Inlägg från: burleskburkläsk |Visa alla inlägg
  • burleskburkläsk

Vad blir du orimligt irriterad över?

Folk som blånekar nåt den sagt eller gjort, även ifall du har bevis så nekar den det då den nekade från första början och inte vill bli sedd som lögnare.

Vuxna män som inte kan be om ursäkt och medge att vad den sade eller gjorde var jävligt fel och att det aldrig kommer att upprepas.

Folk som vispar runt med tungan utanför munnen när de koncentrerar sig.

Folk som jag kallar för mouth-breathers, de har munnen vidöppen hela tiden, vet inte hur korkade dessa är men de ser jävligt korkade ut!

Folk som säger att de alltid har rätt, även fast du vet att de har 100% fel och försöker att rätta dem så går det inte för de "vet" att de har rätt!

Män som i chattar skriver dåliga saker om kvinnor för att de är just kvinnor och samma individer står bakom andra män enbart för att de är just män...det mest patetiska och omanliga jag stött på.
    Jag vet att dessa personer skyller sitt sexlösa och tragiska liv på kvinnor...felet är de själva men i stället för att rätta till sina fel och skaffa sig en kvinna så skall det läggas skuld på alla kvinnor!

Inställda tåg!
    Nu får det fanimej vara nog!

Priser på choklad.
    Brukade för ca fem år sedan köpa 2st 200g choklad på Lidl för ca 25 kronor, idag kostar ett ca 35 kronor, det är ca 70 kronor för två.

Vuxna individer som går runt i allmänheten och stinker svett, att ens lämna hemmet i ett sånt tillstånd borde vara straffbart! 🤣

Personer som säger "ryck upp dig" till någon istället för att fråga hur personen mår när det är så uppenbart att den mår riktigt jävla dåligt.

Skrev massa fler men suddade, det blev bara för mycket, finns mycket att störa sig på! 🙈

Pass di...jau har kråsor i labbarna! :P
  • burleskburkläsk
    Anonym (Surgubbe) skrev 2025-06-17 19:44:37 följande:
    Som son till en konditor skulle jag nog vilja påstå att det ska vara sylt i .
    Dock har jag verkligen inte ärvt genen för just bakning så jag är väl inte ett 100% facit i frågan
    Det tidiga receptet har ingen sylt i det är något man i efterhand lagt dit...jag personligen föredrar den med sylt men tackar verkligen inte nej till den utan! 😍
  • burleskburkläsk
    Anonym (V) skrev 2025-06-17 20:35:19 följande:
    Hur kan man veta att det är den som luktar ens.
    Tror aldrig jag känt det nån gång...troligen m0ste man vara väldigt nära bh'n eventuellt i den för att lukta 🤪
  • burleskburkläsk
    Anonym (M) skrev 2025-06-20 11:48:20 följande:

Folk som lägger upp ofantligt många selfies i sociala medier som man måste scrolla förbi för att läsa intressanta inlägg. Då snackar vi vuxna människor i medelåldern som lägger upp selfies med meningslösa texter som ?Nu tar vi helg.? eller ?Härligt med sol.?.

Jag menar varför? Vad tänker de att andra ska få ut av det? 

Jag ser gärna bilder från folks vardag eller resor men inte när deras eget fejs täcker nästan hela bilden. En eller två gånger fine, men hela tiden? 

Före internet hade det varit som om någon drog fram en hög med bilder och kommenterade ?Här är jag när jag solar och här är jag när jag äter middag och här är jag på väg hem från jobbet och här är jag när jag tar en drink och här är jag när jag tränar och här är jag när jag sitter på min balkong? etc etc in fucking absurdum. 

Man hade ju tänkt att människan är galen och fullständigt olidlig. 

Jag är 46, detta är kanske 15 år sedan.
    En kille som var jämngammal, han bodde granne till mig och höll på exakt så:

"Nu öppnas öl nummer 2"

"Nu kom jag och grabben hem"

"Varit ute en stund"

"Är sugen på att resa"

Som sagt, 90% av alla nyheter kom från honom, jag blockade honom, jag pallade inte se gans huvud nåt mer...inte höra hans inlägg 20 gånger om dagen.

Men vissa tror bara de är så in i vassen intressanta.
  • burleskburkläsk

Narcissister 

• burleskburkläsk

När man sätter sig på pungen...var nog 30 år sedan sist...kanske längre men de som gjort det vet vad jag skriver om!

• burleskburkläsk
    Anonym (Äckliga lukter) skrev 2025-07-21 12:09:59 följande:
    Händer det alla män lite då och då, tror du? Eller var det en extraordinär händelse du var med om som yngre🤔?
    Händer det i samband med att kroppen växer och man inte riktigt lärt sig hur den nya kroppen fungerar helt än och vilka begränsningar som finns?
    Hmm...Bra fråga! 😅
  • burleskburkläsk
    Anonym (Mat_mat_och_mat) skrev 2025-07-21 17:09:40 följande:

Män på FL som gnäller över att de inte får sex, och som inte fattar att det inte är någon rättighet. Det finns en anledning till att dessa män förblir ensamma. Har man som vuxen person inte förstånd att förstå varför, så är det illa ställt.

100% helt jävla rätt! 👍
  • burleskburkläsk
    Anonym (V) skrev 2025-07-21 16:52:53 följande:
    Låter inget vidare.
    Nej det var inte skönt precis!
  • burleskburkläsk
    Mayjel skrev 2025-07-23 21:20:05 följande:

Människor som inte kan vara raka och tydliga mot mig. Blir provocerad av sånt av nån anledning. 

Fullständigt förståeligt!
  • burleskburkläsk
    Mayjel skrev 2025-07-23 21:32:24 följande:
    Som om de vore rädda för mig eller nåt. Folk som är rädda för en gör mig orimligt irriterad. och rentav förbannad. Eller? Känns lite som en förolämpning när folk ska smyga omkring en. Jag är inget eldsprutande monster liksom, så behandla mig inte som ett sådant heller tack!

Detta var inte riktat till dig burkläsken utan mer åt såna där ängsliga fega typer som är rädda för folk i allmänhet och inte vågar vara raka och ärliga, som sagt. 
    Vet att du inte riktade det till mig! 🤗

Nej fy...vet vilka du menar!
  • burleskburkläsk
    Anonym (Jovial) skrev 2025-07-25 17:25:41 följande:

Individer som förväntar sig sympatier och iklär sig en offerroll för att de inte får tillgång till andra människor.

Människor som känner ett berättigande till andra på något sätt. Dvs covert narcissism. Det konstanta offret. Den andra sortens narcissister är fortfarande irriterande, men inte lika mycket.

Antagligen pga manipulationerna och att omgivningen förstärker narcissismen. Det är som ett medberoende gift.

Vet två såna, de har också en uppsjö med NPF'er och grava problem med alkohol.

Man kan skatta sig lycklig att man inte är så.
Svar på tråden Vad blir du orimligt irriterad över?