• Sarasi

BIM Augusti 2025

hemliganatta skrev 2025-07-31 22:35:14 följande:

Hej alla igen! Måste bara få ventilera, jag börjar bli så trött på mig själv redan (detta är tredje försöket med barn nummer tre). Idag är bim -6 och jag är redan igång med graviditetstest och blir då såklart jättebesviken när det är negativt, varför kan man inte bara vara en av de som inte är testgalna och vänta?? Menar trodde jag på allvar att det skulle bli positivt redan nu, det har det ju inte blivit såhär tidigt mina andra två graviditeter heller :?)

Någon som har tips på hur man ska kunna lugna sig själv så man slipper starta varje dag ledsen?? Tack till er som orkade läsa min kvällsventilation haha

Försök aktivera dig med annat innan BIM som gör att det inte blir hela fokuset. Ta lite sovmorgon så att du inte hinner testa innan du ska iväg på morgonen eller be maken/sambon att gömma stickorna. 

Lägger till mig denna månad, blev ju inte ens något försök i juli pga omständigheter men nu ska det bli av igen. Enda jobbiga är att sambon jobbar sena skiftet vid äl så jag kommer sova sämre för att vi ska få till det. Han gillar ju egentligen inte heller att veta när det ska ske men det blir inte så mycket annat val i detta fall. 

BIM-lista

1/8 Lorainza
    3/8 lovve123
    5/8 Juliflicka
    6/8 hemliganatta
    6/8 Elisand
    6/8 snyfslan
    8/8 Lorem
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren
    11/8 Miniblomma
    13/8 Annpor
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    19/8 granen12
    22/8 Sarasi
    23/8 Vallmo93
  • Sarasi
    Granen123 skrev 2025-08-04 18:56:04 följande:

Det enda lilla hopp och känsla som jag hade med denna graviditet hela tiden var att det var en sen implantation som skedde i mitt fall. Att implantationen skedde precis innan ?mensen/blödningen? kom.

Om jag förstått det hela rätt så börjar hcg produceras först när implantationen skett? inte när man hade själva ägglossningen? I mitt huvud hade jag isåfall implantationen så sent som 21-22 juli och det skulle isåfall göra att jag är på ?14-16 dagar sedan hcg började produceras, om det nu börjar produceras vid implantationen. 

Men det är bara en tanke som slagit mig. Isåfall är jag ju extremt tidigt i graviditeten och kanske omöjligt att se något redan. Men då ska jag ha haft en väldigt sen implantation också. Men det kanske bara är önsketänkande även om tanken funnits med mig långt innan jag fick svaret på dagens hcg. Men på onsdag får jag veta ifall det har fördubblats, och kanske ett ev nytt ultraljud också på torsdag sa dem.  

Lika bra att jag ställer in mig på ett X. Det är verkligen svårt att tänka på annat just nu? ska försöka hålla mig sysselsatt tills vidare. Och försöka ställa in hjärnan på att det är ett utomkvedshavandeskap.  

Tråkigt att höra! Hoppas att det inte är X men även om det är det så har det upptäckts tidigt. 

HCG börjar produceras vid befruktningen. Alltså när spermien möter ägget men då i lägre nivåer. De större ökningarna kommer efter implantationen i livmodern. 

• Sarasi
    Anonym (Sjukling) skrev 2025-08-05 10:29:34 följande:
    Nej jag kommer nog tyvärr känna samma sak när det är min tur att plussa tyvärr, men samtidigt får man påminna sig om att oddsen är större att man snart får sin skatt än om man inte hade plussat 🥰Tänker på dig och håller alla tummar! ❤️ 

jag har en annan sak som jag märkt av de tre senaste dagarna (är bara på ÄL +5), det strålar verkligen smärta ner i ljumskarna till och från under dagarna & ibland mot ryggen från typ livmodern? aldrig upplevt tidigare & blir lite orolig att det är något allvarligt? har ju haft feber men det i kombination med en ordentlig förkylning så febern ska nog inte bero på någon infektion i alla fall! Men kanske förkylningen som bidrar?
    har någon upplevt samma och kunnat luska ut vad det beror på? Kan ju inte vara tecken på graviditet redan?
    Det kan ju vara influensa du har om du har förkylning, feber och ont i kroppen. Graviditet ska inte göra ont mot ryggen så tidigt. 
  • Sarasi

Är lite ledsen just nu. Hade planerat in mys i natt när sambon kom från jobbet men fick ont i halsen så ställde in. Sen fått feber och i morse såklart glad smiley. Får hoppas jag är piggare imorgon så vi kan få till något då för annars är denna månad körd. 😭

Svar på tråden BIM Augusti 2025