Inlägg från: Siripiri |Visa alla inlägg
  • Siripiri

Bf Mars 2026 🌸

Motherofninjas skrev 2025-09-07 20:07:07 följande:

Känner mig inte så aktiv i den här tråden, men läser alla andra inlägg och följer med på era resor.

Här har vi gjort NIPT med ultraljud, vi fick hoppa direkt till det eftersom det fortfarande räknas som sommartid för dem och då skippar de KUB. Får göra undersökningarna via regionen eftersom jag är över 35. Är beräknade 12/3, men kommer bli tidigare pga tvillingar. 

Bebisarna mådde bara fint, de växer precis som de ska och alla strukturer är på plats. Bådas hjärtan slog precis som de skulle, otroligt skönt att se. Tvilling 2 låg så snyggt i profil och vi fick fina bilder, tvilling 1 hade tryckt in huvudet mot moderkakan och låg och sprattlade så på bilden ser det mer ut som en hund än en bebis 🤣 De såg även att båda.moderkakorna ligger i framkant, så jag lär få vänta innan jag känner några rörelser. 

Nu väntar två väldigt nervösa veckor innan vi får svar på NIPT och då även får en hint om kön. Enda gången vi kan vara säker på bådas kön är om testet säger att det är tjejer, annars kan testet inte veta om det är en kolla+ tjej eller två killar. I så fall får vi snällt vänta till RUL i v 20. 

Varför måste det vara så långt mellan alla undersökningar så här i början, när man är som mest orolig att något ska hända? 

Härligt att dem mådde bra 🥰 Har också moderkakan i framkant så lär ju ta ett tag som förstföderska att känna sparkar 🙃 
  • Siripiri
    Motherofninjas skrev 2025-09-08 21:57:16 följande:
    Blev nästan lite besviken när jag fick veta det..tänkte att jag som är gravid för tredje gången och med tvillingar kanske har turen att känna rörelserna extra tidigt. Men vi får helt enkelt snällt vänta 😊

Det är magiskt när man börjar känna det första lilla fladdret, som en liten fisk som sprattlar runt där inne 🥰
    Jag jag kände likadant 🥲 Just för att man haft den historiken man haft med MF och X så hade man gärna velat känna så fort som möjligt att det finns något där inne.. 

kan tänka mig de 🥹
  • Siripiri
    Karinnirak skrev 2025-09-09 08:04:45 följande:

Vi hade vårt tidiga ultraljud igår och allt såg fint ut ♥️ Jag har opererat mig och varit sövd tre gånger hittills under denna graviditet så jag har varit väldigt orolig för bebisen, även fast jag fått viabilitetsultraljud i samband med narkosen.

Nu väntar vi på resultatet av NIPT och jag är fortfarande så nervös för att allt inte ska vara okej. Det blir en lång vecka. Tyvärr får man inte veta kön via regionens NIPT heller så får vänta till RUL.

Va skönt ♥️ 

Det kommer säkert inte vara några konstigheter 🙏🏼
  • Siripiri

3 Mars - Siripiri, 32, första barnet
    4 mars - Jassan123 , 30år , första barnet.

6 mars - Monki19
    9 mars - AndraBarnet, 33år
    12 mars - Motherofninjas, barn nr 3 och 4
    15 mars - skuggviol, 35 år, tredje barnet
    17 mars- Alexzandra87 andra barnet

• Siripiri
    Motherofninjas skrev 2025-09-10 12:12:32 följande:

Åh, kan tänka mig att man längtar extra mycket efter att få känna rörelser där inne när man varit igenom så mycket som ni har. ❤️ 

Ja 💔♥️ Men men.. fyra veckor kvar till RUL 😩 
    Blev stressad igår när min sambos mormor sade att jag skulle ta det lugnt i ^skarvarna^, alltså mellan trimestrarna och inte lyfta tungt för hon hade gjort det och fått missfall.. 
    Gick ju in i andra förra veckan och lyfte väl inte jätte tungt på
    jobbet men lyfter ändå många kilo under en vecka och är på benen hela tiden.  
  • Siripiri
    Motherofninjas skrev 2025-09-10 22:08:05 följande:
    Jag kan förstå att du blev stressad av att höra en sån sak från henne. Nu kan jag såklart inte hela din bakgrund och exakt allt ni varit igenom och jag vill verkligen inte avfärda eller förringa den oron eller dina känslor. Men det finns många som lyfter tungt genom hela graviditeten utan att det leder till missfall. Jag hjälpte patienter med förflyttningar, gick 10 000 steg på hårda stengolv och styrde tunga, bångstyriga sängar med patienter i under mina första två graviditeter och det gick bra. Det är inte ditt fel eller din sambos mormors fel att ni fick missfall och skedde mest troligt inte på grund av någonting ni hade gjort ❤️

Har du pratat med din BM om din oro, kan du få stöd därifrån? 
    Ja alltså jag är ingen vanlig tjeja och har inte alls samma fysik eller bakgrund som min sambos mormor. Känns skönt att höra att du kört på som vanligt ♥️ 

