Inlägg från: Anonym (Surgubbe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Surgubbe)

Vad blir du orimligt irriterad över?

Holy fuck - dont get me started ....
    Som nämnts tidigare, "mobilhygien". Främst de som har högtalarfunktion så man tvingas höra båda ändar av konversationen. Dessutom ser det otroligt löjligt ute att gå och hålla telefonen som en smörgås i handen.
    Folk som tror de är ensamma i världen - de som stannar mitt på vägen för att de inte vet vart de ska. Åk för i helvete åt sidan och ta reda på rätt väg.
    Personer som med sin kropp och en kundvagn kan blockera en hel gång på Ica.
    De som träffar bekanta och står och pratar och blockerar andra kunder.
    De som är ute i naturen och inte tar med sig sina sopor
    Alla som bara är me, myself and I

Listan kan göras betydligt längre.......

• Anonym (Surgubbe)
    Anonym (Jovial) skrev 2025-06-14 22:23:39 följande:

Folk som avslutar sin inlägg med "punkt" Vet inte varför det är en trigger.

En annan sak som är kanske desto mer rimligt att bli irriterad över är när jag uppfattar att människor försöker manipulera mig eller andra. Snappar upp det blixtsnabbt. Antar att det finns något bakomliggande trauma jag inte hanterat, men är faktiskt tacksam över den egenskapen. Triggande förvisso. Fick gå och sätta mig i bilen en gång och kyla ner mig för att jag blev så triggad över en bilförsäljares manipulationer.

Du har problem på riktigt!
    Sitter du utanför ICA och andas också?
    Har du problem med att itneragera med människor i övrigt?
    Vårdcentral, tandläkare eller personal på bensinmacken?
  • Anonym (Surgubbe)
    Anonym (Jovial) skrev 2025-06-14 22:45:07 följande:
    Vad var triggande för dig med mitt inlägg? Att jag inte gillar "punkt" eller att jag har lätt för att se när andra manipulerar?

Andas hörru.
    Jag må ju vara övertrött men ...
    Har också jobbat som bilsäljare och mött alla de privatpersoner som tycker att de är de viktigaste på jorden.
    Skaffa perspektiv - Du träffar EN bilsäljare någon gång ibland, de träffar ett gäng som dig varje dag. Men, du vet ju bäst vad din bil är värd i inbyte och du vet ju också vad bilen du vill köpa är värd.
    Jag tror att sådana människor ska försöka sälja sina bilar på Blocket och komma till handlaren och erbjuda ett renköp- utan inbyte.
    Människor kommer med skrot där till och med taket är intryckt och vill ha 25- 30 000 för något som är vart skrotvärde!
    Sköt era "affärer" på Blocket!
  • Anonym (Surgubbe)
    Anonym (Jovial) skrev 2025-06-14 23:28:26 följande:
    Aha, du har en personlig koppling till just att vara bilförsäljare och exemplet jag drog upp. Du behöver faktiskt inte känna dig så träffad eller ta det personligt. Töntigt. Du vet inte ens historien.

bilförsäljaren som triggade mig gjorde skäl i det. Vi skulle köpa en bil, berättade att vi ville betala kontant. Säljaren drog upp att covid hade drabbat affärsverksamheten (snyfthistoria) och ett krav för att kunna köpa bilen var att vi måste ta ett lån hos dom. Ungefär då tröttnade jag och lämnade. Fick höra att chefen hade kommit in och hävdar att ta ett lån var billigare än att köpa kontant (det här är inte i Sverige)
    Ok, så du ser dig också som unik?
    Det görs x-antal bil affärer varje dag i Sverige. Du är inte unik!
  • Anonym (Surgubbe)
    Anonym (M) skrev 2025-06-15 14:52:07 följande:

Just det här att man förväntas vara tillgänglig hela tiden är också irriterande. 

Folk som blir stressade när man inte svarar direkt och det inte handlar om något viktigt är sjukt jobbiga. 

Jag kan stänga av mobilen/ha den på ljudlöst när jag till exempel är ute i naturen och vissa verkar anse att de är suspekt. 

Livet fungerade innan folk började använda mobil också. Mobiler är bra som säkerhet men man måste inte vara nåbar dygnet runt. Det är helt galet hur folk håller på. 

Jag svarar när jag kan och vill om det inte är något viktigt förstås. 

Är ombord med inställningen. Haft mobil i jobbet sedan 1989 vilket lett till att jag helt enkelt inte är intresserad privat sedan åratal tillbaka.
    Jag har inte telefonen med mig 24/7, den ligger oftast hemma.
    Min son har gett upp att ringa mig. Vet han att jag är ute med min särbo ringer han henne - inte mig, hahaha
  • Anonym (Surgubbe)

De som tankat sin bil, går in för att betala .... men bestämmer sig för att ta en korv och inte flytta på bilen så den blockar en eller två pumpar medan de sitter och trycker korven i nyllet.
    Eller de som parkerar vid eller emellan två pumpar för att få in och köpa dricka, tidning, snus eller vad fan som helst. 
    Parkera någon annan stans - INTE vid pumparna!!!!!! 
    Åter igen - me, myself and I. Tror ni att ni är ensamma här på planeten???

• Anonym (Surgubbe)
    Anonym (V) skrev 2025-06-15 20:41:48 följande:
    Det kan verkligen vara irriterande. 
    Inte bara kan - utan är på riktigt!
    Också skottpengar på de som ligger i typ 90 -100 i ytterfil och vägrar byta tillbaka.
    Ytterfilen är till för omkörning! Kör om och gå tillbaka till högerfil.
    Förra sommaren hamnade jag bakom, och kom till slut om, en kärring som satt och körde 70 på E4 utanför Norrköping!
    Snacka om trafikfara!
    Hon var helt ovetande om övrig trafik. 
    Jag med husvagn och ett gäng lastbilar bakom mg  ... jag kan ju inte bara gå upp i rök liksom.
  • Anonym (Surgubbe)
    Anonym (Ramström) skrev 2025-06-16 07:48:32 följande:
    Och då är det ändå en 70-väg ni kör på.
    Det finns väl ingen omkörningsfil på landsväg med 70-gräns?
    Är väl självklart att motorväg avses.
    Nu blev jag orimligt irriterad igen, hahaha
  • Anonym (Surgubbe)

Förpackningar!! Tack för påminnelsen.
    Den typen av förpackningar som påstås vara återförslutningsbara, typ påläggsskinka. Öppna här står det på ett hörn .... men aldrig i helvete det funkar att öppna. Sedan flera år försöker jag inte ens utan tar fram saxen direkt.
    Många tetra-förpackningar med snäpplock där det är stört omöjligt att stänga helt. Jävligt irriterande om produkten skall omskakas innan man häller upp.
    Och pet-flaskor där skruvkorken måste sitta fast och vara i vägen när man ska dricka.
    Har dessutom noterat att på t,ex BOBs saftflaskor är inte locket fäst vid flaskan.
    Bra enligt mig men hur kan det vara olika? Det är ju i båda fallen plastflaskor med skruvkork!
    Köpte en gång en sax i ganska hård blisterpack i plast. Den var helt omöjlig att öppna utan hjälp av - en sax!

• Anonym (Surgubbe)

Kyrka är ju också lite lattjo.
    Tje-ljud på första K och helt enkelt K på andra.
    Skulle man då också kunna använda varianterna
    Kyrka med K
    eller Tjyrtja
    Inget jag blir orimligt irriterad över men .... som sagt lattjo.

Svar på tråden Vad blir du orimligt irriterad över?