Bf Mars 2026 🌸
Hoppar in här jag med :)
Gravid med 5e barnet har även 1 x 2 missfall i bagaget . Är lite orolig. Håller tummarna att håller hela vägen
Mina symtom är ömma bröstvårtor, växtvärk och svullen mage.
Hoppar in här jag med :)
Gravid med 5e barnet har även 1 x 2 missfall i bagaget . Är lite orolig. Håller tummarna att håller hela vägen
Mina symtom är ömma bröstvårtor, växtvärk och svullen mage.
Är beräknad 4e mars glömde skriva det
Idag fick jag världens kramp i underlivet vid frukosten 😳 Det släppte men nu känner jag lite diffust stvikningar i livmodern. Hittills ingen blödning men är livrädd pga tidigare missfall. Enligt chatgpt är detta helt normalt men är det nån annan som känt såhär?😢 Är vecka 5+1
Hej på er!
Efter två års kämpande och lika många missfall verkar det som att jag nu är gravid! Beräknad BF 17 mars. Testade igår på ÄL+12 och fick två tydliga streck. Var inte alls beredd då jag inte upplever några symptom mer än ont i brösten vilket jag alltid har innan mens, men blev förstås väldigt glad! Det är svårt att greppa när man inte känner något särskilt i kroppen.. men det kanske kommer..
Som ni redan har varit inne på är det också svårt att känna sig helt avslappnad när man har haft missfall tidigare. Inatt vaknade jag flera gånger och kollade om jag hade börjat blöda.. snacka om att det sätter sina spår i kroppen. Har iallafall fått tid för UL om två veckor, så då hoppas jag verkligen att det finns något där inne i livmodern!
Vad fint att vi är några som kan följas åt i den här resan!
Inatt mellan 2-5 hade världens växtvärk/ligamentsvärk trodde jag skulle dö. Asså fyfan vilken smärta det drar hugger krampar. Ingen ställning hjälpte. La på värme dyna som hjälpte lite. Sen har jag somnat.
Hände exakt likadant på 1 vecka sedan då var jag inne på gyn och allting såg bra ut.
Kan det vara tvillingar elr är det för att jag är 4föderska.
Nu på toaletten såg jag att det fanns en brun fläck på bindan. Är orolig men så längde det onte är färskt är det ingen fara väl.
Kam dela bilden här om ni inte äcklas
Vart hade du ont?
Jag vill inte skrämma upp dig eller måla fan på väggen, men när jag hade mitt första missfall hade jag sjukt ont en hel natt och - precis som du säger - det gick inte att hitta ett läge där det gjorde mindre ont. Kanske skulle du ha ringt gyn ändå? Allra helst om du haft ont i nedre delen av magen och på ena sidan - då kan det vara viktigt att utesluta utomkvedshavandeskap.
Håller tummarna för dig!
Uppdatering;
Åkte in till akuten 4/7 med smärtor i livmodern mest på höger sida. Det drar, hugger,krampar. Läkaren gjorde vul fanns fosterhinna men att det är förmodligen en tidig graviditet. Äggstockarna var normal stora höger sida hade ägglossnings cysta vilket var bra. Äggledarna såg bra ut. Ingen misstanke om X. Har Xgraviditet i bakgrunden med oklar lokalisering. Fick cellbehandling.
Åkte in på kvällen samma dag med smärtor som var ohanterbara och missfärgade flytningar. En annan läkare gjorde vul men såg ingenting. Bara ägglossnings cysta på höger sida. Läkaren sa antingen det är en mycket tidig graviditet eller början på en missfall. Inga tecken på Xgraviditet .De tog första hcg prover som låg på 169 den 4/7.
Var åter 48 timmar senare för nya prover den hade ökat till 516 den 6/7. Läkarrn ringde och sa att det är en normal frisk graviditet men tidig.
Igår 9/7 på natten fick jag kraftiga smärtor trodde skulle dö. Kunde inte röra mig eller andas. Smärtan var i livmodern men på höger sida bak till ryggen. Fick nån timme senare först en brun flytning som sedan var röd mycket slem men vid 1 tillfälle sen ficl jag inget mer. Kanske nån brun flytning.
Samma läkare som gjorde vul 6/7 gjorde vul igen. Såg nu en större förstjockning i livmodern som tyder på en tidig graviditet plus att hcg har ökat jättebra.
Men sen tittade han vidare i livmodern äggstockarna. Såg något mellan livmoder och äggstocken som han inte såg förra gången. Ungefär 1 cm stor. Det första han sa var att det kam vara Xgraviditet och att han är osäker . Men att man kan behöva operera bort högra äggledaren eftersom mitt tidigare X var tydligen på samma sida.
Han ringe bakjouren som sa att de skulle ta nya hcg prover utifrån det ska de göra en plan. De ringde idag hcg har ökat till 1090. Läkaren som ringde sa atg det är tecken på tidig frisk normal graviditet. Att han vill vänta till tisdag göra nytt ultraljud. Då frågade jag vad det var som den andra läkaren såg. Han sa det kan vara ingenting. Ultraljud är svåra att läsa av, de gräver mycket sen hittar de något som dom inte vet vad det är. Smärtan jag har kan vara växtvärk/ligamentsvärk, gaser/förstoppning vad som helst. Inga tecken på blödning på undersökningarna sa han.
Men om jag får smärtor som tidigare ska jag åka in akut igen sa han.
Vad tror ni om detta? Jag blir knäpp. Vet inte vad jag ska hoppas på
Idag har jag molandevärk. Inga missfärgade flytningar eller blödning.
Har haft starka molvärk sen jag vakna. Nu kom det brun/rosa slem på pappret när jag torka mig. Känns som att värken avtog lite
Gud vad jobbigt :(
läkaren nämnde inget om hematom? Låter nästan lite som de, dem sitta på olika ställen, kan ge bruna flytningar och smärta.
Fick en blödning i 2 timmar ungefär. Som sedan försvann. Man blir ju knäpp av allt som händer.
Liten uppdatering. Smärtan som jag skrev om tidigare har försvunnit helt. Har blött fram och tillbaka sen torsdags men det är ingen mens elr mlssfall blödning ( haft missfall tidigare)
Sen igår kväll ömmar brösten de gör jätte ont när jag rör vid dom och de har blivit större över natten. Har även fått illamående idag. Är yrslig sen torsdags.
Blödning jag har är rosa/röd slem som byter färg blir mörk brun ibland. Inga klumpar elr slem.
Är i vecka 6+3 idag. Ska på vul på tisdag