Inlägg från: Siripiri |Visa alla inlägg
  • Siripiri

Bf Mars 2026 🌸

Anonym (Tingeling) skrev 2025-07-15 09:36:38 följande:
    Tack snälla ❤️ Har tid 17:00 så uppdaterar er ikväll 🥰
    Hur gick det idag? 🥰♥️
  • Siripiri
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-07-15 20:40:50 följande:

För mig/oss gick det bra idag 🥹🥹 är i chock att jag faktiskt är gravid men så himla lättad och glad.
    Våga först inte kolla men hon sa snabbt ?levande graviditet?, såg tyvärr inte så bra men vi fick höra hjärtat vilket gjorde det mer verkligt❤️ 
    Awie🥰 Så himla skönt för er! ♥️ Var du daterad som du trodde? ☺️ 
  • Siripiri
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-07-15 21:12:53 följande:
    Ja jag har lite dålig koll på hur man räknar men utifrån att jag hade ägglossning cd15 när det blev peak så borde det vara 7+4, 7+5 om man skulle ta sista mensen🥰
    Jag kollade med chatgpt för att räkna ut från när man hade äl😁 Men så skönt att det var rätt storlek och med hjärtslag! 🥰  
  • Siripiri
    TridentHeart skrev 2025-07-16 08:53:45 följande:

Kom nyss hem från VUL. Allt såg jättebra ut! Vi fick inte höra hjärtat ticka, men vi fick se på bilden hur det slog 🥺 Enligt mina beräkningar var jag i vecka 6+4 idag, men hon som gjorde ultraljudet kom fram till att jag är någonstans mellan 6+0 och 6+2. Så jag utgår från 6+1 då 😆

Det är ju fortfarande tidigt, så allt jag hända. Men är ändå så lättad av att allt ser bra ut just nu 😍

Så skönt😍♥️
  • Siripiri
    Liljekonvalj93 skrev 2025-07-16 10:52:07 följande:

Aha, vad skumt. Jag räknar från senaste mensens första dag vilket var den 5 juni, så det blir 5+6 idag. Kollar jag däremot tex. Natural Cycles står det 5+1. Har beräknad BF 17/3. 

Ledsen om jag frågar om något du redan har skrivit nu, men har du något ultraljud inbokat? 

Karinnirak skrev 2025-07-16 10:37:21 följande:
    Jag hade troligen ägglossning ungefär samtidigt men är bara i 4+6 enligt apparna. När har du bf? Tänker att det skiljer en vecka i dateringen mellan oss. Jag gjorde också ett digitalt igår och fick 2-3 veckor, men det bör ju vara rimligt utifrån ägglossningen tänker jag ☺️

5+0 om man skrev in 24 som befruktningsdag ☺️
  • Siripiri

Inskrivning hos BM imorse, hon var väldigt imponerad över vilken koll jag hade på min kropp och annat, kul att höra ☺️ 
    Kändes mindre positiv till tillskottet jag, kändes mer som att hon ville att man bara skulle ta multivitamin gravid. Sen blev hon förvånad över att jag tog tre omega3 varje dag 😅 på burken står det ju antingen 2 eller 4, så tre tycker jag är rimligt när man väldigt sällan äter fisk. 

Sen igår har jag haft som en nypande känsla i högra sidan i livmodern. Jag hoppas att det är fostret som växer 🥹 Nu är det bara en vecka kvar till cellförändringscheck och ett till vul! Ska bli intressant att se hur ens sköldkörtelvärden beter sig nu när blivit gravid 🤓

• Siripiri
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-07-16 13:16:33 följande:
    Ja spännande, har lärt mig så mycket dessa 1,5 år jag varit utan minipiller och förberett mig för graviditet 👍
    jaha! jag äter bara en kapsel för det står 250% av intaget, borde kanske ta fler ändå? 🤔 jag äter vegetariskt men har försökt äta lite fisk men blir inte ofta?

Jag tror det växer 🥰
    jätte bra ju 😍♥️🙏🏼 
    Mina är 100 mg per kapsel och RDI för icke gravida är 300☺️ 
    jag använder Biosalmas Miljömärkta 🐟 Min sambo är utbildad fiskeguide så vi äter inte odlad lax här hemma och är den inte de kostar den ju skjortan. Så min del blir bara panerad fisk någon gång per år.  

Hoppas de 💕
  • Siripiri
    Rosen3 skrev 2025-07-16 14:50:00 följande:

Precis varit på ultraljud! Ett levande foster med pickande hjärta i vecka 7+5! Såå glad och förvånad! Vågar inte tro att det ska gå vägen än dock efter alla våra missfall! Men nu kan jag vara lite lugn för stunden ❤️

Underbart 🥰♥️♥️
  • Siripiri
    Anonym (...) skrev 2025-07-16 19:02:35 följande:
    Jag har inte så pass ont men känner av det. Nu har jag värk som liknar mensvärk. Är det normalt?
    Det är normalt☺️ Jag hade såpass mycket värk, som kändes som rejäl mensvärk, att jag fick ta Alvedon ett par gånger första två veckorna. Har haft utomkveds innan och det kändes inte likadant, var ensidigt, samt skjutande smärta från livmodern. 
  • Siripiri
    Anonym (...) skrev 2025-07-16 22:33:53 följande:
    Vad kan det då vara i mitt fall?
    Och visst är det så när man googlar men ändå skönt att bolla här och är så tacksam 🙏

En kompis hade väldigt ensidigt ont men visade sig vara lugnt😌 vissa dagar hade också lite åt höger, där jag saknar äggledare. Sen visade det ju sig att fostret sitter på den sidan. 
    Du är såpass tidig att du behöver inte oroa dig så länge du inte får blödningar. Samt om dina test fortsätter att öka i färg är det ännu mer lugnt :) 

Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