Inlägg från: Liljekonvalj93 |Visa alla inlägg
  • Liljekonvalj93

Bf Mars 2026 🌸

Hej på er! 

Efter två års kämpande och lika många missfall verkar det som att jag nu är gravid! Beräknad BF 17 mars. Testade igår på ÄL+12 och fick två tydliga streck. Var inte alls beredd då jag inte upplever några symptom mer än ont i brösten vilket jag alltid har innan mens, men blev förstås väldigt glad! Det är svårt att greppa när man inte känner något särskilt i kroppen.. men det kanske kommer..

Som ni redan har varit inne på är det också svårt att känna sig helt avslappnad när man har haft missfall tidigare. Inatt vaknade jag flera gånger och kollade om jag hade börjat blöda.. snacka om att det sätter sina spår i kroppen. Har iallafall fått tid för UL om två veckor, så då hoppas jag verkligen att det finns något där inne i livmodern!

Vad fint att vi är några som kan följas åt i den här resan! 

• Liljekonvalj93

Är det förresten någon här i tråden som fått Utrogestan (progesteron) utskrivet? Eller som kanske har använt det förut under tidig graviditet?

Jag ska börja med dem idag och tänkte höra om någon har erfarenheter att dela med sig av. Biverkningar?  Något som kan vara bra att tänka på? 

• Liljekonvalj93
    Anonym (Marsbebis) skrev 2025-07-08 09:31:32 följande:

Jag hoppar också in I den här tråden :) 
    Är i vecka 4+5 med bf 12/3 -2026, detta är mitt 4:e barn och även det sista ;) Blir 40 i slutet av året så efter denna blir det inga fler :) 

Jag plussade väldigt tidigt (3+0) (Äl+8)
    Hade mensens första dag 5 Juni
    Ägglossning efter test 18 Juni
    och plussade 26 Juni, först med ett testa tidigt, tog sedan ett vanligt test (25mlu) som också visade svagt positivt. 

Nu blir man ju fundersam om det kan vara som vissa säger att det är tvillingar då man plussar så pass tidigt och har så högt hcg tidigt i graviditeten, även med tanke på min ålder 😅😅 Någon som har erfarenheter av detta? ;) 

Ska bli kul att få följa er andra också som har bf samma månad! 🤗 Önskar alla ett stort lycka till med era graviditeter och att vi förhoppningsvis klarar oss igenom -utan allt för jobbiga krämpor😅

Vilken intressant fråga! Jag kan dessvärre inte svara, men kanske kan du få göra ett tidigt ultraljud för att se om det finns två små rackare där inne? Alternativt om man kan ta ett blodprov och se hur höga hcg-nivåer du har? 

Stort lycka till till dig också! 

• Liljekonvalj93
    Anonym (5e barnet) skrev 2025-07-09 11:46:45 följande:

Inatt mellan 2-5 hade världens växtvärk/ligamentsvärk trodde jag skulle dö. Asså fyfan vilken smärta det drar hugger krampar. Ingen ställning hjälpte. La på värme dyna som hjälpte lite. Sen har jag somnat.

Hände exakt likadant på 1 vecka sedan då var jag inne på gyn och allting såg bra ut. 

Kan det vara tvillingar elr är det för att jag är 4föderska.

Nu på toaletten såg jag att det fanns en brun fläck på bindan. Är orolig men så längde det onte är färskt är det ingen fara väl.
    Kam dela bilden här om ni inte äcklas

Vart hade du ont? 

Jag vill inte skrämma upp dig eller måla fan på väggen, men när jag hade mitt första missfall hade jag sjukt ont en hel natt och - precis som du säger - det gick inte att hitta ett läge där det gjorde mindre ont. Kanske skulle du ha ringt gyn ändå? Allra helst om du haft ont i nedre delen av magen och på ena sidan - då kan det vara viktigt att utesluta utomkvedshavandeskap. 

Håller tummarna för dig! 

• Liljekonvalj93
    Anonym (5e barnet) skrev 2025-07-09 13:37:50 följande:
    De uteslut utomkvedshavandeskap förra veckan. Ingen specifik plats. 

