Inlägg från: TridentHeart |Visa alla inlägg
  • TridentHeart

Bf Mars 2026 🌸

Hej! 

Jag plussade för ca 2 veckor sedan och har också BF i mars. Tror det är ca 7 mars 2026, om allt går som det ska! 

• TridentHeart

Glömde skriva att det är vårt första barn. Jag och min sambo bestämde oss för att börja försöka och det gick på första ägglossningen. Så jag hoppas hoppas hoppas att allt går bra och att vi har en liten bebis i mars Hjärta

• TridentHeart
    Siripiri skrev 2025-07-10 09:10:27 följande:

Nu har jag skrivit in på kvinnohälsovården, första mötet nästa onsdag och på måndag ska jag på VUL för att se om något lever där inne på min lilla livmoderbula😅 Fortfarande rädd att det är ett MA för det är vanligare när man har en chorionic bump + att jag går på progesteron.. Tycker jag mår alldeles för bra, blev glad när jag vaknade natten till igår och hade ont i livmodern så jag fick ta Alvedon vilket jag typ inte haft på en vecka. Sen igår och idag morse har det legat ett lätt lock av illamående nere i strupen men mest så att det påverkar min aptit bara. Blir fort mätt typ, 6+2 idag, så helt klart fortfarande väldigt tidigt. En kompis började inte må dåligt förens vecka 8, så det är ju bara vänta och se 😊 

Hoppas att allt går bra! 

Då allt sånt här med graviditet är nytt för mig, kan man boka in VUL innan inskrivningsbesöket? Eller är det endast pga din livmoderbula som du får göra det? ☺️

För mig är det 5+5 idag och jag känner inte av något illamående alls. Har bara kramper i magen som jag haft sedan vecka 4, samt är jag så sjuukt trött hela tiden. Men man kanske ändå ska vara tacksam att inte vara illamående 😅

• TridentHeart
    Siripiri skrev 2025-07-10 12:11:51 följande:
    Tack💕 Ja precis! Det enda man ser på socmed är hur dåligt alla mår i första trimestern, så klart man blir nojig när man rätt bra 🙃 
     Mmm det är en väldigt jobbigt tid metalt.. När har du VUL?♥️  
    TridentHeart skrev 2025-07-10 11:30:41 följande:

Hoppas att allt går bra! 

Då allt sånt här med graviditet är nytt för mig, kan man boka in VUL innan inskrivningsbesöket? Eller är det endast pga din livmoderbula som du får göra det? ☺️

För mig är det 5+5 idag och jag känner inte av något illamående alls. Har bara kramper i magen som jag haft sedan vecka 4, samt är jag så sjuukt trött hela tiden. Men man kanske ändå ska vara tacksam att inte vara illamående 😅

Tack♥️ 

Jag ska göra det på privat klinik, läkaren som gjorde VULet förra veckan när jag hade väldigt ont visste inte ens vad den lille bulan i livmodern var. Fick googla fram det efteråt 😅 Men bokade VUL för två veckor sen för haft X innan och sjukhuset sade först att dem inte hade tid att ge mig ett tidigt VUL förens i början på vecka 10 då jag ska på återbesök för cellförändringar. 

Hade också mycket kramper varje dag där i början, började lägga dig för en vecka sen, men gjorde riktigt ont ibland, därav sjukhuset till slut erbjöd ett VUL. Jaa man får tacksam för att man är ganska symtomfri men det skapar också oro i en😅 

Aha okej, då förstår jag! 

Ja, så är det ju också. Att det dock skapar en oro hos en 😅

• TridentHeart
    Anonym (Tingeling) skrev 2025-07-11 07:37:49 följande:

Välkommen nya 🥰 

Jobbig resa för dig 5ebarnet, känner med dig och hoppas att det går bra 🥰 

Hur går det för alla med era symptom? Här tycker jag att det kommer och går lite. Börjar känna oro inför tisdagens VUL, vill så gärna att det ska finnas en frisk liten med pickande ❤️ därinne. Bulan är här, lättare illamående när jag är hungrig (vilket jag inte är så ofta nu). Ser jättegravid ut efter maten 😅 Brösten är större men inte lika spända som i början, bröstvårtorna ömmar men inte ständigt styva som förut.

