Inlägg från: Anonym (Jovial) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jovial)

Vad blir du orimligt irriterad över?

Jag blir irriterad på folk som flikar in "svåra ord" enbart i syftet att låta viktiga. "hegemonin" är ett av orden som irriterar mig så fort jag ser den står skrivet.

Får alltid en bild av en person med stram, "viktigt" ansiktsuttryck, tar sig själv på för stort allvar, använder halsduk för att inte bli förkyld och snörvlar mycket. Har en snusnäsduk i tyg som den återanvänder.

Ja, ni hör ju, irriterar mig orimligt mycket.

• Anonym (Jovial)
    Anonym (AI) skrev 2025-07-10 17:11:32 följande:
    Om du syftar till samma studie jag läst någon gång så var det väl röntgen eller MR-bilder som AI var bättre på att bedöma? Det är inte så underligt då AI inte blir trött och inte gör misstag för att den redan granskat hundratals bilder samma dag.

Men när det gäller kunskap, intelligens och generella arbetsprestationer tror jag det är sällan AI klår en människa som är expert på ämnet.

Även sätta korrekt diagnos som jag förstår. Det finns ju en del sjukdomar som kan vara ganska unika och kräver en speciell läkare som läser alla medicinska tidskrifter för att kunna upptäcka. Ai:n har ju samtliga upptäckter lagrade. Ai kan ju också manövrera fordon bättre. 

grok hade en hel del nazistiska/ antisemitistiska/ stackars vita sydafrikaner som budskap nyligen. Antar att den fick som budskap att efterlikna Musk. Det är ju ett exempel på en ai som gör saker sämre än en människa som följer etiska regler. 

Komma till en ai kundtjänst också kan vara extremt frustrerande. 

• Anonym (Jovial)

Var till en butik igår. Såg att de började plocka fram halloweensaker till försäljning. Även julpapper och band. Kände en stark känsla av irritation.

• Anonym (Jovial)
    Anonym (Mat_mat_och_mat) skrev 2025-07-15 15:27:50 följande:
    Jag tycker det mesta är avhängigt av hur personen allmänt är som slänger sig med de svårare/ finare orden. Finns de som vill verka viktiga, andra kanske bara vill tillföra andra något.
    Menar du bilda någon att använda ett mer avancerat språkbruk?
    Det irriterar mig desto mer.
  • Anonym (Jovial)
    Anonym (Down) skrev 2025-07-16 14:00:52 följande:

Irriterad på alla missbrukare! Smyg alkoholister o hobby knarkare och även dom som är i träsket. 
    Men sen dom som slutat.....dom ska minsann ha ,orkester, pokaler och ryggdunk ...hejja va duktiga.  Men vi som alltid låter bli då? Äh vi är bara tråkiga

Tycker inte en ryggdunk är fel i såna fall. Det krävs ju en betydligt större ansträngning än för gemene man för att kunna ta sig ut från ett missbruk. Sen kan det slå över förstås.

Den som blir frisk från sitt missbruk kan börja anamma en personlighet där den konstant är ett offer. Får den återfall så är den ett offer och ska tyckas synd om. Personen flyttas då från sitt ansvar över sig själv. Denne hänger upp sitt mående på omgivningens sympatier. Till och med skapar situationer där den misslyckas för att aktivera uppmärksamhet. Det irriterar mig 

Något som också irriterar mig är t ex när någon får beröm för att sitta barnvakt åt sina egna barn. Det som irriterar mig här är att saker som borde klassas som självklara för människor att göra inte gör det.

• Anonym (Jovial)

Individer som förväntar sig sympatier och iklär sig en offerroll för att de inte får tillgång till andra människor.

Människor som känner ett berättigande till andra på något sätt. Dvs covert narcissism. Det konstanta offret. Den andra sortens narcissister är fortfarande irriterande, men inte lika mycket.

Antagligen pga manipulationerna och att omgivningen förstärker narcissismen. Det är som ett medberoende gift.

• Anonym (Jovial)
    Mayjel skrev 2025-08-13 03:31:18 följande:

Folk som påstår att Ahlgrens bilar smakar precis likadant, alla tre, något som bl.a. Livsmedelsverket felaktigt hävdar. 

Vet inte varför detta gör mig så orimligt irriterad. Kanske för att jag själv gjort flera blindtester på dessa bilar och gissat rätt färg varje gång. De rosa är hallon, de gröna päron och de vita nån svårdefinierad smak, som dock skiljer sig starkt från de andra två. 

Undrar om L.V. ljuger medvetet eller om de bara har skadade smaklökar eller nåt. Jag gillar endast de rosa bilarna. Såpass stor skillnad känner jag i de olika smakerna.

Om de separerade de olika smakerna så undrar jag hur många som skulle välja den vita påsen. Inte för att de smakar dåligt, mer att de andra färgerna smakar bättre.
  • Anonym (Jovial)
    Anonym (Äckliga lukter) skrev 2025-08-13 20:03:37 följande:

2009/2010 såldes Rosa Rattar till förmån för bröstcancer under oktober månad. Det är tyvärr det enda jag hittat hittills om uppdelade smaker. 

Jag vet att det har funnits separerade smaker en period förut. Säkert någon annan som minns det.

Kan utformas som en kampanj för bilar. "Bilräjset" och något interaktivt där man kan följa slutresultatet. 

Gillar verkligen lakritsvarianten av bilarna, även däcken (vet inte om de säljer det längre) Skulle vara intressant med en kombopåse. 

