Inlägg från: Anonym (AndraBarnet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (AndraBarnet)

Bf Mars 2026 🌸

Hej,

Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗

• Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸
  • Anonym (AndraBarnet)
    Anonym (nliseso) skrev 2025-07-06 16:03:55 följande:
    Gud vad skönt att höra att det svänger för dig med. Det går verkligen upp och ner och det är så svårt att förklara 🤪 

trötthet kan jag med skriva under, napade en timme efter jag gick upp imorse??
    Vad kul att vi är ett gäng som kan följas åt! Nervigt nu i början 🥹 5+0 imorgon, börjat få halsbränna och illamående men på en okej nivå hittills! ☺️
  • Anonym (AndraBarnet)

Funderar en del på KUB/NIPT även om det är tidigt ännu. 

Med första barnet gjorde vi bara KUB som ingick, låg sannolikhet och minns inte att jag var orolig. Nu funderar jag lite på att göra även NIPT, även om det inte ingår, utifrån dels ålder (34 år, mannen 46) men även för att stilla oro med ev säkrare test. Verkar som att man kan göra nipt tidigare än kub också? 

Vad är er erfarenhet? Hur har ni valt att göra? 

• Anonym (AndraBarnet)
    25 feb/början på mars - Rosen3
    27 feb/början på mars - Önskan97 
    1 mars - nliseso
    2 mars - Siripiri
    3 mars - Tingeling
    4 mars - Jassan123 
    4 mars - Evylin
    6 mars - TridentHeart
    7 mars - Monki19
    9 mars - AndraBarnet
    17 mars - Liljekonvalj93
    18 mars - Happytjej
    18 mars - Karinnirak
  • Anonym (AndraBarnet)
    Anonym (Hej123) skrev 2025-07-19 17:30:30 följande:

Brukar alltid ha väldigt ömma bröst innan mens. skulle haft mens idag och haft svagt positivt test, mina bröst är lite spända typ men inte alls så ömma som innan mens. vad jag läst så är ett tydligt symtom ömma bröst, någon mer som upplevt att brösten blir mindre ömma vid graviditet än innan mens?

Jag upplevde samma som dig, jag hade generellt mindre symptom innan jag plussade än innan mens och brösten var mycket mindre ömma. Märkligt det där!

Grattis till +!! ☺️
  • Anonym (AndraBarnet)
    mimbyn skrev 2025-07-19 16:25:06 följande:

Hej alla 🌸 har läst ikapp tråden och hoppar med, är äntligen gravid efter många års kämpande 😊 jag och min sambo har genomgått IVF-utredning där vi fick ett konkret besked om vad som ?felar?. Innan midsommar blev vi tillslut beviljade IVF-behandling som skulle starta i aug eftersom de har sommarstängt. En vecka senare var mensen sen och jag testade positivt. Det trodde jag aldrig! ❤️

idag är 7+0 enl sista mens men 6+5 enl NC. På tisdag har jag bokat in privat VUL för jag kan helt enkelt inte tro på detta! 😊 BF är 8 mars. 

jag har inga symptom förutom att jag de senaste två veckorna har mått illa som en jag vet inte vad 🤢 inte spytt men strax där innan, varje dag, varje minut. all mat äcklar mig och jag får då och då i mig små små saker, som yoghurt, frukt, ett kokt ägg eller en knäckemacka. Allt luktar illa också 😷 Får dåligt samvete som längtat så länge efter en graviditet och nu istället tycker synd om mig själv dagarna i ända 😅 tacksam över att jag gick på 5 veckors semester precis när illamåendet kom, så jag kan kvida ifred ett tag 😂 förhoppningsvis går det över! 😊

ska bli kul att hänga med här med er alla! ☀️

Stort grattis till graviditeten! ☀️ 

Nyfiken, jag har också 6+5 idag enligt NC med BF 9 mars. 7+1 utifrån sista mens(bf 6 mars). Hur går det ihop? 😅 Spelar väl inte så stor roll egentligen men hade hellre velat ha 8e hehe.

