Inlägg från: Jassan123 |Visa alla inlägg
  • Jassan123

Bf Mars 2026 🌸

Rosen3 skrev 2025-08-15 17:25:14 följande:
    På onsdag ❤️

Fick tillbaka NIPT och det är en frisk liten pojke ❤️
    Underbart att höra ! Grattis 🥰
  • Jassan123
    Var på TUL igår 12+5 . Allt såg jätte fint ut och bebis mätte exakt. 
    En aktiv en som stog på huvudet för det mesta och låg med benen i kors och armarna bakom huvudet så det var svårt att få en bra bild 😅 
    Nu vågar jag äntligen börja tro på att det kommer gå vägen 🥰 dock så svårt att ta in att den lilla bebisen på skärmen är i min mage?!
  • Jassan123
    Anonym (AndraBarnet) skrev 2025-08-29 10:40:32 följande:

jag är i vecka 13 nu och mår fortfarande superilla. Mådde hur bra som helst min förra graviditet men nu är det som ombytt. Har det inte så stressigt och äter vanlig mat och dricker mycket vatten. Tar Lergigan Comp på dagtid med koffein i och utan koffein inför natten sedan 6 veckor och det hjälper lite grann men mår fortfarande väldigt illa.

är det någon som också mår väldigt illa? Vad har ni för knep? Vet att många har det värre och är Såå tacksam att inte ha tex hyperemesis men börjar lessna på att inte mår bra 😅 🤢 <~ det där är typ jag på dagarna.

Mår också väldigt illa fortfarande . Vecka 14 . Önskar så att det vänder snart ... har iaf inte kräkts på 2 dagar nu 🥳😅 
    Har tyvär inga tips . Känns som om jag testat allt men inget som hjälper 😣
  • Jassan123
    Anonym (AndraBarnet) skrev 2025-08-29 11:02:44 följande:

Åh tänker på dig! tufft att kräkas också! 💙 Jag har kräkts väldigt lite men känns som att jag ska kräkas när som helst bara. Tacksam över det iallafall! 

Kanske inte är så mycket att göra utan bara hålla ut. Äter du några tabletter? Jag funderar på om jag ska testa något annat men har inte riktigt koll på vad som finns 🥲
    håller tummarna för att det går över snart! 🌸

Det tar så mycket på energin att må så illa hela tiden . Jag håller tummar för att de vänder för oss båda snart 🤗 🌸
    Har ätit postafen i några veckor 😅 som är receptfritt . Dock så blir jag så fruktansvärt trött utav dom och den senaste veckan har jag kräkts trots att jag ätit dom så nu har jag inte tagit det på ett par dagar.
    Blir det inte bättre snart så får jag kontakta BM som får skriva ut nått recept.  
  • Jassan123

Bra med en ny BF lista 🤗 

Bf-lista

4 mars - Jassan123 , 30år , första barnet.
    6 mars - Monki19
    15 mars - skuggviol, 35 år, tredje barnet

• Jassan123
    Monki19 skrev 2025-09-14 14:08:45 följande:

Jag tror jag har känt fladder vid enstaka tillfällen de senaste dagarna 😍🦋 Känns dock otippat för det är första barnet men omöjligt ska det inte vara vid denna tidpunkten när jag googlar!

Åh vad mysigt ! Längtar så tills man får känna bebis😍
    Har moderkakan i framvägg så får nog vänta lite till.
  • Jassan123
    Hejåhoj skrev 2025-09-19 12:56:35 följande:

Hej!
    Vi hade kub igår och det var en livlig krabat som veva runt med armarna så jag låg bara å försökte att inte skratta för mycket 😅 Vilken otroligt overklig känsla!! Alla hennes mätningar såg bra ut på barnet så kort sagt ultraljud såg bra ut! Men tydligen när datorn räknade ihop alla parametrar som bla min ålder, ivf och blodprov så visade det en högre sannolikhet för downs syndrom (1:118). Så nu måste jag lämna blodprov för NIPT på tisdag och så dröjer det runt 10arbetsdagar ev att få svar.. jag har bestämt mig nu(tack vare en otroligt lugn och fantastisk sambo) att fortsätta vara glad!
    jag tånker på hur barnet vinkade åt oss och hur roligt det var att se! Jag tänker inte läsa något mer om det och verkligen försöka att inte oroa mig! Därav tänker jag pausa härifrån i några veckor tills jag vet hur det ser ut med nästa prov, men uppdaterar er sen! <3

Så mysigt att se den lille vinka och sprattla🥹 
    Du ska göra det du känner är bäst för er . Önskar att du får lugn och ro så hörs vi när du är redo 🤗💖
  • Jassan123
    Siripiri skrev 2025-09-19 12:43:38 följande:

Hur mår alla? 😃♥️

Väntan på RUL känns som en evighet 😩 Kommer tom gått in i vecka 21 när det är dax för de ultraljudet, vilket är 9 oktober 🙃 Jobbigt att inte veta om något lever där inne nu när man gått ut med det på socmed och många kunder vet om det på jobbet. 

