Inlägg från: Evylin |Visa alla inlägg
  • Evylin

Bf Mars 2026 🌸

Hej ! 
    Jag följs gärna åt ! 
    Vi fick vårat efterlängtade plus för två veckor sedan och har bf 4 mars enligt appen.

• Evylin

Ändå väldigt skönt att se att många delar den oron man själv går runt med hela tiden. Vi har försökt i 2 år och har ett MA i bagaget. Jag gör mitt bästa för att inte stressa upp mig men så fort jag inte tycker brösten ömmar lika mycket och jag inte känner något annat så kommer oron direkt. Jag hoppas att det ska gå snabbt tills 12 veckor. Vi gjorde tidigt ultaljud v8 förra gången och fick se ett litet hjärta som slog men vid v12 hade graviditeten avstannat v8-9, så vi har bestämt oss för att inte göra ett tidigt ultaljud denna gången. 

• Evylin
    Anonym (5e barnet) skrev 2025-07-09 18:40:42 följande:
    Har också ett X i bagaget. Nej brukar inte ha mens värk.
    Är på gyn akuten nu. Väntar på undersökning av en läkare.
    Har molandevärk och det finns bruna fläkar på trosskyddet
    Håller tummarna för att allt ska gå bra ! 
  • Evylin

Precis som för många andra kommer och går symtomen här. Ont i brösten, trötthet, lite illamående men som mer sveper snabbt förbi. Har gått på semester idag och ska bli så skönt att kunna lägga sig och vila lite på dagen när man behöver. 

25 feb/början på mars - Rosen3
    27 feb/början på mars - Önskan97 
    2 mars - Siripiri
    3 mars - Tingeling
    4 mars - Jassan123 
    4 mars - Evylin
    6 mars - TridentHeart
    7 mars - Monki19
    17 mars - Liljekonvalj93

• Evylin

Vi är iväg på semester och jag har inte riktigt hunnit läsa här de sista dagarna, men vad fantastisk med alla positiva besked vid ultaljud ! 
    Håller tummarna för oss alla ! 💕

• Evylin

Men oj ! 
    Jag är bara inne här och läser lite då och då pga att jag själv kämpar med oro efter ett tidigare MA och tycker att det ibland känns värre att läsa om andras erfarenheter, så jag har då valt att inte läsa här inne när jag tycker att det känns jobbigt. 

Så nu när jag går in för att läsa ikapp och ser vad som skrivs blir jag helt mållös. Så lite förståelse för varandra och tillochmed någon som önskar att personer som är oroliga ska drabbas av det de oroas av ? Såklart ska inte diagnoser ställas på varandra, det är en självklarhet samtidigt som personliga erfarenheter behöver kunna få delas i ett sådant här forum. Försök att visa lite förståelse för varandra istället för att gå till attack, det är extremt sällan någon menar något illa med att dela med sig. 
    Är det någon som mår dåligt av att vara här inne och läsa, är det helt okej att göra som jag och ta en paus ibland eller läma helt, gör det du själv mår bäst av. ❤️ 

• Evylin

Jag har en tanke att man kanske kunde göra en Facebook grupp istället, man kan göra den hemlig så att ingen ser och att man är med och så kan man endast hitta den genom en länk som man får av den som gjort gruppen ? Däremot kommer ju de som är med I gruppen kunna se vilka som är med men då går det ju inte heller att skriva hatiska kommentarer och gömma sig bakom anonymitet ? 

• Evylin
    Liljekonvalj93 skrev 2025-07-27 19:00:33 följande:

Ja, det är ju en variant!

Ger det något om vi alla anmäler de mycket otrevliga inläggen som skrivits idag? Eller tror ni att det hjälper om vi bara fortsätter som vanligt och ignorerar all patetisk dynga som eventuellt kommer att skrivas? 

Ja om det finns ett intresse så går det ju lätt att lösa. Jag upplever att man allmänt beter sig bättre när man behöver stå för vad man skriver. 

Jag har anmält iallafall men vet inte om det ger någonting. 
Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