Tänker att vi kan göra en lista med BF, lägg gärna till er så kan vi ändra efter tiden när datumet ev ändras 😍 

3 mars - Tingeling

Jag har lite molande kramp i magen som kommer och går. Mina bröst känns som två betongblock som gör så sjukt ont. Sedan är jag trött konstant.

Enligt appen är min BF 6 mars 🥰
  • TridentHeart

Igår bokade jag tidigt ultraljud tills nästa onsdag. Det är min första graviditet och jag vill helt enkelt bara få bekräftelse på att lillen lever och faktiskt existerar 🤣

25 feb/början på mars - Rosen3

27 feb/början på mars - Önskan97 
    3 mars - Tingeling
    6 mars - TridentHeart

• TridentHeart
    Anonym (Tingeling) skrev 2025-07-15 00:09:19 följande:
    Siripiri- Vad härligt att du fått positiva besked 😍 Imorgon är det dags för oss och jag är så nervös, önskar så få bekräftat att det finns hjärtslag. Spännande att få mer ordentligt bf med 🥰✨ 
    Senaste dagarna har jag varit så känslig för dofter, stackars sambon 😅
    Hoppas allt går bra i morgon! Vi har tid för tidigt ultraljud på onsdag och jag är jättenervös! 😅 Vill bara få höra allt allt är som det ska!

Har börjat känna lite illamående nu, inte så farligt än så länge. Fortfarande småkramper i magen då och då, inte lika mycket som senaste veckorna. Brösten är fortfarande ömma samt bröstvårtor.
  • TridentHeart
    Rosen3 skrev 2025-07-15 07:28:32 följande:
    Åh, jag har oxå tidigt ultraljud imorgon (onsdag) på eftermiddagen. Så nervös! Har oxå endast lite illamående nästan dagligen men är rädd att det är för lite. Vilken vecka är du i? Jag är i vecka 7+5 idag. Håller alla tummar 👍🏻

Håller även tummar för Tingeling 🥰

Åh vad spännande! Hoppas att allt går bra för dig i morgon! Jag är i vecka 6+3 idag. 

Vaknade upp och trodde jag skulle kräkas tidigare i morse, men det la sig. Känner mig hungrig hela tiden, skitjobbigt 😆

• TridentHeart
    Siripiri skrev 2025-07-15 07:49:59 följande:

Så spännande med  allas VUL denna veckan 🥰♥️ 
    Hoppas det går lite bättre än för mig! ♥️♥️ 

Tyvärr negativt inställd efter att ha kollat med chatGPT, 100BPM är lite lågt egentligen, borde vart högre, typ 110-160 hade vart mer normalt. Med tanke på hur högt HCG jag hade den 4/7.. att ha så högt när man är vecka 4+6 som jag skulle vart då ifall jag är 6+3 idag är ovanligt.. får se vad BM säger imorgon. 

Förhoppningsvis är det ingen fara, men förstår att du är orolig såklart! Jag håller alla tummar och tår för dig och hoppas att allt är som det ska! ❤️
  • TridentHeart
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-07-15 20:40:50 följande:

För mig/oss gick det bra idag 🥹🥹 är i chock att jag faktiskt är gravid men så himla lättad och glad.
    Våga först inte kolla men hon sa snabbt ?levande graviditet?, såg tyvärr inte så bra men vi fick höra hjärtat vilket gjorde det mer verkligt❤️ 
    Åh vad härligt att det gick bra! Så glad för din skull 😍
  • TridentHeart

Kom nyss hem från VUL. Allt såg jättebra ut! Vi fick inte höra hjärtat ticka, men vi fick se på bilden hur det slog 🥺 Enligt mina beräkningar var jag i vecka 6+4 idag, men hon som gjorde ultraljudet kom fram till att jag är någonstans mellan 6+0 och 6+2. Så jag utgår från 6+1 då 😆

