Bf Mars 2026 🌸
Känner mig inte så aktiv i den här tråden, men läser alla andra inlägg och följer med på era resor.
Här har vi gjort NIPT med ultraljud, vi fick hoppa direkt till det eftersom det fortfarande räknas som sommartid för dem och då skippar de KUB. Får göra undersökningarna via regionen eftersom jag är över 35. Är beräknade 12/3, men kommer bli tidigare pga tvillingar.
Bebisarna mådde bara fint, de växer precis som de ska och alla strukturer är på plats. Bådas hjärtan slog precis som de skulle, otroligt skönt att se. Tvilling 2 låg så snyggt i profil och vi fick fina bilder, tvilling 1 hade tryckt in huvudet mot moderkakan och låg och sprattlade så på bilden ser det mer ut som en hund än en bebis 🤣 De såg även att båda.moderkakorna ligger i framkant, så jag lär få vänta innan jag känner några rörelser.
Nu väntar två väldigt nervösa veckor innan vi får svar på NIPT och då även får en hint om kön. Enda gången vi kan vara säker på bådas kön är om testet säger att det är tjejer, annars kan testet inte veta om det är en kolla+ tjej eller två killar. I så fall får vi snällt vänta till RUL i v 20.
Varför måste det vara så långt mellan alla undersökningar så här i början, när man är som mest orolig att något ska hända?