Bf Mars 2026 🌸
Hej,
Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗
Hej,
Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗
Funderar en del på KUB/NIPT även om det är tidigt ännu.
Med första barnet gjorde vi bara KUB som ingick, låg sannolikhet och minns inte att jag var orolig. Nu funderar jag lite på att göra även NIPT, även om det inte ingår, utifrån dels ålder (34 år, mannen 46) men även för att stilla oro med ev säkrare test. Verkar som att man kan göra nipt tidigare än kub också?
Vad är er erfarenhet? Hur har ni valt att göra?
Brukar alltid ha väldigt ömma bröst innan mens. skulle haft mens idag och haft svagt positivt test, mina bröst är lite spända typ men inte alls så ömma som innan mens. vad jag läst så är ett tydligt symtom ömma bröst, någon mer som upplevt att brösten blir mindre ömma vid graviditet än innan mens?
Hej alla 🌸 har läst ikapp tråden och hoppar med, är äntligen gravid efter många års kämpande 😊 jag och min sambo har genomgått IVF-utredning där vi fick ett konkret besked om vad som ?felar?. Innan midsommar blev vi tillslut beviljade IVF-behandling som skulle starta i aug eftersom de har sommarstängt. En vecka senare var mensen sen och jag testade positivt. Det trodde jag aldrig! ❤️
idag är 7+0 enl sista mens men 6+5 enl NC. På tisdag har jag bokat in privat VUL för jag kan helt enkelt inte tro på detta! 😊 BF är 8 mars.
jag har inga symptom förutom att jag de senaste två veckorna har mått illa som en jag vet inte vad 🤢 inte spytt men strax där innan, varje dag, varje minut. all mat äcklar mig och jag får då och då i mig små små saker, som yoghurt, frukt, ett kokt ägg eller en knäckemacka. Allt luktar illa också 😷 Får dåligt samvete som längtat så länge efter en graviditet och nu istället tycker synd om mig själv dagarna i ända 😅 tacksam över att jag gick på 5 veckors semester precis när illamåendet kom, så jag kan kvida ifred ett tag 😂 förhoppningsvis går det över! 😊
ska bli kul att hänga med här med er alla! ☀️
Åh då fattar jag, jag la in äl i en app som sa 8e men på alla andr ställen 9e så tänkte om man räknar olika typ!
Ja det finns receptfritt på apoteket, åksjuketabletter men som jag läst att många tar under graviditet också. 10 tabletter för 99kr på mitt apotek så inte billigt men varit så värt det! Tagit 1 tablett var tolfte timme i en vecka och gått från att vara fast i soffan till att kunna njuta av dagen☺️☀️
Vad härligt med en utomlandstripp!! Men förstår verkligen att det blir knepigt att dölja! Har du kommit på några idéer? 😅
vi bokade också en resa för 2 veckor sedan. När jag nu plussat känner jag mig inte så sugen på det längre😆 Mallorca i 32 graders värme när man mår illa. Men jag får se det som min och min sambos sista resa ihop utan barn 🥲
btw är er mage uppblåst? Min är som en boll. Är bara i v.4 + 1 , aldrig sett min mage så stor 😆
Hej alla! Hoppas det går bra för. Det är så att jag inte har de typiska symptomen och blir orolig. Mina bröst ömmar inte och jag mår inte illa men jag har mensliknande smärta. Bör jag vara orolig ? Ska gå in i vecka 6.