Inlägg från: Rosen3 |Visa alla inlägg
  • Rosen3

Bf Mars 2026 🌸

SÅ lättad! Ultraljudet idag gick bra och fostret är exakt i rätt vecka med pickande hjärta, 9+4! ❤️
  • Rosen3

Tack alla ❤️ Så glad för allt stöd! Såklart svårt at ta in men möjligtvis att jag nu vågar börja tro på att denna gång är vår gång. Hoppas bara att NIPT visar bra, vi ska gör detta redan nästa vecka den 5/8, är då i vecka 10+4. Tiden springer iväg nu och mycket som sker på en gång. I början var det ju evighetslång väntan. 

• Rosen3
    ElsaCross skrev 2025-07-31 16:13:54 följande:

Hej alla, 
    tog en liten paus efter tumultet som skedde i tråden. Nu börjar det kännas sådär gosigt och trevligt igen, precis som det ska va! ❤️

vill först säga grattis till fint ultraljud rosen, jätte kul att se att det går bra för er som kommit lite längre. Själv är man i vecka 6 och tiden smyger som en snigel fram haha. Lite lätt avis på er 😂

Vet att det här med carvings sägs vara skrock men är det fler än jag som blir galet sugna på saker? Just nu hade jag gjort vad som helst för lite sushi eller räkor med aioli och bröd. 

Tack snälla! En stor milstolpe för oss efter alla jobbiga missfall ❤️ 

Vet att de första veckorna känns sååå långsamt, men ta en vecka i taget och snart går det fortare 🥰

Själv har jag faktiskt inte haft några speciella cravings mer än att jag gillar att småäta haha
  • Rosen3

Någon här som börjar få mage? Känns som att jag typ är o vecka 20 fast jag bara är i vecka 11, dock är det ju mest uppblåsthet och att tarmarna tar plats. Är ganska liten av mig så kanske min mage syns extra tydligt?
    Blir svårt att dölja och får bära pösiga kläder på jobbet, är rädd att dem kommer fatta haha. 

• Rosen3

Var på ultraljud idag igen och gjorde NIPT! Allt såg bra ut och lillen sprattlade för fullt. Nu inväntar vi bara svaret, så nervöst! ❤️

• Rosen3
    Siripiri skrev 2025-08-05 16:48:00 följande:
    åh så skönt 🥰♥️ är det 10 dagar eller hur lång tid tar de?
    Japp upp till tio arbetsdagar, puuuuh 😅
  • Rosen3
    Vallmo93 skrev 2025-08-05 17:26:03 följande:

Åh så fint!! 😍❤️ Så glad att läsa att den lille sprattlade för fullt!

Senaste dagarna har jag försökt läsa på mer om förhöjda TPO-ak och hittade många äldre trådar där du skrivit Rosen3. Jag har själv TPO-ak på över 1300 och TSH på 4,2. Började med levaxin i början av juni men nu när jag läser på om detta så inser jag att jag måste nog lägga om kosten eller försöka jobba mer med mina höga värden..

Är så nyfiken på att höra, om du vill berätta, om du lyckades få ner dina TPO-ak värden eller om du har höga vid denna graviditet? Har du fått något extra stöd nu under första trimestern?

Och hoppas ok att jag kommer in och frågar, även om jag inte plussat så följer jag denna bf-tråd för ni är så många härliga som är här 💛

Tack ❤️ Kändes bra fast man ännu inte vågar ropa hej ännu 😊 

Ja precis, det stämmer! Jag har kvar mina antikroppar, fick när dem en bit med vitamin selen men tyckte att dem inte gick ner så mycket som jag hoppats på och att antikropparna sedan gick upp och ner lite grann. Dock hade ju inga extrema värden, antikropparna låg på ca 120. Vet dock inte vad mina antikroppar ligger på nu.

Mitt TSH låg på 2,0 för några år sedan och efter många om och men och efter alla missfall sa vårdcentralsläkaren att jag fick börja med låg dos Levaxin (en del säger att det är bra om TSH ligger närmare 1 vid en graviditet). Har ätit det nu i några månader innan denna graviditeten och antingen är det just Levaxinet som gjort att vi kommit såhär långt eller bara slumpen ❤️ 

Lycka till! 🥰

• Rosen3
    Siripiri skrev 2025-08-06 10:17:43 följande:

Någon som inte direkt mår illa, utan har mer av lätt klump i halsen, men klöker sig väldigt lätt på morgonen/förmiddagen av diverse lukter? 🥲😂 

och nu har tyvärr min mage börjat bli väldigt trög, är laktulos bra? Känns prisvärd 

Har endast lätt illamående som är lite värre vissa dagar. Ingen klump i halsen men kan känna av lite smått sura uppstötningar ibland samt att mycket luktar konstigt 😅

Fick järntabletter av barnmorskan nu, men hoppas att magen kommer må ok. 
  • Rosen3

Vi gjorde NIPT i tisdags i vecka 10+4 privat, väntar nu på svar vilket är så nervöst. Vi har haft flertalet missfall så därav bestämde vi för att göra det. NIPT är säkrare och ger ett snabbare svar, annars hade vi fått vänta flera veckor till för KUB och sedan ev NIPT 😊 Tror kanske vi inte gjort det om vi inte haft alla missfall då det ju kostar en slant. Är 33 år. 

• Rosen3
    Liljekonvalj93 skrev 2025-08-12 12:26:37 följande:

Efter dagens VUL som blev vårt tredje i ordningen, kunde man konstatera ett missed abortion 💔 Jag har haft en magkänsla om det de senaste veckorna, men man hoppades ju såklart ändå in i det sista. Nu blir det Cytotec-behandling och sedan försöka gå vidare och blicka framåt igen. 

Önskar er alla stort lycka till med er graviditeter och att ni får må så bra som möjligt under tiden ♥️ 

Åh nej! Åh fyy jag lider verkligen med dig! Ta hand om dig ni, skickas massa stora kramar ❤️❤️
Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