Nä.. har inte de :( men borde kanske slänga iväg ett meddelande. ♥️ 
  • Siripiri
    Anonym (Marsbebis) skrev 2025-09-12 18:42:16 följande:
    Och några timmar senare så fick jag mitt svar på dag 12😅😅 Allt såg bra ut, så nu kan vi andas ut 🥰 Vi väntar en liten tös också! Super kul då mina tidigare barn är 3 grabbar 🥰 - Som tur är hade vi inte planerat någon gender revealing då svaret på vilket kön det var stod med väldigt tydligt -(direkt i rubriken på 1177)

. Så tips för den som inte vill se det direkt är att be någon annan läsa meddelandet 🤗🥰 Bifogar bild på hur vårat svar såg ut (Vi fick Nipt via landstinget) 
    Oj det var svårt att ducka 😂 
    Men mys med flicka när du bara fått grabbar innan 🥰
  • Siripiri

Hur mår alla? 😃♥️

Väntan på RUL känns som en evighet 😩 Kommer tom gått in i vecka 21 när det är dax för de ultraljudet, vilket är 9 oktober 🙃 Jobbigt att inte veta om något lever där inne nu när man gått ut med det på socmed och många kunder vet om det på jobbet. 

Men mår bra iallafall! Har lite trötthet under dagen men brukar gå och småsippa på en liten kopp kaffe som hjälper. Skulle vilja kolla min järnvärden för tänkte att man skulle bli piggare när man gick in i andra trimestern men det fick Jag inte. Vill veta om mängden järntillskott jag tar är nog, så överväger att betala för det själv för kommer inte få ta såna tester förens i mitten på november för då har jag nästa besök hos BM. 

Sen en personlig fråga som alla kanske inte är sugna på svara på, men är det någon som myser på ^som vanligt^ under graviditeten? Vi har inte gjort något sen sista myset som skapade den lille krabaten i magen och känner mig som enormt dålig flickvän. Men att ha svullen mage gör att jag känner mig osexigast i världen 😒 även om sambon säger hur vacker, fin, snygg jag är osv, men tycker inte jag de så spelar det ingen roll vad han säger.. Vilket jag redan hade svårt med innan graviditeten🙃🙃 

• Siripiri
    Hejåhoj skrev 2025-09-19 12:56:35 följande:

Hej!
    Vi hade kub igår och det var en livlig krabat som veva runt med armarna så jag låg bara å försökte att inte skratta för mycket 😅 Vilken otroligt overklig känsla!! Alla hennes mätningar såg bra ut på barnet så kort sagt ultraljud såg bra ut! Men tydligen när datorn räknade ihop alla parametrar som bla min ålder, ivf och blodprov så visade det en högre sannolikhet för downs syndrom (1:118). Så nu måste jag lämna blodprov för NIPT på tisdag och så dröjer det runt 10arbetsdagar ev att få svar.. jag har bestämt mig nu(tack vare en otroligt lugn och fantastisk sambo) att fortsätta vara glad!
    jag tånker på hur barnet vinkade åt oss och hur roligt det var att se! Jag tänker inte läsa något mer om det och verkligen försöka att inte oroa mig! Därav tänker jag pausa härifrån i några veckor tills jag vet hur det ser ut med nästa prov, men uppdaterar er sen! <3

Min sambos kompis fick 1:35 och det var lugnt! så helt rätt inställning♥️♥️ 

Visst är det mys att se den sprattla där inne 🥹
  • Siripiri
    Jassan123 skrev 2025-09-19 15:36:05 följande:
    Håller med att det känns som en evighet till RUL. Har tid den 13 oktober . Kommer då vara i vecka 20 🤗 Försöker att tänka positivt men har mina dagar där jag inte vågar tro att graviditeten fortsätter som den ska. Hjärnspöken .. 
    Har äntligen börjat må bättre ! Är inte lika trött. Kan fortfarande må illa ibland men inte alls som innan när det var konstant och dygnet runt! Så antar att nu när man får behålla det man äter att man känner sig piggare och fräschare 😅
    Kan du inte ringa din BM och se om du kan få lämna prov innan ? Berätta din oro.

Angående myset så skulle jag säga att nej det har inte varit som vanligt då jag mått så fruktansvärt illa och varit så uppblåst. Har inte velat bli rörd typ. Vi får se om det blir ändringar nu när både kropp och knopp mår bättre 😅

Ja hjärnspökena lämnar inte min skalle heller, undra när dem kommer göra de?! 

Så skönt! ☺️ Ja antagligen! Själv har man ju inte haft problem att få i sig mat förutom på mornarna, för äter främst ägg och dem har bara känts blä 😂
    Jo får nog göra de.. 

Förstår helt😅 Ja förhoppningsvis gör de andra trimestern susen på den fronten!

Svar på tråden Bf Mars 2026 &#x1F338;