• Anonym (Jovial)
    Anonym (Äckliga lukter) skrev 2025-08-14 10:00:39 följande:
    Förstår varför vi är en del som skriver anonymt om alla svarar efter vad man skrivit tidigare. Vissa passar på att vara elaka eller trycka till ett nick bara för att den skrev något tokigt formulerat för längesen.

Japp, då kom jag på en ny irriterande sak också. Blir så irriterad när någon som hänger här timmar om dagen vid varje tråd ska döma ut den eller fråga om inte TS fick svar på det i sin förra tråd. Eller andra rena gissningar som att peka ut vem TS är och vad den skrivit förut. 
    Ibland stämmer det men oftast inte. Det är som att vissa driver tävling genom att först kunna peka ut TS för att ha skrivit två eller flera gånger, som att det vore en synd.
    Eller de som "minsann känner igen hur alla medlemmar här skriver". Jag har fått falska anklagelser fast jag aldrig blottat mitt användarnamn. Och det har varit helt felaktiga anklagelser från någon som minsann känner igen hur jag skriver😂😆

Hur många har fått en sån falsk anklagelse om att vara någon annan än den man är? Eller att man är den eller den som skrev det och det i en tråd för längesen och när man nekar får man höra att man ljuger. Som att de vet bättre vad andra skriver än den som själv skrivit det. 
    Har också fått falska anklagelser och orelaterade citat som någon hävdar är mina. Rena trakasserier av någon outgrundlig anledning. Antar att personen har problem med anonymiteten. Känner mig desto mer benägen att vara så anonym jag kan.

Inte orimlig irritation, mer en form av rädsla.
  • Anonym (Jovial)

Par som delar ett facebook konto.

• Anonym (Jovial)

Folk som använder emojis på familjeliv.

• Anonym (Jovial)
    Anonym (Surgubbe) skrev 2025-08-30 21:37:34 följande:

Har nog redan skrivit att jag stör mig på olika tv-reklamer. 
    Ny spaning! Män framställ som idioter i många reklamfilmer.
    Bref - mannen har byggt en städrobot till muggstolen, den leende och överseende kvinnan  har ju en bättre lösning.
    Är det Tele 2 som ha den otroligt töntiga pappan ?
    Pappan som älskar Eko, finns massor av exempel.
    Är onödigt irriterande!

Kan inte säga att jag sett dom. Jag avskyr också den sortens reklamer där män framställs som idioter. Antar att det ska framstå som folkligt. Känns som att reklambyråer är en massa mossigt gen X folk som fanns på svensson-Svenssons tid.

Om en 20 år kommer man säkert att betrakta den sortens reklamer med andra ögon. Cringy

• Anonym (Jovial)
    Anonym (Hej) skrev 2025-08-31 21:16:23 följande:
    Skrattande
    Jag visste att det skulle komma.
    En annan grej som irriterar mig orimligt är människor som är förutsägbara. 
  • Anonym (Jovial)

Läste en kommentar på ett inlägg på sociala medier. Personen kände sig upprörd och ledsen över att charlie kirk blivit mördad. En annan kommenterade saken om att det här är bara början, "de" kommer att göra mer.

Det är just det här antagna "de" som irriterade mig orimligt mycket. 

• Anonym (Jovial)
    Anonym (Äckliga lukter) skrev 2025-09-12 11:09:25 följande:
    Jag förstår dig. "De" skrämmer många och är därför  irriterande när man hänvisar till "De" som en mystisk fara som lurar.

Trumpens stab kan möjligtvis legat bakom det där för det gamla tricket "en gemensam fiende enar folket", här skulle det då vara "en gemensam fiende enar Maga, högerkristna, landsortsbor, outbildade, homofober och andra trumpfans än mer i en gemensam rädsla för "de". 

Nu spekulerar jag vilt och det kan vara orimligt irriterande för andra. Förlåt.
    Spekulationer stör inte mig i alla fall. Tycker det är intressant att höra tankegångar. "de" utan spekulationer är manipulativt. I mitt exempel så har personen troligen skrivit manipulationen omedvetet.
  • Anonym (Jovial)
    Anonym (Mayjel VIP) skrev 2025-09-16 12:41:10 följande:

När det är slut på gorbyspiroger eller när jag blir utkastad från lokala pubben i Majorna. 

Samt småfåglar!

Trakasserar du Mayel? Är de den där som kollat upp var hen bor och startat absurda trådar i dennes namn? Varför? Är det någon slags stalkningspsykologi?
  • Anonym (Jovial)

Människor som trakasserar andra irriterar mig orimligt mycket.

• Anonym (Jovial)
    Mayjel skrev 2025-09-17 00:23:50 följande:

Kom på en till i detta ögonblick. Kvinnor som sticker ut tungspetsen på överläppen när de sjunger och ska uttala bokstaven L. Sett flera, ex. Britney och Marie Serneholt, göra detta.

Vet inte varför det irriterar mig såpass, tycker bara att det ser så otroligt fjantigt och tillgjort ut. Vilken normal människa sticker ut tungan när de pratar eller sjunger i vanliga livet? Tramsigt.

Har reagerat på detta också. Förstår inte hur man kan sjunga "oh baby baby" med en tungspets framför tungan. Har försökt själv, det går bara inte.

Sen är det förstås skillnad mellan svenskar och amerikaner. Exv "They" en svensk uttalar det gärna "dey " en amerikan sticker fram tungan för "Th"
Svar på tråden Vad blir du orimligt irriterad över?