Inlägg från: Siripiri |Visa alla inlägg
  • Siripiri

Bf Mars 2026 🌸

Anonym (Tillskott) skrev 2025-07-17 09:25:32 följande:

Hej, läs på förpackningen på just dina tillskott vad som är rekommenderat. Lyssna inte på vad någon annan gör. Beroende på innehåll i just dina tillskott ska du givetvis ta olika många tabletter. Läs gärna råden på Livsmedelsverket som guidar om omega3 och DHA tillskott beroende på hur ofta du äter fisk.

Den fiskolja jag tar är såpass ren och koncentrerad att 1 kapsel per dag räcker, men vissa tillskott ska man ta 3-4 gånger per dag. Det handlar om olika koncentration.

//skrivet i all välmening, men blir så orolig när någon pratar om att experimentera med tillskott och mediciner i dessa sammanhang.

Men ja klart hon bör kika vad som står på hennes burk 😊 Är som du säger olika koncentration i alla sorter. Kan jag flika in att koncentrerade omega3 tabletter är sämre än dem som inte är de. Omega3-fettsyror är väldigt känsliga fettsyror och ska ^hanteras^ så lite som möjligt, eller hur man ska beskriva det. Samt bör förvaras i kyl för att inte härskna😊 sen bör man vara försiktig med omega3 ifall man står på någon form av blodförtunnande. Lite därför jag tar tre tabletter, pga har heterozygot apc-resistens. 
  • Siripiri
    Anonym (...) skrev 2025-07-17 18:32:52 följande:

Fick veta hcg värdet och det ligger på 3320 ie/l i vecka 5. Enligt läkaren är det inom normal referens men jag blir ändå orolig då vissa källor på internet säger att det är högt.

Gå in här och kolla vad andra har rapporterat: http://www.betabase.info/chart/basic/single 

Här har du mina värden: 

1/7 5+0 (om jag räknar från ÄL) men 4+3 enligt dateringen jag fick i måndags på VULet.  

Du behöver inte vara orolig om läkaren säger att det är normalt♥️ man kan ju dubbleras upp till över 250 000 under den tiden som det stiger efter man plussat. 

• Siripiri
    Anonym (...) skrev 2025-07-17 22:03:44 följande:
    Så du hade 4728 i samma vecka som jag? Antar att vi alla inte behöver ha samma hcg värden för att det ska räknas som en frisk graviditet.
    Ja Typ! Nejdå det varierar mycket mellan kvinnor :)
  • Siripiri
    ElsaCross skrev 2025-07-18 08:20:34 följande:

God morgon! 🌼 

Jag har bestämt mig för att inte googla i onödan under denna graviditet. jag oroade mig mycket vid min förra och gick miste om massa lycka för att jag var så rädd. Men idag har oron smugit sig på och jag skulle behöva låna era ögon lite. 

Idag skulle jag haft bim, tycker ni att min stegring ser rimlig ut, och är dagens positiva tillräckligt starkt? I min förra graviditet använde jag rfsu så kan inte jämföra med mig själv? Har en del missfall i ryggen också som skaver.

Tack på förhand ❤️

Tycker Det ser bra ut ☺️ 

Såhär såg min ut:

Förstår helt din oro, haft både MF och utomkveds så är helt med på att du nojar! 12DPO är BIM för mig😊 
  • Siripiri

Anonym (Tingeling) skrev 2025-07-18 07:06:42 följande:

Godmorgon tjejer ☀️ 
    Hoppas ni mår okej utifrån 🤰 Själv mår jag lite mindre illa men det kanske beror på att jag blivit bättre på att äta små mellanmål?! Som Jassan skriver så blir man ju orolig så fort symtom lättar 🙃 

7+2 idag och vi ska på FREJA-samtal kl. 13:00 vilket känns bra. 

Hur ter sig er temp numer? Jag har inte tagit någon morgontemp på ett tag men tycker att min vardagstemp är lägre än i början, kanske är normalt men minns att jag i mina två senaste graviditeter som tyvärr slutat i mf har haft hög temp tills graviditet avbrutits. Dock kom jag inte längre än v.5 då. 

Ja man nojar direkt 🙃jag mådde ju lite illa förra veckan vissa dagar, samt i måndags men idag mår jag toppen med ömmande bröst bara.. 

såhär ser min ut, försökt hålla mig borta. Men jag ÄLSKAR att ha data på min hälsa 😂😂 Jag tar ju också progesteron så vet att det höjer min temp lite också.. 

• Siripiri
    Liljekonvalj93 skrev 2025-07-21 17:36:17 följande:

Imorse var det VUL för min del. Man kunde se en hinnsäck men ingen tydlig fosterstruktur, så mest troligt var det för tidigt. Enligt sjukvårdens beräkningar (senaste mensens första dag) skulle jag vara på 6+4 idag men då jag hade ÄL på CD20 istället för CD14 (som vården räknar) är jag nog snarare i vecka 5+nånting, varför läkaren tyckte det var rimligt att vi inte såg mer än hinnsäcken. 

