Inlägg från: Anonym (Hubert) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hubert)

Var finns de bra männen?

molly50 skrev 2025-06-25 13:40:12 följande:
    Jag har själv gjort så för att sålla bort män som bara vill ha en sak. Och vet även andra kvinnor som gjort så.
    Om det är att spela ett spel så ja,då har vi väl gjort det.
    Och du påstår att det är det enda sociala spelet du kör med för att vinna fördelar som individ? 
  • Anonym (Hubert)
    Anonym (Men) skrev 2025-06-27 11:12:31 följande:
    Det gäller faktiskt män också.
    Ja, det verkar ju så. Vårt biologiska arv säger oss att vi ska skaffa barn när vi är yngre. Problemet är att samhället hela tiden skjuter fram intresset för att bilda familj tidigt genom att man ska utbilda sig länge, göra karriär, förverkliga sig själv, resa runt och bli självständig mm

Det bästa hade troligen varit om 20-30 åringar startade upp familjer och kanske tog hjälp av den äldre genrationen, men så ser det inte ut.
  • Anonym (Hubert)
    Anonym (Men) skrev 2025-06-27 11:48:54 följande:
    Ja, precis. Det blir bara högre ålder på förstagångsföräldrar.
    Precis, och andelen NPFdiagnoser ökar hela tiden. Dock svårt att veta om denna ökning består mest av att dom flesta inte blev diagnostiserade förr, eller en ökning pga att vi skaffar barn betydligt senare idag.
  • Anonym (Hubert)
    Anonym (Man) skrev 2025-06-28 08:18:31 följande:
    Ja, exakt, det står psykiska problem inte neurotiska, alltså inte npf diagnoser, i dagens samhälle i Sverige så är det inte så vanligt att pappan kan vara mycket äldre än mamman, vilket kan göra att barnet kan känna sig konstigt, vilket kan leda till psykiska problem
    NPF ger väl i högsta grad ofta psykiska problem eftersom, precis som Jimmy är inne på tidigare, samhället har blivit tuffare på vissa sätt och belastningen hårdare.

Att vara neurotisk har väl mer med personlighet att göra och är inte förknippat med NPF tänker jag.
  • Anonym (Hubert)
    Anonym (Malin) skrev 2025-06-28 14:56:04 följande:
    Tråkigt att du haft dåliga erfarenheter, men att dissa ett hell kön, halva befolkningen, är inte trovärdigt någon dag i veckan. Dessutom är du nedlåtande mot oss kvinnor om du tror att vi nöjer oss med odugliga män bara för att slippa vara ensamma.

Jag tror att dina misslyckanden gör att du är extra kritisk, letar fel på alla och blundar för det som är bra. Och den som söker den finner.
    Det är helt okej att du väljer att leva ensam, men ärligt talat låter du bitter och såna människor är inte så trevliga att umgås med, gäller även kvinnor.
    Väl talat. Det har blivit inne att leta fel istället för rätt, och precis som du skriver så kommer man hitta det om man letar.

Troligtvis är den som letar fel inte heller perfekt.
  • Anonym (Hubert)
    Anonym (Försenad kvälls-runk) skrev 2025-06-29 17:02:04 följande:
    TS verkar vara en som som anser att hon har rätt till vissa saker men inte att det gäler åt båda hållen. Tror hon helt enkelt kommer att få vänta ett bra tag innan hon hittar nån. Av det hon skriver verkar hon vara ute efter nån som passar till tapeterna och som man kan visa upp för andra.
    Jag tror att TS har svårt att få tag i en bra karl eftersom hon själv inte har tillräckligt att erbjuda. Riktigt fina och bra kvinnor har inga problem att skaffa bra män.
  • Anonym (Hubert)
    Queen81 skrev 2025-07-02 11:33:05 följande:

Okej, ärligt talat nu. Utifrån vad jag tycker och känner. Jag går alltså inte in och talar för alla kvinnor.

Ni skriver om att kvinnor väljer fel män. Bad boys. Att de snälla inte får en chans och att vi borde se mer till de inre egenskaperna och inte gå efter utseende. 
    Men om jag vill ha både och då? Jag kan omöjligt bli tillsammans med en snäll man som har alla de fina egenskaper jag söker men inte ett utseende som tilltalar mig. Det går inte. Vissa människor blir mer attraktiva när man lär känna dem men det räcker inte alltid. Jag vill ha en man som både har fina egenskaper och ett fint yttre. Och som tur är så tycker olika människor olika saker är snygga, alltså innebär inte det att bara en typ kan få en partner 

Och ärligt talat, jag vill ha en man som tycker om mina fina egenskaper OCH samtidigt tycker att jag har ett attraktivt yttre. Jag vill inte ha en man som tycker att jag är en fin person och accepterar mitt yttre eftersom min personlighet är fin.

Om du ser jäkligt bra ut så kan du troligtvis få män från den övre ligan som har många kvaliteer. Annars för man jämka med något eller leva själv.

Ett stort problem för kvinnor är att man i dejtingvärlden väljer män som ligger en bit över sig själv, trånar efter detta och blir jättekära. Männen ser kvinnan istället som en mellanakt och vill inte satsa på barn, familj eller giftemål eftersom man väntar på något bättre.
  • Anonym (Hubert)

Det finns skillnader mellan män och kvinnor. Något som jag kan sakna hos kvinnor idag är ödmjukhet och kanske en gnutta blyghet.

Idag är det så många som tar för sig, lätt gapiga som inte tar någon skit och som har ett rejält humör när saker inte passar.

• Anonym (Hubert)
    Anonym (Grymt_besviken) skrev 2025-07-05 09:47:08 följande:
    Män/ killar som vill skylta  med att de minsann är snälla har ju många kvinnor erfarenhet av hur de brukar vara när det kommer till kritan.
    Det ligger något i det. Även män som säger att man kan lita på dom kan vara en risk..

Hur tänker du när kvinnor säger att dom är empatiska och jämställda?
  • Anonym (Hubert)
    Anonym (Jag har en näsa också) skrev 2025-07-05 10:15:17 följande:
    Dert skulle jag aldrig få för mig att säga.

Liksom alla andra som tycker det är självklart att bete sig som folk och inget som särskilt behöver påpekas.
    Vi utgår inte från just dig i diskussionen. Jag skulle som man inte heller hävda inför andra att jag är så snäll eller du kan lita på mig, men jag kan ändå diskutera frågan/ämnet.
Svar på tråden Var finns de bra männen?