• Johan1987

Onlinejobb - Paypal

Jag har fått ett onlinejobb där jag utför olika uppgifter. Ibland jobbar jag en timme per dag, ibland inget alls, och ibland upp till tre timmar. Förra månaden tjänade jag ungefär 3000 kronor, som betalades till mitt PayPal-konto.

Behöver jag rapportera detta till Skatteverket, även om det inte är så mycket pengar? Finns det någon gräns för när man måste informera Skatteverket?

• Svar på tråden Onlinejobb - Paypal
  • Anonym (Hobby eller företag)

Du måste rapportera till Skatteverket från första kronan. Är det en hobby kan du deklarera som hobby verksamhet annars måste du starta företag (eller använda ett faktureringsföretag) Du ska bara skatta på förtjänsten, har du utfört en hobby och har utgifter på 3000 behöver du inte skatta eller berätta för Skatteverket. 

• Johan1987
    Anonym (Hobby eller företag) skrev 2025-06-16 16:55:37 följande:

Du måste rapportera till Skatteverket från första kronan. Är det en hobby kan du deklarera som hobby verksamhet annars måste du starta företag (eller använda ett faktureringsföretag) Du ska bara skatta på förtjänsten, har du utfört en hobby och har utgifter på 3000 behöver du inte skatta eller berätta för Skatteverket. 

Tackar!
Svar på tråden Onlinejobb - Paypal