Men mår bra iallafall! Har lite trötthet under dagen men brukar gå och småsippa på en liten kopp kaffe som hjälper. Skulle vilja kolla min järnvärden för tänkte att man skulle bli piggare när man gick in i andra trimestern men det fick Jag inte. Vill veta om mängden järntillskott jag tar är nog, så överväger att betala för det själv för kommer inte få ta såna tester förens i mitten på november för då har jag nästa besök hos BM. 

Sen en personlig fråga som alla kanske inte är sugna på svara på, men är det någon som myser på ^som vanligt^ under graviditeten? Vi har inte gjort något sen sista myset som skapade den lille krabaten i magen och känner mig som enormt dålig flickvän. Men att ha svullen mage gör att jag känner mig osexigast i världen 😒 även om sambon säger hur vacker, fin, snygg jag är osv, men tycker inte jag de så spelar det ingen roll vad han säger.. Vilket jag redan hade svårt med innan graviditeten🙃🙃 

Håller med att det känns som en evighet till RUL. Har tid den 13 oktober . Kommer då vara i vecka 20 🤗 Försöker att tänka positivt men har mina dagar där jag inte vågar tro att graviditeten fortsätter som den ska. Hjärnspöken .. 
    Har äntligen börjat må bättre ! Är inte lika trött. Kan fortfarande må illa ibland men inte alls som innan när det var konstant och dygnet runt! Så antar att nu när man får behålla det man äter att man känner sig piggare och fräschare 😅
    Kan du inte ringa din BM och se om du kan få lämna prov innan ? Berätta din oro.

Angående myset så skulle jag säga att nej det har inte varit som vanligt då jag mått så fruktansvärt illa och varit så uppblåst. Har inte velat bli rörd typ. Vi får se om det blir ändringar nu när både kropp och knopp mår bättre 😅
  • Jassan123
    Syren93 skrev 2025-09-29 08:20:14 följande:

Är idag i 14+5 och så otålig att känna rörelser! Är min andra graviditet och förra gången tror jag jag kände i 16+ någongång... När/ har ni börjat känna något än? 

🥰

Ååh längtar också efter att få känna något . Just nu funderar man på om det är något där inne ?😅 
    Är 17+4 och har inte känt något ännu . Men har moderkakan i framvägg så har förstått att det kan dröja 🤭
  • Jassan123
    xnfsm skrev 2025-10-03 15:46:38 följande:

Halloj,

hoppar in och frågar när ni berättade för omgivningen? Jag har berättat för chefen och närmsta kollegor denna vecka (förutom näemsta familj och några vänner). skulle vilja berätta mer och har även mage som syns nu. Förra grav berättade jag i v 26?

har ett barn sen tidigare och två graviditeter innan dess, en som avslutades v 15 och en v 23. 

bf 25/3 men räknar med att det blir lite tidigare 

Berätta för föräldrar och syskon i vecka 13. För chef i vecka 18 och dom närmsta kollegorna nu i vecka 19 🤗
  • Jassan123

Äntligen var dagen för RUL här ! Varit så otroligt orolig och nervös.
    Men allt såg bra ut och vi väntar en flicka🥹🥰

• Jassan123
    Siripiri skrev 2025-10-13 21:14:34 följande:
    Åh va härligt och mys med en flicka 🥰 vad trodde ni det var? ☺️ 
    Jag trodde flicka och sambon trodde pojk🤭
  • Jassan123
    ElsaCross skrev 2025-11-11 22:39:45 följande:

Fler som tampas med mycket sammandragningar redan? Mina började i vecka 19+ den här gången. Får sammandragningar hela dagarna, både i aktivt läge men även vilande. Gör ju inte ont men är ändå påfrestande upplever jag, speciellt i kombination med foglossningen haha. 

Det är likadant för mig . Spelar ingen roll om jag är aktiv eller i vila.  Det spänner flera gånger i timmen och vet inte riktigt hur mycket som är normalt egentligen ?🤔 Mitt började ca 20+2 . 
    Jag har dock klarat mig ifrån foglossning än så länge 🤭
Svar på tråden Bf Mars 2026 &#x1F338;