Inlägg från: Rosen3 |Visa alla inlägg
  • Rosen3

Bf Mars 2026 🌸

TridentHeart skrev 2025-07-23 21:37:58 följande:

Jag har inskrivningssamtal i morgon. Läste någonstans att man eventuellt kommer göra ett urinprov? Är det vanligt? Måste jag hålla morgonkisset? 😂🥲

Är det någon annan som också behöver kissa hela tiden? På natten måste jag gå och kissa typ 3 gånger,  jätteirriterande! 🙃 Är vi vecka 7+1 idag.

Spännande! Har mitt andra besök hos BMS snart men är i vecka 8+5 idag 😊 På min kallelse stod det att man skulle hålla sig i 3-4 för urinprov (detta kommer jag ta nästa gång). 

Samma här! Behöver kissa ca 3 gånger per natt, så jobbigt! 

• Rosen3
    Rosen3 skrev 2025-07-23 22:05:56 följande:

Spännande! Har mitt andra besök hos BMS snart men är i vecka 8+5 idag 😊 På min kallelse stod det att man skulle hålla sig i 3-4 för urinprov (detta kommer jag ta nästa gång). 

Samma här! Behöver kissa ca 3 gånger per natt, så jobbigt! 

3-4 timmar ska det stå* 
  • Rosen3
    ElsaCross skrev 2025-07-24 23:18:01 följande:
    Ja men milstolpar är verkligen det bästa, jag försöker fira varje vecka nu. I morgon är sista dagen på vecka 5 och då slog det mig att jag aldrig kommer få uppleva vecka 5 igen med just den här graviditeten, och genast känns morgondagen lättare att ta sig igenom ❤️

Men tror stenhårt på att jag kan tänka så för att mina gravidhormoner gjort mig jätte blödig den här gången. Vill gråta åt exakt allt haha 😂

Ja, snart vecka 10, då måste vi fira! 🎉😍
    Härligt med att bocka av vecka för vecka! Rätt inställning 🙏🏻 Själv går jag in i vecka 10 idag! Väl värt att firas 🎉

Men är såklart fortfarande orolig. Ska på UL på tisdag igen och hoppas att fostret växt som det ska. Är såklart orolig att det ska ha stannat av eller att det inte är friskt vid NIPT om några veckor. Denna eviga väntan ❤️
  • Rosen3

Någon mer som har ultraljud snart igen? Är så nervös igen, har ultraljud på tisdag (är då i vecka 9+4). 

• Rosen3
    Siripiri skrev 2025-07-27 13:47:28 följande:
    Shit snacka om att vara såpass otrevligt så man önskar någon annan ett missfall. Du lär ju inte haft många motgångar i ditt liv under gällande fertilitet eller gravidet.. NOLL sympati 
    Anonym (...) skrev 2025-07-27 11:52:32 följande:

Hej alla

Läste lite längre bak i tråden och många här inne verkar tro att man måste ha en massa symptom för att vara försäkrade om att allt står rätt till. Vissq verkar även tro att man måste må dåligt hela tiden. Finns ju kvinnor som mår otroligt bra men ändå lyckats föda hälsosamma barn. Jag var naiv nog att tro att jag också måste ha de symptomen, men har nu bestämt mig för att sluta läsa de kommentarerna då de inte skrivs på ett sätt som tyder på individuella symptom utan ni sätter skräck i andra kvinnor. Speciellt i oss som väntar vårt första barn och inte kan så mycket.
    Vi kan väl komma överrens om att vi alla är individuella och ingen graviditet är sig lik. Finns kvinnor som inte har symptom alls i början utan får de mycket senare. En graviditet är trots allt inte en sjukdom så man ska må dåligt hela tiden.

Ta hand om er och tänk på hur ni uttrycker er.

Herregud snacka om att kasta sten i glashus, du har ju själv gjort flera inlägg där du vädrat dina problem och osäkerheter. 

