Inlägg från: Hejåhoj |Visa alla inlägg
  • Hejåhoj

Bf Mars 2026 🌸

Hej! 

Jag är i v 11+5 idag och är beräknad 23mars. Har gjort ivf så var på vul v8+0 och nu väntar jag på kub-testet om två veckor!! Blir kul att följas åt 😄

• Hejåhoj
    Syren93 skrev 2025-09-07 08:48:21 följande:
    Är också 11+5 idag, samma BF! 👌🏼 Ska göra KUB den 17e , är då i 13+1. Längtar!! Men också nervöst! 
    Åh spännande 😄 Ja precis samma här, längtar men nervös !! Hur mår du ? Jag spydde upp frukosten i morse så är fortfarande inte av med illamåendet även om jag mår såå mycket bättre!! Har molvärk då och då varje dag men den får gärna stanna för det känns som nå positivt🙏🏼
  • Hejåhoj
    Syren93 skrev 2025-09-10 07:42:46 följande:
    Jag har inte kräkts nått under hela tiden! Mådde som värst fram till v. 10 kanske, sen har i alla fall tröttheten lagt sig! 
    Mår fortsatt lite illa då och då, men betydligt bättre! 
    Har också fått tillbaka en del molvärk sen en vecka tillbaka! 
    Gjorde glukosbelastning hos BM igår, det var mindre kul 🤢

Skönt att inte behöva kräkas, men ibland har det vart skönt för då har jag mått lite bättre sen!! molvärken för dig , den är inte värre än som lite mensvärk som för mig eller? 

oj hur går det till? Och varför?

• Hejåhoj

BF-lista

23 februari - Rosen3, 33 år, första barnet
    25 februari - Önskan97, 28 år, första barnet
    3 Mars - Siripiri, 32, första barnet
    4 mars - Jassan123 , 30år , första barnet.
    4 mars - Monki19, första barnet
    9 mars - AndraBarnet, 33år
    12 mars - Motherofninjas, barn nr 3 och 4
    15 mars - skuggviol, 35 år, tredje barnet
    17 mars- Alexzandra87 andra barnet
    25 mars - Hejåhoj, 37år, första barnet

• Hejåhoj
    mew96 skrev 2025-09-11 11:51:56 följande:

BF-lista

23 februari - Rosen3, 33 år, första barnet
    25 februari - Önskan97, 28 år, första barnet
    3 Mars - Siripiri, 32, första barnet
    4 mars - Jassan123 , 30år , första barnet.
    4 mars - Monki19, första barnet
    9 mars - AndraBarnet, 33år
    12 mars - Motherofninjas, barn nr 3 och 4
    15 mars - skuggviol, 35 år, tredje barnet
    17 mars- Alexzandra87 andra barnet
    20 mars - mew96, 28 år, första barnet 
    25 mars - Hejåhoj, 37år, första barnet

Ska på KUB imorgon, är så nervös - men hoppas allt ser bra ut och att jag får se lilla bebben 🥹

Det kommer säkert gå jättebra<3 

• Hejåhoj

Härligt att höra att ni båda fick bra resultat <3
    Jag känner att tiden fram till på torsdag och kubtest sniglar sig fram.. Jag är så orolig att nått ska va fel, typ att det vore för bra för å va sant att vi faktiskt skulle få ett barn överhuvudtaget osv.. helt sjukt hur hjärnan håller på istället för att bara ta det lugnt och försöka njuta.. 

• Hejåhoj
    Anonym (Marsbebis) skrev 2025-09-13 09:50:21 följande:
    Tack 🥰 Jag förstår din väntan, det går så otroligt segt då man väntar på svar eller att få göra det första ultraljudet och se att allt ser bra ut! Men håll ut. Snart är du där 🥰 Och lycka till på kuben 🥰
    Ja verkligen !! gjorde ett VUL i 8+0 så då hade man en bekräftelse iaf, så förstår det är ju än värre för dem som får vänta ända till kub, eller tidigt ultraljud! Men tack för peppen, det är så himla skönt att läsa och skriva här på familjeliv, man känner sig inte ensam <3
  • Hejåhoj
    HejAnon skrev 2025-09-13 09:55:07 följande:
    Har också KUB-testet på torsdag. Känner också sådär, att det nästan skulle vara för bra för att vara sant om allt bara flyter på och ser bra ut utan problem! Har haft en ganska smidig graviditet hittills utan så mycket jobbiga symptom, så hjärnan tänker att det kan inte få vara så utan att det måste komma nåt dåligt besked snart... men jag försöker att inte tänka så, utan istället tänka att det ju faktiskt oftast går bra för de flesta!
    okej då har vi samma sega dagar framför oss 🙏🏼 
    Ja precis så, men jag antar att det är ett sätt att skydda sig själv kanske på något konstigt vis, inte för att jag tror att det hjälper ett dugg ifall det nu skulle bli nå tok ? 
    Vad skönt att du mått rätt bra ändå!!:) Ja jag försöker tänka lika när jag får pessimist-tankar, att vara positiv och inte vara negativ i onödan! Men gud så svårt det kan vara 😆 Bästa är att ockupera sig med något att göra när man orkar, sen helt plötsligt har en dag till gått! 
  • Hejåhoj
    ElsaCross skrev 2025-09-17 20:27:52 följande:

Idag var det äntligen min tur med KUB. Allt såg bra ut, sannolikheten rankades som låg och jag fick samma datum som jag redan fått till mig. ❤️

Min magkänsla har varit tjej hela tiden och det håller jag fast vid, blir spännande att se sen. 

Kommer troligtvis få moderkakan i framvägg, däremot var doktorn snabb med att avfärda att det skulle betyda mindre/svagare rörelser. Tydligen finns det inte vetenskapliga belägg på det, och det bör bara gälla om bebis sparkar just där moderkakan är, men det ska finnas gott om plats att sparka bredvid. Vi får väl se, förra grav hade jag bakvägg så jag får väl göra en utvärdering sen 😂

Åh va härligt att höra ❤️ 😍 
    Återkommer ikväll efter vår kub🙏🏼
  • Hejåhoj

Hej!
    Vi hade kub igår och det var en livlig krabat som veva runt med armarna så jag låg bara å försökte att inte skratta för mycket 😅 Vilken otroligt overklig känsla!! Alla hennes mätningar såg bra ut på barnet så kort sagt ultraljud såg bra ut! Men tydligen när datorn räknade ihop alla parametrar som bla min ålder, ivf och blodprov så visade det en högre sannolikhet för downs syndrom (1:118). Så nu måste jag lämna blodprov för NIPT på tisdag och så dröjer det runt 10arbetsdagar ev att få svar.. jag har bestämt mig nu(tack vare en otroligt lugn och fantastisk sambo) att fortsätta vara glad!
    jag tånker på hur barnet vinkade åt oss och hur roligt det var att se! Jag tänker inte läsa något mer om det och verkligen försöka att inte oroa mig! Därav tänker jag pausa härifrån i några veckor tills jag vet hur det ser ut med nästa prov, men uppdaterar er sen! <3

Svar på tråden Bf Mars 2026 &#x1F338;