• Anonym (Linda)

"vill inte hoppa in i något". kod för att det är oseriöst?

Träffat en man 4 ggr. Han har sagt att han har romantiskt intresse för mig men inte vill hoppa in i något för fort. Typ att vi känner efter lite vad som känns rätt och känns kul och tar det som det kommer. 

Nu vill inte jag heller rusha saker och ting men en kompis till mig sa att det han sa kan vara kod för att han bara vill träffa mig tills han hittar nåt bättre.

Nu är jag förvirrad. Han har verkligen visat att han gillar mig, är respektfull att jag vill avvakta med den fysiska biten tills vi känner varandra bättre och säger att är jag inte redo så väntar han. Säger att han blir skitglad av att få sms av mig osv och ser fram emot att ses igen. Så massa bra saker.

Men jag är ny och naiv på nätdejting. Vill ju hitta något seriöst och inte en casual fling. Vad  tror ni, är hans sätt att uttrycka sig en varningsflagg att han ser oss som något tillfälligt eller är det inte nödvändigtvis så?

• Svar på tråden "vill inte hoppa in i något". kod för att det är oseriöst?
  • Anonym (F*ck boy)
    Anonym (Linda) skrev 2025-05-26 21:05:13 följande:
    Jag vill heller inte hoppa in i något! Men för mig betyder det inte dejta många samtidigt. Vet inte om det betyder för honom och vill inte fråga för att jag vet inte hur investerad jag är själv än.
    Om du inte vill ta upp det, så får du kallt räkna med att han dejtar andra. Låter som att han vill ha lite kul när det passar honom.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Wtf) skrev 2025-05-26 22:13:24 följande:
    Det finns inget i det han säger som ger en ledtråd om ni ska vara exklusiva eller inte. Sannolikt inte men hur svårt är det att fråga om ni är exklusiva även om ni inte inleder något annat än att ligga med varandra? 
    Jag är själv inte säker på om jag är redo att vara exklusiv. Något "bara ligga" är det dock inte tal om, vi har varit på ganska rumsrena dejter. Har två dejter inplanerade, inte hemma hos nån av oss.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (F*ck boy) skrev 2025-05-26 22:20:29 följande:
    Om du inte vill ta upp det, så får du kallt räkna med att han dejtar andra. Låter som att han vill ha lite kul när det passar honom.
    Hur skulle det låta om han genuint ville ta det långsamt men seriöst?
  • Anonym (Men)
    Anonym (Linda) skrev 2025-05-27 10:10:55 följande:
    Han har sagt att han inte vill hoppa in i något. Därmed inte seriöst.  Det kan vara så att han blir seriöst intresserad efter ett tag. Men du kan inte räkna med att han inte dejtar andra innan.  
  • Anonym (F*ck boy)
    Anonym (Linda) skrev 2025-05-27 10:10:55 följande:
    Jag skulle säga att alla sådana typer av fraser är en slags friskrivningsklausul som en del använder sig av. Om en person är genuint intresserad, så kommer han inte med dessa friskrivningar. Om genuint intresse finns kommer han inte att känna behover av att "varna" dig.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (F*ck boy) skrev 2025-05-27 11:00:05 följande:
    Jag skulle säga att alla sådana typer av fraser är en slags friskrivningsklausul som en del använder sig av. Om en person är genuint intresserad, så kommer han inte med dessa friskrivningar. Om genuint intresse finns kommer han inte att känna behover av att "varna" dig.
    Kanske är mer tydligt om jag ger kontext: Jag kände mig inte redo att kyssas vid dejt 4, och gav lite dubbla signaler. Bad om ursäkt för det via sms för att jag hade agerat konstigt för att jag försöker känna mig fram men finner honom attraktiv och intressant. Han svarade då att även om han inte gillar iden att hoppa in i något så vill han träffa mig så fort jag har tid och att det inte gör något för honom att jag inte är redo för så mycket fysiskt än. Så det var inte en varning från ingenstans.
  • Ninadentredje
    Anonym (Men) skrev 2025-05-27 10:34:56 följande:
    Han har sagt att han inte vill hoppa in i något. Därmed inte seriöst.  Det kan vara så att han blir seriöst intresserad efter ett tag. Men du kan inte räkna med att han inte dejtar andra innan.  
    Va, hur tänker du nu? Min nuvarande och jag sa att vi inte ville hoppa in i nåt för att vi verkligen ville känna efter om det var rätt. Efter några dejter KÄNNER man inte varandra. Hoppas man in i saker är man impulsiv, inte seriös.
  • Anonym (F*ck boy)
    Anonym (Linda) skrev 2025-05-27 11:54:27 följande:
    Kanske är mer tydligt om jag ger kontext: Jag kände mig inte redo att kyssas vid dejt 4, och gav lite dubbla signaler. Bad om ursäkt för det via sms för att jag hade agerat konstigt för att jag försöker känna mig fram men finner honom attraktiv och intressant. Han svarade då att även om han inte gillar iden att hoppa in i något så vill han träffa mig så fort jag har tid och att det inte gör något för honom att jag inte är redo för så mycket fysiskt än. Så det var inte en varning från ingenstans.
    Ändå en varning. Hade han inte velat varna hade han hoppat över den biten.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (F*ck boy) skrev 2025-05-27 12:19:23 följande:
    Ändå en varning. Hade han inte velat varna hade han hoppat över den biten.
    Ok då ska jag vara på min vakt ;)
  • Anonym (F*ck boy)
    Anonym (Linda) skrev 2025-05-27 12:52:39 följande:
    Ok då ska jag vara på min vakt ;)
    Haha, ja det ska man nog alltid vara om man nätdejtar. Inget förvånar mig längre.
Svar på tråden "vill inte hoppa in i något". kod för att det är oseriöst?