Ny har jag molandevärk. Ska på ultraljud på fredag
    Vad bra! Skönt med tid för ultraljud! 
  • Liljekonvalj93
    Anonym (Tingeling) skrev 2025-07-11 07:37:49 följande:

Välkommen nya 🥰 

Jobbig resa för dig 5ebarnet, känner med dig och hoppas att det går bra 🥰 

Hur går det för alla med era symptom? Här tycker jag att det kommer och går lite. Börjar känna oro inför tisdagens VUL, vill så gärna att det ska finnas en frisk liten med pickande ❤️ därinne. Bulan är här, lättare illamående när jag är hungrig (vilket jag inte är så ofta nu). Ser jättegravid ut efter maten 😅 Brösten är större men inte lika spända som i början, bröstvårtorna ömmar men inte ständigt styva som förut.

Tänker att vi kan göra en lista med BF, lägg gärna till er så kan vi ändra efter tiden när datumet ev ändras 😍 

3 mars - Tingeling

Jag har oroväckande få symptom. Sover riktigt dåligt och har ont i brösten men inget illamående eller orimlig trötthet. Är dock vääääldigt tidig (4+3) så det kanske inte är så konstigt. Oroar mig väldigt mycket och tar fortfarande test varje morgon för att se om strecket blir starkare eller svagare (var en liten dipp igår men idag var det starkare igen) + fortsätter följa upp med temperatur (fortfarande stabil och högre än normalt). Tar Utrogestan (progesteron) morgon och kväll. 

Har tidigt VUL inbokat 21/7 ❤️

25 feb/början på mars - Rosen3
    27 feb/början på mars - Önskan97 
    3 mars - Tingeling
    4 mars - Jassan123 
    6 mars - TridentHeart
    17 mars - Liljekonvalj93

• Liljekonvalj93
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-07-11 14:17:00 följande:
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-07-11 14:11:53 följande:
    Mådde likadant vid den tiden men förstår din oro, är orolig konstant 😄 min rekommendation är att sluta tempa och testa, för både temp och linjer kan gå ner utan att det är några problem ❤️ jag märkte att det var skönt för mig iaf att sluta, trodde jag skulle sakna ?kontrollen?
    Tar också Utrogestan förresten, vid vilken vecka har du hört att du ska sluta?

Jag vet inte om jag har fått någon konkret information om det. På lappen på burken står det ?förbättrar graviditetschanserna fram till vecka 16?, så jag vet inte om det betyder att jag ska ta dom tills dess? 

Vad är sagt för din del? 

• Liljekonvalj93
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-07-11 14:11:53 följande:
    Mådde likadant vid den tiden men förstår din oro, är orolig konstant 😄 min rekommendation är att sluta tempa och testa, för både temp och linjer kan gå ner utan att det är några problem ❤️ jag märkte att det var skönt för mig iaf att sluta, trodde jag skulle sakna ?kontrollen?
    Tack! Det låter faktiskt ganska klokt, allra helst när man märker att man blir påverkad. Ska fundera på det! ❤️
  • Liljekonvalj93
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-07-11 16:33:54 följande:
    Liljekonvalj93 skrev 2025-07-11 14:30:30 följande:
    Tack! Det låter faktiskt ganska klokt, allra helst när man märker att man blir påverkad. Ska fundera på det! ❤️

Min läkare sa till vecka 12 men blev lite osäker för det var längesen 😊 ska kolla om jag hittar något i bibackssedeln. 

❤️
    Jag pratade precis med min läkare och hon sa något om att man har ändrat rekommendationerna kring Utrogestan och att man med fördel tar dem till vecka 16 istället för vecka 12. Så det kan vara värt att kolla upp :) 

Men jag måste säga att det var en usel förpackning, 15 piller per burk? Räcker ju bara en vecka det, haha..
  • Liljekonvalj93
    Siripiri skrev 2025-07-14 13:12:55 följande:
    Jag har också fram folk v12 på mitt recept ☺️ som du säger, SÅ lite i Varje förpackning, som tur skrev min gyn ut 45 pack nu innan semestern. Billigt var de inte 😅 

Det är jag som ska göra VUL, har dålig känsla igen efter att ha blivit peppad av folk i BIM februari igår. Hade min lägsta snittvilopuls sen jag blev gravid i natt och det ser jag inte som ett bra tecken 😒 Jag klökte mig för första gången imorse flera gånger och haft illamående till och från hela dagen.. å sist jag fick missfall så inleddes det med illamående och huvudvärk vilket är det jag har idag :(💔 
    Hoppas så att det har gått bra för dig idag ❤️
Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