Det görs både inlägg från dem som mår sämre och från oss som mår bättre. Jag har funnit mycket trygghet i att fått svar att andra mår bra, för allt ens feeds fyllts på med Instagram sen man plussade visar hur dåligt folk mår under första trimestern. Då får man ha den förutfattade informationen kring hur en graviditet verkar vara i början. Bara att avprenumerera och lämna tråden om det inte passar dig

Håller med dig totalt Siri! Bra skrivit.

Har också fått väldigt mycket stöd här oavsett om man har symtom eller inte. Vill man inte följa tråden är det upp till var och en.

• Rosen3

Kanske bara räcker att ignorera alla konstiga kommentarer. 

För min del är det skönt att kunna skriva av sig här istället för en fb-grupp, vill inte heller att det ska bli offentligt 🙂

• Rosen3
    Liljekonvalj93 skrev 2025-07-28 09:47:52 följande:

Efter gårdagens tråkiga stämning tror jag vi behöver fokusera på något positivt här. 

Jag har flera olika ?målbilder? som jag ibland plockar fram för att fylla på med bra energi. En av de starkaste är när vi är på väg hem från BB och min sambo bär barnstolen. Lite av en klassiker kanske, men den bilden gör mig väldigt pirrig. En annan är när bebis och våra hundar ska träffas för första gången ♥️ 

Har ni andra någon målbild som ni tänker på emellanåt? Dela gärna med er om ni vill! 

Bra målbilder ❤️ Jag har alltid haft en bild framför mig när man man håller bebisen i sin famn 🥰
  • Rosen3
    Rosen3 skrev 2025-07-28 10:03:35 följande:
    Bra målbilder ❤️ Jag har alltid haft en bild framför mig när man man håller bebisen i sin famn 🥰
    min man* ska det stå 👍🏻
  • Rosen3
    Siripiri skrev 2025-07-28 18:45:39 följande:
    åh fin idé 🥰 

Har exakt samma 🥹 Sen ska jag nog berätta för föräldrarna i helgen fast jag bara då är 9+4. Har beställt glas som står morfar och mormor på + est. 2026♥️  Det ser jag också fram emot, kanske även för min sambos familj, får se! 
    Försöker verkligen tro på denna gravidet! 

hur många av ska göra NIPT? Har vi pratat i denna gruppen om de? Jag är med i BF februari med så blir många inlägg att hålla reda på 😅 
    Spännande att berätta! Själv vågar jag inte göra det riktigt än fast jag vill tro, imorgon får vi se om den lilla växt något sedan sist ❤️ Vi kommer att göra NIPT om vi kommer så långt, i så fall om en vecka. Är oxå med i BF februarigruppen så jobbigt att hålla koll 😅
  • Rosen3
    Siripiri skrev 2025-07-28 21:30:58 följande:
    Ja nervöst! tänker att man får stöd och förståelse hur än graviditet går/inte går så varför inte berätta ???? Mamma väntar nog ju ivrigt på det sen mitt X i december 😅 + magen börjar blir svår att gömma på kvällarna, kan ju inte gå samma skjorta varje gång jag är där 😂😂 Å fortfarande för varmt för hoodie som jag annars går i mycket 

åh ja nervöst kan jag tänka mig! Hur länge sen var det senaste du gjorde ultraljud?☺️ Ja det är ju snart man kan göra det ju 🙈????
    Förstår, skönt att kunna berätta för päronen. Alla tänker ju lite olika kring att berätta för flera. Vi har haft så många missfall så orkar liksom inte berätta för alla om igen och sedan går det ändå inte vägen 🙂 Men några få har vi berättat för och det känns bra ❤️
    Håller med dig, svårt med kläderna!

Sjukt nervös, förväntar mig den värsta! Men hoppas såklart då vi aldrig kommit såhär långt. Är i vecka 9+4 idag och gjorde senaste ultraljudet för två veckor sedan ca, och då såg allt bra ut. 
Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