Inlägg från: Anonym (G) |Visa alla inlägg
  • Anonym (G)

Elakt att inte berätta?

Anonym (E) skrev 2025-06-11 13:42:07 följande:

Nu vet jag inte anledningen till varför barnet inte vill ha pappan där, och jag tycker att åldern spelar roll, är det en 7åring det handlar om så kan det vara bra att visa att man fortfarande finns där och bryr sig, är det en 16åring så kan man lyssna mer på barnet men om pappan VILL gå så bör han vara någorlunda mån om att ha en bra relation, men det beror ju också på vad som hänt, är barnet sur för att han var otrogen mot dig, är han alkoholiserad osv, orsaken spelar in för att jag ska kunna ta ställning i ditt fall

Men, om jag ska utgå från hur min egen situation var så hade jag skickat ett sms, "såg du att det är uppdaterat och föräldrar kan vara med på skolavslutningen"

Om pappan vill visa att finns där och bryr sig får han göra det på riktigt.

Inte TS ansvar att hjälpa pappan att  låtsas...
  • Anonym (G)
    KimLinnefeldt skrev 2025-06-11 17:05:57 följande:
    Nej, jag tror inte att pappan hade fått informationen. Men hur som helst så bör man hela tiden ha fokus på barnet och på barnets relation till sin pappa. Då får föräldrarnas konflikt stå tillbaka.

(Det är också en nyckel för att få en anständig skilsmässa utan krig.)
    Pappan har FÅTT info.
    Att han väljer att inte läsa information.
    Att han väljer att inte läsa informationen han har fått är hans val.
    KimLinnefeldt skrev 2025-06-11 17:17:52 följande:
    KimLinnefeldt skrev 2025-06-11 17:05:57 följande:
    Nej, jag tror inte att pappan hade fått informationen. Jag tolkade TS så. "Jag vet av erfarenhet att pappan är dålig på att kolla plattformen, så han vet troligtvis inte om det "

Svar på tråden Elakt att inte berätta?