaktion var så farlig ändå. Även om det kanske var onödigt att uttrycka sig så. Men jag har hört talas om värre.
    När en av min mans kompisar sambo fyllde jämnt så gick de ihop,ett gäng kompisar, och köpte ett fint halsband som present.
    Och det första hon gjorde när hon öppnat presenten var att fråga om det fanns ett kvitto så hon kunde byta. Inte ens ett tack.
    Det tycker jag var otacksamt.

Det var riktigt ohyfsat av henne.
  • Anonym (V)
    Anonym (Tjejjjen) skrev 2025-06-04 13:19:17 följande:
    Om man känner sin partner, pratar med varandra och är uppmärksam så vet man ju vad denne skulle kunna tänkas gilla. Du håller inte med?

En av dom bästa mest genomtänkta presenterna jag fått kostade 199kr på rusta. Hur kan det komma sig? Fundera på det du.
    Kommunikation är basen i en relation, jag vet vad min partner tycker om och vice versa.
  • Anonym (V)
    Anonym (qwerty) skrev 2025-06-04 14:01:53 följande:

Hon låter som en riktigt bitch att leva med.
    Nu vet jag inte hur gamla era barn är, men om de är gamla nog att räcka över presenten själva så tänker jag att de också var gamla nog att kanske deltagit i att sätta ihop tavlan, och då sårar hon inte bara dig utan även dem med en sådan idiotisk kommentar. STFU.

Nästa år ger du henne ingenting, och påminner inte barnen heller. 

Barnsligt.
  • Anonym (V)
    Anonym (qwerty) skrev 2025-06-04 21:43:18 följande:
    Ja det TS fru gjorde var barnsligt.
    Ditt inlägg var barnsligt, att inte påminna barnen. 
Svar på tråden Min fru gillade inte min present...