Vad skönt att ha vul på tisdag! håller tummarna att allt ser bra ut då ⭐️ Känner igen mig i din beskrivning av illamående, mått så fruktansvärt illa senaste veckorna och känts så dubbelt just att jag är tacksam över tydliga symptom men samtidigt skulle göra vad som för att slippa må illa 😅 Lever på postafen just nu och det tar ändå udden av illamåendet så det är skönt!
  • Anonym (AndraBarnet)
    mimbyn skrev 2025-07-20 12:13:24 följande:
    Tack! 🥰

Du har helt rätt - 9e mars står det! 😂 fick för mig att det stod 8e men inte kollat på länge, är bara vid ?veckobytena? som jag går in numera när det kommer ny info 😅 

Postafen ska jag kolla upp, skulle verkligen behöva något som hjälper lite mot detta! Har läst att illamåendet brukar vara som värst v. 8-10, vilket ju är från och med imorgon och tre veckor framåt så jag bävar inför att detta ska bli ännu värre 😣 vi ska dessutom iväg utomlands om en vecka med min och min sambos familj: föräldrar, syskon, syskonbarn, varav de flesta hade vi inte hade tänkt att berätta detta för än. 😅 bara våra föräldrar som vet ännu.. och vi alla har tjatat om hur vi längtar efter att äta chark och dricka vin sedan vi bokade i vintras 😂 nu ska jag helt plötsligt ?inte vara sugen? på detta och må illa hela veckan? får se hur jag löser detta 😝

Åh då fattar jag, jag la in äl i en app som sa 8e men på alla andr ställen 9e så tänkte om man räknar olika typ! 

Ja det finns receptfritt på apoteket, åksjuketabletter men som jag läst att många tar under graviditet också. 10 tabletter för 99kr på mitt apotek så inte billigt men varit så värt det! Tagit 1 tablett var tolfte timme i en vecka och gått från att vara fast i soffan till att kunna njuta av dagen☺️☀️

Vad härligt med en utomlandstripp!! Men förstår verkligen att det blir knepigt att dölja! Har du kommit på några idéer? 😅 

• Anonym (AndraBarnet)
    Kattis1234567 skrev 2025-07-20 21:26:28 följande:

vi bokade också en resa för 2 veckor sedan. När jag nu plussat känner jag mig inte så sugen på det längre😆 Mallorca i 32 graders värme när man mår illa. Men jag får se det som min och min sambos sista resa ihop utan barn 🥲

btw är er mage uppblåst? Min är som en boll. Är bara i v.4 + 1 , aldrig sett min mage så stor 😆

Supersvullen, speciellt på kvällen men tycker magen syns massor 😅 Hormonerna som gör att den jobbar långsamt läste jag. Minns från förra gången att magen blev mindre sen när jag inte hade lika trög/gasig mage, innan den sen blev större igen 😂
  • Anonym (AndraBarnet)
    Anonym (...) skrev 2025-07-20 22:56:53 följande:

Hej alla! Hoppas det går bra för. Det är så att jag inte har de typiska symptomen och blir orolig. Mina bröst ömmar inte och jag mår inte illa men jag har mensliknande smärta. Bör jag vara orolig ? Ska gå in i vecka 6.

Det kan vara jätteolika, verkligen från person till person! Man kan få mensliknande smärta också på grund av att livmodern växer. Men förstår om du blir orolig, allt känns så skört nu i början. Min bm förra graviditeten sa till mig att ?Det går allt som oftast bra. För de allra flesta går det bra. Utgå ifrån att kroppen vet vad den gör och tänk att så länge det är bra så är det bra. Just nu är du gravid.?

Vet inte om det kan lugna men jag tycker det hjälper mig litegrann att tänka så.
  • Anonym (AndraBarnet)
    Anonym (Marsbebis) skrev 2025-07-22 14:08:17 följande:
    Är dessa åksjuketabletter helt risk fria?
    Jag mår så sjukt illa,  och dagarna blir olidliga, jag försöker bara klara mig genom dagen. Men blir ju typ helt apatisk och vill i princip inte göra nånting. Inte lätt då man har 11 hästar och en 1-åring hemma 😅 

Klart värt att testa isåfall 🥰
    Oj, 11 hästar är inte lite! En tvååring här känns tufft bara det så jag är imponerad av dig! 😅

Jag har tolkat det som riskfritt och att det är ett bra receptfritt alternativ, ska annars gå att få lergigan eller liknande på recept. ☺️ Här finns lite mer info:

https://janusinfo.se/nyheter/nyheter/2013/postafengarbraattanvandaundergraviditet.5.467926b615d084471ac14ba3.html
Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