Inlägg från: Monki19 |Visa alla inlägg
  • Monki19

Bf Mars 2026 🌸

Följs gärna åt! Jag är i vecka 6 (5+0) idag. Det har varit en lite strulig väg mot att få vårt första barn. Vi har försökt i ett år och har hunnit med två missfall varav en MA och en kemisk.. Nu hoppas vi på att den lilla ärtan vill stanna med oss!💚.
    Har bokat vårt första VUL den 24/7, då är jag vecka 7+4 och hoppas på att få se ett hjärta ticka🤞

• Monki19
    Anonym (nliseso) skrev 2025-07-06 15:40:09 följande:

Hur mår ni & har ni starka gravidsymtom än? 💕

Idag mår jag bra! Igår hade jag mer illamående och humörsvängningar 🙊 Upplever att det går lite upp och ner med illamåendet. Det jag har mest är väl ömma bröst och trötthet.
  • Monki19
    Jassan123 skrev 2025-07-06 16:37:34 följande:

Gud vad skönt för er som lyckas få till ett tidigt ultraljud ! Verkar vara väldigt svårt att hitta tid för det i sommar 😣 Hade ett MA i mars som upptäcktes på ultraljud vecka 7+4. Hade mer gravidsymtom den gången än vad jag har nu. Har så svårt för att ta till mig att jag är gravid och har inga större förhoppningar på att de ska finnas något hjärtslag denna gången heller. Vill kunna glädjas åt att vara gravid men är bara ständigt orolig . Vi har varit ofrivilligt barnlösa i 3 år och genomgår ivf. Vår klinik har semesterstängt hela juli men har fått tid för ultraljud 4/8. Kommer då vara 9+4. Känns som en evighet till dess ! 😣

Det var supersvårt att hitta en tid nu i juli!! Så dum tid att bli gravid på 😅😅❤️  men jag lyckades boka ett VUL i Lund i samband med vår semester i Skåne (amnionkliniken). Puh!
    Fattar verkligen att det känns som lång tid, håller tummarna 💕
  • Monki19

Idag fick jag världens kramp i underlivet vid frukosten 😳 Det släppte men nu känner jag lite diffust stvikningar i livmodern. Hittills ingen blödning men är livrädd pga tidigare missfall. Enligt chatgpt är detta helt normalt men är det nån annan som känt såhär?😢 Är vecka 5+1

• Monki19
    Anonym (5e barnet) skrev 2025-07-07 12:32:54 följande:
    Helt normalt hade så i 2 dagar trodde jag skulle dö. Men det är bara livmodern som växer. Vila massor, värme hjälper så om fj har en värme dyna använd den:)
    Tack 💕 känner mig lite lugnare nu, fortfarande inget blod och ?träningsvärken? verkar ha gått över. 
  • Monki19
    Anonym (5e barnet) skrev 2025-07-10 14:26:50 följande:
    Håller tummar och tår att allt är normalt! ❤️
  • Monki19

jag är just nu vecka 5+5. Jag mår relativt bra på dagarna, det är morgnarna och kvällarna som börjar bli jobbiga nu. Vaknar helt utmattad och lite illamående som blir bättre om jag får äta. På kvällarna är jag väldigt uppblåst och helt slut, somnar väldigt tidigt. Brösten är ömma också men det går fram och tillbaka lite. 

Det är vårt första barn och vi har haft oturen att ha fått två missfall senaste året när vi började försöka. Ska ta nytt veckoindikatortest på söndag och är nervös att det inte ska ha stigit till 3+ då. Det var det som hände senast jag fick missfall.

VUL bokad 24/7 och det känns som en evighet! 

25 feb/början på mars - Rosen3

27 feb/början på mars - Önskan97 
    3 mars - Tingeling
    4 mars - Jassan123 
    6 mars - TridentHeart
    7 mars - Monki19
    17 mars - Liljekonvalj93

• Monki19

Idag slog illamåendet till🥲 Mådde lite bättre under tiden jag åt frukost men nu har jag varit rätt lamslagen och varit fast i sängen hela förmiddagen. Ingen kräkning peppar peppar 😅 Känner lite dubbelt, både att det är ett gott tecken till skillnad från tidigare graviditeter men fasen vad deppigt det är att ligga såhär!?

Apropå första besöket hos BM. Jag bor västra Götaland och det är enbart ett digitalt möte med en barnmorska. Prover tror jag tas på andra besöket som är fysiskt. 

Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