• Anonym (AB)

Vilken smartklocka rekommenderar ni?

Jag rekommenderar Garmin, t ex Epix Pro. Garmin har i princip allt du hittar hos andra träningsklockor och mycket mer. Fast en av de bästa sakerna med Garmins klockor är batteritiden.
    Min Garmin behöver jag bara ladda var 16:e dag. Köper du Apple, Samsung eller liknande, får du räkna med att ladda varje eller varannan dag... helt värdelöst.
    Gamins klockor fungerar jättebra både med Android och Apple.

• Anonym (AB)
    Anonym (?) skrev 2025-06-16 17:23:57 följande:
    Min särbo har någon sorts Apple som hon haft ett gäng år. Hon har en del funktioner aktiverade såsom gps-tracking. Hennes batteri är i stort sätt alltid slut.
    Jag har en Amaze fitbit. är bara intresserad av att logga steg och har inga extrafunktioner aktiverade. Den är bortåt 8-9 år nu, bytt armband en gång, allt bara funkar.
    Jag laddar nog en gång på typ tre veckor. Men återigen, jag har inga extra funktioner igång alls.
    Fitbit är väldigt bra och prisvärda, fast jag vill minnas att jag läst att de är på utgång och inte utvecklas nya längre.
    Jag hade en fitbit tidigare, innan min Garmin, där jag körde de flesta funktioner. Den fick jag ladda var 5:e dag i snitt.. fortfarande rätt ok i jämförelse med att ladda varje eller varannan dag som med Apples klockor. :)
  • Anonym (AB)
    Jimmy75 skrev 2025-06-17 21:11:34 följande:
    Ja själva laddandet ser jag som ett stort minus om den slukar batteri, vilket apples klockor verkar göra. Kollade på Garmin Epix Pro som nämndes ovan men den låg på närmare 11000 vilket är tokmycket över min budget för det här som ligger på ca 3-3500.
    Det finns andra billigare modeller om man inte har råd med de dyrare.
    Jag köpte en annan variant till min fru; en mer feminin modell (www.garmin.com/sv-SE/p/1057989/). Den har 10 dagars batteritid och har fortfarande fantastiskt bra funktionalitet. Hon är hur lycklig som helst över den.
Svar på tråden Vilken smartklocka rekommenderar ni?