Har ny tid 1/8, så nu är det bara att vänta och hålla modet uppe så gott det går. Fortsatt inga symptom mer än ömma bröst och möjligtvis lite tröttare än normalt. Hade hoppats så mycket på att få se en liten tickande knopp där inne, så lite antiklimax blev det.. samtidigt som jag känner mig hoppfull, än är det inte kört ❤️ 

Åh! jag såg inte mycket när jag var i 5+något heller, men lite mer än någon vecka senare fanns det hjärtslag ♥️ min ÄL var också sen. 

Exakt dem symtomen jag också lever i ovisshet med, bara försöka vara positiv och vänta in nästa VUL💕  För mig blev det antiklimax för jag blev tillbakaflyttad fyra dagar när jag gjorde VULet förra veckan.. så förstår helt! Det absolut inte kört♥️
  • Siripiri
    Anonym (...) skrev 2025-07-22 00:53:26 följande:

Hej alla
    Nu är det så att jag är orolig igen. Jag kör nämligen truck i mitt arbete, en sådan plocktruck. Är det farligt att köra truck dsom gravid ?
    Har pratat med chefen och han gav mig lättare uppgifter med mindre lyft men visste inte att det var farligt att köra truck. Läste det senare

Innan ditt inlägg hade jag noll tanke på att det kunde vara farligt men tror dock det mycket beror på vilket underlag man kör truck med tänker jag, samt hur gammal ens truck/vilken typ av truck.
    Jag kör också bla truck på jobbet (sittande) men gör lite annat med. Kör du hela dagarna eller blandat? Sett kvinnor som springer en bit in i graviditeten så hoppas att det jag gör på jobbet inte skakar om mer än en löptur för en annan. Vi har som tur ganska nya truckar på jobbet, samt kör främst på asfalt :) Förhoppningsvis kommer man ju få gå sista två månaderna pga man har fysisk arbete och det är ju då risken verkar vara störst. 

Kontakta arbetsmiljöverket om du osäker tänker jag! Samt prata med BM. När jag hade mitt inskrivningssamtal förra veckan sade hon inget om risker när jag nämnde att jag körde truck 😅 

• Siripiri
    Liljekonvalj93 skrev 2025-07-22 09:24:09 följande:
    Tack, det är alltid skönt att höra att fler delar liknande upplevelse ♥️ Då ska jag hålla hoppet uppe och fokusera på det som är lovande (förhöjd temperatur, inga blödningar osv). 
    Precis! ♥️♥️ man vill ju inte vara glad för man tänker att fallet blir så mycket större då om det är så Att man fått MA, men tror fan man bli lika ledsen som optimistiskt/pessimistisk.. och det är ju trevligare att vara positiv än negativ så lika bra att försöka köra på de 🙏🏼
  • Siripiri
    ElsaCross skrev 2025-07-23 14:27:53 följande:

Vilka fina & kloka svar på min tidigare förfrågan om att dela sina positiva tankeknep, inspirerande att läsa! ❤️

Jag köpte en liten fin dagbok idag där jag ska skriva varje vecka till bebisen, både korta uppdateringar om graviditeten men även ett brev då och då med tankar & känslor. Fick det som tips för att börja fira graviditet redan i ett tidigt skede. 

Ett annat tips som min väninna gjorde var att hon skrev ett brev till sig själv, sedan bad hon en nära vän att posta detta brev i slutet av graviditeten. Hon hade hunnit glömma brevet och blev helt paff när det damp ner i lådan. Där hade hon skrivit peppande ord inför förlossningen från sig själv som gravid i den ovissa tiden som tidigt gravid. Tyckte det var en fin idé jag ville dela ❤️

Håller med, flera bra tips. 🥰 

åh fint! ♥️ jag har ju hållit lite dagbok i telefonen, men det har mer vart kring symptom 😅 Ofta inte i så positiv dager.. 
  • Siripiri
    TridentHeart skrev 2025-07-23 21:37:58 följande:

Jag har inskrivningssamtal i morgon. Läste någonstans att man eventuellt kommer göra ett urinprov? Är det vanligt? Måste jag hålla morgonkisset? 😂🥲

Är det någon annan som också behöver kissa hela tiden? På natten måste jag gå och kissa typ 3 gånger,  jätteirriterande! 🙃 Är vi vecka 7+1 idag.

Jag fick med en kopp att kissa i till nästa besök 🙈 Region Halland tillhör jag. Jag går som tur bara upp en gång per natt och kissar 😄 
Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