• Anonym (Saknar dig kvinna)

Hur träffa en kvinna (är själv kvinna)

Undrar hur 17 en ska kunna träffa en kvinna för att dejta, lära känna, eller bara kanske få uppleva lite gemensam härlig skön och kravlöst sex tillsammans. Eller bara närhet och skratt? Är själv kvinna och tänker att jag skulle vilja förverkliga mina fantasier med det här.

Har varit med kvinna förut och saknar det.  Men det verkar svårt att hitta någon. För det måste ju finnas en kemi och attraktion mellan oss. Jag ser bra ut enligt andra och tycker om att lyssna, så jag vet inte hur göra? Eller var leta? Mina fantasier börjar uppta mina tankar väldigt mycket nu och därav undrar jag vart kan hon finnas? För visst måste hon finnas? Tips någon? Eller kanske känner någon samma som jag? 

• Svar på tråden Hur träffa en kvinna (är själv kvinna)

Hoppas du, likt mig, ska hitta henne :)  tänker att din  kropp och ni tillsammans kommer att visa vägen när det väl sker 😊 Det svåraste är att hitta en tjej/kvinna. Som både jag och andra skrivit så är det faktiskt så mycket svårare att söka efter en kvinna om en själv är det. Än att söka en man. Men ge inte upp din fundering! En fin varm sommardag kanske hon finns där 🌞 

Anonym (SomEnSommardag) skrev 2025-05-31 10:46:16 följande:

Jag funderar lite på samma. Har alltid varit nyfiken på att vara med en tjej, men jag har aldrig provat. Vet inte hur man gör eller var man hittar någon. 

Hej igen. Är en ganska mogen kvinna nu. Medelålders. Självklart var det lite nervöst och spänt i början. Men. Nej. Inte alls läskigt! Tvärtom. Jättefin upplevelse!  

Anonym (SomEnSommardag) skrev 2025-05-31 11:23:49 följande:

Hur gammal är du TS? Var det läskigt första gången du provade att vara med en annan kvinna?

• Anonym (S)

Hur gammal är du? Betyder "medelålders" 40-årsåldern eller 60-årsåldern? Och var i landet bor du?

Hej S! 
    Kul med frågor.
    Är mitt emellan dvs 50 +
    Bor i Göteborg. Du? 

Anonym (S) skrev 2025-06-03 23:20:57 följande:

Hur gammal är du? Betyder "medelålders" 40-årsåldern eller 60-årsåldern? Och var i landet bor du?

• Anonym (Bikille)

Hur går det? Hittat nått? 

Det jag kan tipsa dig om är QX eller bodycontact. Annars finns det en hel del HBTQ grupper på Facebook där likasinnade dig kan ibland bestämma att ses för en fika. Iaf Skaraborgs har en sån grupp

Hej bikille! 
    Kul med frågor. 
    Tack för svar och för dina tips 🙏
    Det går sådär. Provat BC men verkar inte särskilt seriöst. Men ger inte upp hoppet om att en dag möta henne. 

Anonym (Bikille) skrev 2025-06-08 07:00:21 följande:

Det jag kan tipsa dig om är QX eller bodycontact. Annars finns det en hel del HBTQ grupper på Facebook där likasinnade dig kan ibland bestämma att ses för en fika. Iaf Skaraborgs har en sån grupp

• Anonym (Bikille)
    Anonym (Saknar dig kvinna) skrev 2025-06-08 09:02:48 följande:

Hej bikille! 
    Kul med frågor. 
    Det går sådär. Provat BC men verkar inte särskilt seriöst. Men ger inte upp hoppet om att en dag möta henne. 

Hej bikille! 
    Kul med frågor. 

Du kan säkert hitta på badoo och tinder eller hinge. Möjligheterna är enorma i denna digitala värld. 
  • Tobben

Jag gissar att det är qruiser du syftar på när du skriver Qx. Qruiser stängdes ner sista mars (har jag hört).
    Jag minns inte vad sajten som är tänkt ta över den "marknaden" heter, men det går nog att googla fram.

I övrigt är samkönade dejter fortfarande ganska stigmatiserade, så jag kan tänka mig att det är svårt även för tjejer att få till träffar.
  • Anonym (Bikille)
    Tobben skrev 2025-06-09 13:08:07 följande:

Jag gissar att det är qruiser du syftar på när du skriver Qx. Qruiser stängdes ner sista mars (har jag hört).
    Jag minns inte vad sajten som är tänkt ta över den "marknaden" heter, men det går nog att googla fram.

I övrigt är samkönade dejter fortfarande ganska stigmatiserade, så jag kan tänka mig att det är svårt även för tjejer att få till träffar.
    Ofan. Visste inte att det skulle stängas ner. Men har heller inte vart där på jätte länge. Synd att den gick i graven. Det är ju en stor del av ens uppväxt och utforskning hehe 
  • Anonym (abc)

Hej bikille! 
    Kul med frågor. 

På BC är det säkert 90% som inte är nå intressant men så finns plötsligt den där som vill ha en återkommande förbindelse och som du gillar. Det är som att fiska. Nångång nappar fisken man vill ha,
  • Tobben
    Anonym (Bikille) skrev 2025-06-09 17:57:42 följande:
    Ofan. Visste inte att det skulle stängas ner. Men har heller inte vart där på jätte länge. Synd att den gick i graven. Det är ju en stor del av ens uppväxt och utforskning hehe 
    Qruiser och Sylvester öppnade många dörrar.
    Sylvia har jag för mig var damernas motsvarighet.

Gissar att grindr tagit så stor del av marknade att det är svårt för andra aktörer att klara sig.
  • Anonym (Bikille)
    Tobben skrev 2025-06-10 19:02:17 följande:
    Qruiser och Sylvester öppnade många dörrar.
    Sylvia har jag för mig var damernas motsvarighet.

Gissar att grindr tagit så stor del av marknade att det är svårt för andra aktörer att klara sig.
    Ja och sen har män förstört många bra sidor. Kvinnor slutar använda det och seriösa män slutar använda det o kvar är enbart dom som ute efter sexträffar ist för att leta brevvänner man kan prata om allting med. 

Sen som du säger grindr tog över då män vill ha snabba träffar för ett snabbt sprut och qx var långsammare för det ämnet. Vet inte om lesbiska/bisex Kvinnor har nått som motsvarar grindr. 
Svar på tråden Hur träffa en kvinna (är själv kvinna)