• Anonym (Mmmm)

Höra åsikter ang min mans åsikter

Du skaffade barn med en svartsjuk man?

Bara gå, klart du ska kunna unna dig detta. Låt inte honom styra dig. 

• Anonym (Mmmm)
    Anonym (Hm) skrev 2025-07-04 06:08:24 följande:
    Kan det vara så att han faktiskt vet vad det är för typ av tillställning? Jag har nämligen varit på samma hotell i Västerås och på deras summer club och det är väldigt mycket fulla, unga människor. Det är inte sitta på en solstol med en väninna och dricka ett fint glas vin, utan var ganska röjigt när jag var där. Det ska naturligtvis egentligen inte spela någon roll, men jag kan till viss del ändå förstå honom om han vet vad det är för typ av häng. Jag hade nog, av respekt och av erfarenhet, bokat en annan dag Eller försökt ta med min partner. Det är kul, det är det, men riktar sig mer till singel- folkmassan. 
    Vad ör skillnaden mot när TS man går ut och roar sig?

Är det ok för han är man  men inte ok för TS för hon är kvinna? Förklara skillnaden. 
  • Anonym (Mmmm)
    Anonym (Hm) skrev 2025-07-04 07:17:39 följande:
    Nej nej missförstå mig rätt. Som jag skrev så borde inte det göra någon skillnad. Däremot ska vi ju inte helt förneka skillnaden på att vara helt påklädd på krogen eller bara i  bikini, full på fest. Man måste se att det finns skillnader där, även om man tycker att det borde göra detsamma. Om en person redan är svartsjuk av sig kanske en pool-fest blir extra påtaglig. Sen blir det lite vilseledande när TS benämner det som att hon vill gå på spa, men just den här tillställningen har noll med traditionellt spa att göra. Det är en fest i badkläder. TS har inte bokat spa för att vila upp sig eller ha en skön stund med en tjejkompis och det kan hennes partner tolka som att hon försöker försköna vad det är hon ska göra. 

Vill man vara respektlös mot sin partner så har kläder eller icke kläder ingen betydelse. Självklart är det lika illa att springa runt och vara full och tafsa på kvinnor på krogen som på ett poolparty. 

Du verkar ta för givet att TS kommer att dricka sig full och bete sig olämpligt. Varför? Du förutsätter ju inte att hennes man gör det på krogen. 

• Anonym (Mmmm)
    Anonym (Hsjdkdk) skrev 2025-07-04 09:54:05 följande:

Jo förstår :/ men hans svartsjuka började faktiskt efter 1 år, så jag blev ju lite vilseledd om ja ska vara ärlig. Och det smög sig på relationen och pågått under 4 års tid. Nu har vi en bebis? vet inte riktigt hur ja ska bemöta denna situation. 

den här situationen beskriver vår relation i sin helhet, han är även svartsjuk gällande kläder, normala kläder :).

Och du stannade kvar och skaffade barn med honom för att? 

Du ska lämna. 

Svar på tråden Höra åsikter ang min mans åsikter