Inlägg från: Siripiri |Visa alla inlägg
  • Siripiri

Bf Mars 2026 🌸

Monki19 skrev 2025-07-29 21:02:38 följande:
    Kan bara instämma, känns som att jag nyligen plussade och är i vecka 6 😅 Och jag ska också göra ultraljud 11 augusti! i samband med nipt 😊 Kommer vara i vecka 10+2 då
    Eller hur 😅😂 

Åh spännande! ♥️ 
  • Siripiri
    Motherofninjas skrev 2025-07-30 02:04:38 följande:

Hej, 
    Är gravid och beräknad BF är i början av mars. Sedan tidigare har vi två pojkar som är 8 och 5 är. Det här var tänkt att bli en tredje och sista bebis, en liten sladdis. 

Var på ett tidigt UL idag pga att vi fått hormonstimulerande behandling via Livio (fått det tidigare grav också). Chocken var total när det visade sig att det var två bebisar i magen! 

Nu ligger jag här och kan inte sova, miljoner tankar som rusar i huvudet.. vi hade verkligen inte trott att det skulle bli tvillingar och vi har absolut inte haft några planer på  fyra barn! Jag som varit så chill i att "vi har ju redan allt som behövs för en bebis hemma".. inser nu att vi behöver ny vagn, bilbarnstolar, allt! 

Är även orolig över komplikationer. Arbetar inom vården och vet hur vanligt det är att barnen föds för tidigt.. Vi planerar att göra NIPT för att inte bli helt tagna på sängen om något skulle vara avvikande.. 

Det är även tufft när vi inte har familjen på samma ort. Vi känner folk här, men inte direkt någon vi kan tigga om avlastning av. Det kommer bli oerhört tufft. Så vi har hunnit fundera ifall vi måste flytta, vilket också känns jobbigt då barnen och vi trivs väldigt bra här, skola/förskola är fantastiska och det är nära till jobb. 

Ursäkta ett långt babblande.. just nu är chocken fortfarande total, kommer säkert känna annorlunda längre fram när vi fått smälta det här.. 

Grattis till graviditen! Välkommen in i tråden🥰

oj kan tänka mig chocken, blir ju lite mer omställning från två till fyra barn med bil och annat. Att behöva flytta känns ju inte så kul heller när ni verkar ha det bra💕 

Klart du ska få babbla ut! Därför den här tråden finns ❤️ 

• Siripiri
    ElsaCross skrev 2025-07-31 16:13:54 följande:

Hej alla, 
    tog en liten paus efter tumultet som skedde i tråden. Nu börjar det kännas sådär gosigt och trevligt igen, precis som det ska va! ❤️

vill först säga grattis till fint ultraljud rosen, jätte kul att se att det går bra för er som kommit lite längre. Själv är man i vecka 6 och tiden smyger som en snigel fram haha. Lite lätt avis på er 😂

Vet att det här med carvings sägs vara skrock men är det fler än jag som blir galet sugna på saker? Just nu hade jag gjort vad som helst för lite sushi eller räkor med aioli och bröd. 

Ja♥️ 

åh vänta bara! Snart fattar du inte att du är i vecka 10 😁 

Haha jag hade korv i början, helst såna snäll icke-kryddkorv/barnkorv med noll smak typ. Nu har jag inget speciellt, MEN jävlar va hungrig jag är om dagarna 😂 Så fort jag tvingat i mig ägg och gröt på jobbet vid 9 så drar hungern igång redan vid 11. Fick stödäta korvbröd jag hittade frysen på jobbet.. Räcker inte med en banan innan träning, blir hungrig en halvtimma in i passet 😅 
  • Siripiri
    Liljekonvalj93 skrev 2025-08-01 20:36:37 följande:

Jag tog ett litet break här några dagar inför imorse när det var dags för vårt andra VUL sedan vi plussade. Vi båda trodde nog att vi skulle få mer definitiv information idag, men blev tyvärr inte ett dugg klokare. 

Hinnsäcken hade växt från 9mm (21 juli) till 18 mm. Man kunde också se en fosterstruktur som de mätte till vecka 6+3 (förra gången såg man ingenting). Inga hjärtslag kunde man se. Ser man bara till senaste mensens första dag är jag egentligen i vecka 8+1 idag, men då hade jag som sagt ÄL på CD21 istället för CD14. 

Så nu blir det mer väntan och ytterligare ett VUL den 12/8.

