Till er som skriver att ni är ensamma..
Men hur svårt är det att bli medbjuden på saker om man bara bjuder till?
Jag är en i grunden rätt odräglig person, men det kompenserar jag med att vara bra på mat och efterrätter, hjälpsam med förberedelser och disk och generös mot de som bjuder in och gör sig besvär.
Aldrig att jag skulle komma utan värdgåva, utan att ha med de saker som efterfrågas till en knytis, eller utan så mycket mat så alla får och det blir över fast det är sagt att man ska göra till sig själv + lite. Behöver man extra stolar- jag tar med det. Behöver man kol till grillen- jag tar med det också.
Sen har vi då manlig singel Y. Manlig singel Y tycker det är självklart att han ska bli skjutsad till firandet och hem av andra, utan betalning. Y lagar ingen mat för "han kan inte", tar inte med något att dricka som inte är cola för han är snål och hans bidrag består vanligen av några påsar chips och kanske en ost som han ensam äter. Y lyfter inte bakdelen från stolen för något annat än att ta mer mat och kakor.
Han är som ett extra hjälplöst barn fast med dyrare vanor och i längden blir man irriterad.
Man kanske ska fundera på vad man tillfört sällskapet under åren om man inte blir bjuden igen?