• Tyra myra

Gå vidare efter otrohet

Det beror på hur lång horisont du har. Om du bara tänker på nuet och en tid framöver så skulle jag råda dig att inte göra någonting utan låta det hela bero tills du kommit till en punkt där du känner att saker och ting måste förändras.

Om du tänker långsiktigt så skulle jag råda dig att ta hjälp av ett samtalsstöd eller par-terapi ex familjerådgivning.  För att relationen ska bli bra i framtiden måste ni reda ut vad som hänt och kanske varför det hände. Ni behöver verktyg för att kommunicera om detta på ett konstruktivt sätt.

• Tyra myra
    Anonym (W) skrev 2025-06-17 18:23:52 följande:
    Tack för ett klokt svar. Just nu känns det som att jag fokuserar på nuet. Och som jag skrev i TS så har vi/jag nog kommit fram till de huvudsakliga anledningarna till att detta kunde hända och jag ser klart min egen del i det hela. Kortfattat så tror jag att han fick uppmärksamhet precis när han var sårbar, detta efter att jag inte kunnat ge honom detta på länge pga en belastande livssituation. Hon har dessutom betydligt lägre social status jämfört med honom (eller hur man nu ska uttrycka det på ett icke nedvärderande sätt) medan förhållandet mellan mig och min sambo är det motsatta där jag har en välordnad tillvaro och ganska mycket högre lön. Han har i grunden låg självkänsla och jag tror att detta på något sätt har boostat hans ego och fått honom att känna sig manlig. Eller nåt. 
    Fint att ni kunnat kommunicera och till och med hittat vad ni tror triggat alltsammans. 

Om du känner att du ändå behöver lite hjälp att komma vidare så tveka inte att att ta hjälp.  Det kanske inte kommer att behövas men ha det i tankarna i alla fall.
Svar på tråden Gå vidare efter otrohet