Jag har känt mig ganska tom idag, men försöker tänka positivt och att det fortfarande finns en chans för det lilla grynet ♥️ 

Hoppas hoppas verkligen att det fortsätter utvecklas till nästa VUL♥️♥️♥️✊🏼 
  • Siripiri
    TridentHeart skrev 2025-08-03 00:01:31 följande:

Har inte varit inne här på två dagar då jag inte mått så bra. Natten till i fredags fick jag en kraftig blödning, det rann ner för mina ben. Kom också ut två stora blodklumpar. Blödningen minskade lite under kommande dygn, men fortfarande små blodklumpar på pappret när jag torkade mig. Har gråtit i två dagar och försökt acceptera ett missfall. Gynakuten ville inte låta mig komma in då jag inte hade så ont. Men i eftermiddags fick jag komma in och träffa en gynekolog. Kunde knappt tro mina ögon när jag såg hjärtat slå och små rörelser på skärmen. Till och med gynekologen var inställd på att det var ett missfall. Jag bröt ihop och kände en enorm lättnad. Fyfan alltså, usch vad jobbigt det har varit.

Snälla älskade bebis, håll dig frisk och levande hela vägen 😭❤️

Men usch va traumatiskt 😩 Skönt att det såg bra ut♥️♥️ Man har ju läst om blodkärl som spricker och annat, verkar inte helt onormalt med blödningar. 
  • Siripiri
    TridentHeart skrev 2025-08-03 12:11:44 följande:

Tack hörrni ❤️ Ja, det var riktigt hemskt. Har också läst att blödningar är ganska vanligt, men just störtblödningar i kombination med klumpar brukar aldrig vara ett bra tecken. Jag hade tur, tack och lov. Håller alla tummar och tår för att jag slipper mer sånt här i fortsättningen!

Hematom kan orsaka just störtblödning + klumpar, sade inte läkaren något om de?♥️
    Precis efter jag läst och svarat på ditt inlägg fick jag upp en reel just om det insta, ändå lite sjukt 😅 Hon fick det i vecka 16 tror jag och var nu i vecka 30 tror jag 
  • Siripiri
    Jassan123 skrev 2025-08-04 16:08:49 följande:

Idag har vi äntligen varit på ultraljud!
    Har varit så extremt nervös inför det här. 
    Men allt såg bra ut ! Ett fint tickande hjärta och en liiiiten bebis som övade på sina rörelser 🥹🥹 Det är en sån stor lättnad att få se ett litet hjärta slå efter vårt MA I våras.

Gud va härligt 🥰♥️ 
  • Siripiri
    Rosen3 skrev 2025-08-05 16:36:11 följande:

Var på ultraljud idag igen och gjorde NIPT! Allt såg bra ut och lillen sprattlade för fullt. Nu inväntar vi bara svaret, så nervöst! ❤️

åh så skönt 🥰♥️ är det 10 dagar eller hur lång tid tar de?
  • Siripiri

Någon som inte direkt mår illa, utan har mer av lätt klump i halsen, men klöker sig väldigt lätt på morgonen/förmiddagen av diverse lukter? 🥲😂 

och nu har tyvärr min mage börjat bli väldigt trög, är laktulos bra? Känns prisvärd 

• Siripiri
    ElsaCross skrev 2025-08-06 18:01:01 följande:
    Så förklarade jag mitt tillstånd förra graviditeten med dottern, just klump i halsen känsla och känslig för dofter. Den här graviditeten mår jag mer illa, och det sitter i hela dagarna. En sjuksköterska på 1177 sa att det måste vara så att jag väntar det andra könet för jag mår så annorlunda, fnissade lite eftersom det inte finns någon vetenskaplig grund till det uttalandet men vi får väl se 😂

jag var förstoppad från vecka 6-40 förra grav, provade allt och det enda som typ funkade var att äta havregrynsgröt med linfrön och annat som skulle hjälpa vaaaarje morgon. Säg gärna till om du hittar nått som funkar ❤️
    Ahh! Kan tänka mig att klump och doftkänslig är att föredra framför illamående hela dagarna?🥲 Jasså? Ja min svägerska trodde jag väntar en pojke, jag med iofs efter att ha sett ett gäng videos med wifes tale😂 vi får se helt enkelt! Så det blir kanske en flicka för dig denna gången då? ☺️ 

Ja jag käkar ju det på jobbet men så gick jag på semester i måndags och blir inte att jag tvingar i mig gröt utan unnar mig macka istället 🙈 Men får nog bli lite gröt istället med psyllium! ♥️ för drack såååå mycket vatten igår och inget hände.. 
    Rosen3 skrev 2025-08-06 10:58:13 följande:
    Har endast lätt illamående som är lite värre vissa dagar. Ingen klump i halsen men kan känna av lite smått sura uppstötningar ibland samt att mycket luktar konstigt 😅

Fick järntabletter av barnmorskan nu, men hoppas att magen kommer må ok. 

Mmm jag har lite halsbränna med efter jag ätit ibland 🙃 
    Ahh hoppas tabletter inte ställer till det för mycket med magen ♥️🙏🏼 

Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