Det är ju fortfarande tidigt, så allt jag hända. Men är ändå så lättad av att allt ser bra ut just nu 😍

• TridentHeart
    Rosen3 skrev 2025-07-16 14:50:00 följande:

Precis varit på ultraljud! Ett levande foster med pickande hjärta i vecka 7+5! Såå glad och förvånad! Vågar inte tro att det ska gå vägen än dock efter alla våra missfall! Men nu kan jag vara lite lugn för stunden ❤️

Vad härligt!! 😍
  • TridentHeart

Jag har inskrivningssamtal i morgon. Läste någonstans att man eventuellt kommer göra ett urinprov? Är det vanligt? Måste jag hålla morgonkisset? 😂🥲

Är det någon annan som också behöver kissa hela tiden? På natten måste jag gå och kissa typ 3 gånger,  jätteirriterande! 🙃 Är vi vecka 7+1 idag.

• TridentHeart
    Rosen3 skrev 2025-07-23 22:05:56 följande:

Spännande! Har mitt andra besök hos BMS snart men är i vecka 8+5 idag 😊 På min kallelse stod det att man skulle hålla sig i 3-4 för urinprov (detta kommer jag ta nästa gång). 

Samma här! Behöver kissa ca 3 gånger per natt, så jobbigt! 

Åh vad jobbigt att behöva hålla sig 😅 Det har inte stått något inför i morgon. Har bara fått fylla i en hälsodeklaration. Så urinprov kanske kommer vid nästa besök för mig också, och inte i morgon ☺️

Så himla irriterande. Känner mig aldrig utvilad pga det.
  • TridentHeart
    Siripiri skrev 2025-07-24 07:24:46 följande:
    Jag fick med en kopp att kissa i till nästa besök 🙈 Region Halland tillhör jag. Jag går som tur bara upp en gång per natt och kissar 😄 
    Jag tillhör region Stockholm. Fick göra ett urinprov på inskrivningssamtalet. Hade ju inte hållt inte något kiss inför det, men lyckades få ut liiite 😂

Skönt med bara en gång åtminstone! Även om man gärna hade sluppit det också såklart 😅
  • TridentHeart

Har inte varit inne här på två dagar då jag inte mått så bra. Natten till i fredags fick jag en kraftig blödning, det rann ner för mina ben. Kom också ut två stora blodklumpar. Blödningen minskade lite under kommande dygn, men fortfarande små blodklumpar på pappret när jag torkade mig. Har gråtit i två dagar och försökt acceptera ett missfall. Gynakuten ville inte låta mig komma in då jag inte hade så ont. Men i eftermiddags fick jag komma in och träffa en gynekolog. Kunde knappt tro mina ögon när jag såg hjärtat slå och små rörelser på skärmen. Till och med gynekologen var inställd på att det var ett missfall. Jag bröt ihop och kände en enorm lättnad. Fyfan alltså, usch vad jobbigt det har varit.

Snälla älskade bebis, håll dig frisk och levande hela vägen 😭❤️

• TridentHeart

Gynekologen sa att allt såg jättefint ut och kunde inte hitta någon specifik orsak till blödningen.

• TridentHeart

Tack hörrni ❤️ Ja, det var riktigt hemskt. Har också läst att blödningar är ganska vanligt, men just störtblödningar i kombination med klumpar brukar aldrig vara ett bra tecken. Jag hade tur, tack och lov. Håller alla tummar och tår för att jag slipper mer sånt här i fortsättningen!

• TridentHeart
    Siripiri skrev 2025-08-03 12:22:32 följande:
    Hematom kan orsaka just störtblödning + klumpar, sade inte läkaren något om de?♥️
    Precis efter jag läst och svarat på ditt inlägg fick jag upp en reel just om det insta, ändå lite sjukt 😅 Hon fick det i vecka 16 tror jag och var nu i vecka 30 tror jag 
    Nej, läkaren sa inget om det. Hon kunde inte hitta någon orsak till blödningen. Hon kunde bara se att allt såg fint ut och att livmodertappen var helt stängd! Vilket var superbra!
Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