Inlägg från: Anonym (Önskan97) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Önskan97)

Bf Mars 2026 🌸

Vågar hoppa in här nu också, känner igen några av er från BIM trådar. Jag hade tänkt vänta till efter VUL på tisdag om det är positiva besked men när jag ser att era symtom också kommer och går, och att ni också ska på VUL i veckan känner jag stöd 🥰 är inte illamående på morgonen om jag inte väntar för länge med frukost utan från och till under dagen. Fortfarande trött och uppsvälld men inte lika ömma bröst. Känner att jag mår för bra för att vara gravid 😅 första graviditeten för mig, är i vecka 7+1! 

25 feb/början på mars - Rosen3
    27 feb/början på mars - Önskan97
    3 mars - Tingeling

• Anonym (Önskan97)
    Liljekonvalj93 skrev 2025-07-11 11:38:51 följande:

Jag har oroväckande få symptom. Sover riktigt dåligt och har ont i brösten men inget illamående eller orimlig trötthet. Är dock vääääldigt tidig (4+3) så det kanske inte är så konstigt. Oroar mig väldigt mycket och tar fortfarande test varje morgon för att se om strecket blir starkare eller svagare (var en liten dipp igår men idag var det starkare igen) + fortsätter följa upp med temperatur (fortfarande stabil och högre än normalt). Tar Utrogestan (progesteron) morgon och kväll. 

Har tidigt VUL inbokat 21/7 ❤️

3 mars - Tingeling
    4 mars - Jassan123 
    6 mars - TridentHeart
    17 mars - Liljekonvalj93

Mådde likadant vid den tiden men förstår din oro, är orolig konstant 😄 min rekommendation är att sluta tempa och testa, för både temp och linjer kan gå ner utan att det är några problem ❤️ jag märkte att det var skönt för mig iaf att sluta, trodde jag skulle sakna ?kontrollen?
  • Anonym (Önskan97)
    Monki19 skrev 2025-07-11 13:26:20 följande:

jag är just nu vecka 5+5. Jag mår relativt bra på dagarna, det är morgnarna och kvällarna som börjar bli jobbiga nu. Vaknar helt utmattad och lite illamående som blir bättre om jag får äta. På kvällarna är jag väldigt uppblåst och helt slut, somnar väldigt tidigt. Brösten är ömma också men det går fram och tillbaka lite. 

Det är vårt första barn och vi har haft oturen att ha fått två missfall senaste året när vi började försöka. Ska ta nytt veckoindikatortest på söndag och är nervös att det inte ska ha stigit till 3+ då. Det var det som hände senast jag fick missfall.

VUL bokad 24/7 och det känns som en evighet! 

3 mars - Tingeling
    4 mars - Jassan123 
    6 mars - TridentHeart
    7 mars - Monki19
    17 mars - Liljekonvalj93

Hoppas det ser bra ut på ert VUL❤️
  • Anonym (Önskan97)
    Liljekonvalj93 skrev 2025-07-11 11:38:51 följande:

Jag har oroväckande få symptom. Sover riktigt dåligt och har ont i brösten men inget illamående eller orimlig trötthet. Är dock vääääldigt tidig (4+3) så det kanske inte är så konstigt. Oroar mig väldigt mycket och tar fortfarande test varje morgon för att se om strecket blir starkare eller svagare (var en liten dipp igår men idag var det starkare igen) + fortsätter följa upp med temperatur (fortfarande stabil och högre än normalt). Tar Utrogestan (progesteron) morgon och kväll. 

Har tidigt VUL inbokat 21/7 ❤️

3 mars - Tingeling
    4 mars - Jassan123 
    6 mars - TridentHeart
    17 mars - Liljekonvalj93

Anonym (Önskan97) skrev 2025-07-11 14:11:53 följande:
    Mådde likadant vid den tiden men förstår din oro, är orolig konstant 😄 min rekommendation är att sluta tempa och testa, för både temp och linjer kan gå ner utan att det är några problem ❤️ jag märkte att det var skönt för mig iaf att sluta, trodde jag skulle sakna ?kontrollen?
    Tar också Utrogestan förresten, vid vilken vecka har du hört att du ska sluta?
  • Anonym (Önskan97)
    Liljekonvalj93 skrev 2025-07-11 14:22:04 följande:

Jag vet inte om jag har fått någon konkret information om det. På lappen på burken står det ?förbättrar graviditetschanserna fram till vecka 16?, så jag vet inte om det betyder att jag ska ta dom tills dess? 

Vad är sagt för din del? 

Liljekonvalj93 skrev 2025-07-11 14:30:30 följande:
    Tack! Det låter faktiskt ganska klokt, allra helst när man märker att man blir påverkad. Ska fundera på det! ❤️

Min läkare sa till vecka 12 men blev lite osäker för det var längesen 😊 ska kolla om jag hittar något i bibackssedeln. 

❤️
  • Anonym (Önskan97)
    Siripiri skrev 2025-07-11 15:12:08 följande:

Mina symptom går lite upp och ner också, men tror jag officiellt börjat bli lite trött nu. I början av graviditeten Hade jag väldigt ont i livmodern, fick ta Alvedon visa dagar/nätter. Hade även som ett tryck över bröstet i början, som att jag hade lite svårt att ta djupa andetag. Är idag 6+3 och har mest ömmande bröst, dålig aptit/blir snabbt mätt och typ lite illamående, men mer igår än idag 🤷🏽?♀️ 
    Men verkar som att symptom går upp och ner för er alla♥️

2 mars - Siripiri
    3 mars - Tingeling
    4 mars - Jassan123 
    6 mars - TridentHeart
    7 mars - Monki19
    17 mars - Liljekonvalj93

Jag hade också ont första 1-2 veckorna men det var väldigt kortvarigt, typ bara 2 min varannan dag men då var det rejäl rejäl mensvärk. Ringde och rådfrågade men de sa att så
    länge det inte är ensidigt eller långvarigt behövde jag inte vara orolig för tex X. Skönt att det släppt för dig med!!

Jag känner också avsmak för mat och det börjar verkligen bli jobbigt att aldrig vara sugen på något men väldigt hungrig ibland. Sista veckan har jag inte kunnat gå klart i matbutiker för trott att jag ska spy, det är väl alla lukter kanske🤢 kan inte heller se reklam med mat haha, himla lustigt 😂
  • Anonym (Önskan97)
    Siripiri skrev 2025-07-12 10:57:24 följande:

Ahhh sedärja jag hade ibland i 10min och några gånger på natten som höll på i en halvtimma 🥲 Så glad att jag slipper det nu! 

hehe jag så kände jag igår, men idag vaknade jag upp med en jäkla aptit och inget illamående alls så såklart är man inne på chatgpt och frågar om det är ett MA.. längtar så efter VULet på måndag😩 Kom på ett bra sätt att få äta macka utan att behöva tänka på tillverkningsdatum, man gör toast 😍 kollade innertempen på mackan och den var lätt över 72 grader. 

usch va jobbigt 🥲😂  

Jag är likadan och frågar chatten om mycket haha, det går verkligen fram och tillbaka med symtomen! Smart 😍 Hoppas så att vi alla här får positiva besked vid VUL! 🙏
  • Anonym (Önskan97)
    Monki19 skrev 2025-07-12 12:50:45 följande:

Idag slog illamåendet till🥲 Mådde lite bättre under tiden jag åt frukost men nu har jag varit rätt lamslagen och varit fast i sängen hela förmiddagen. Ingen kräkning peppar peppar 😅 Känner lite dubbelt, både att det är ett gott tecken till skillnad från tidigare graviditeter men fasen vad deppigt det är att ligga såhär!?

Apropå första besöket hos BM. Jag bor västra Götaland och det är enbart ett digitalt möte med en barnmorska. Prover tror jag tas på andra besöket som är fysiskt. 

Åh vad jobbigt 😥hatar att spy men det blev en första här om dagen, tror dock det berodde på att jag drack en vätskeersättning som gått ut för någon månad sedan för har inte kommit något mer sen🙈

Vårt första var också digitalt (Östergötland), sedan fick vi det första fysiska bokat till vecka 13 vid kub och jag skulle lämna prov en vecka innan

• Anonym (Önskan97)
    Liljekonvalj93 skrev 2025-07-14 12:18:42 följande:
    Jag pratade precis med min läkare och hon sa något om att man har ändrat rekommendationerna kring Utrogestan och att man med fördel tar dem till vecka 16 istället för vecka 12. Så det kan vara värt att kolla upp :) 

Men jag måste säga att det var en usel förpackning, 15 piller per burk? Räcker ju bara en vecka det, haha..

Tack snälla för att du återkoppla! Jag hittade 12v på FASS men då ska jag absolut kolla med min läkare😊?om det nu är positiva besked imorgon på ultraljudet. Igår mådde jag bättre, inte lika trött och inte lika illamående. Idag också lite bättre så har inte så höga förväntningar just nu 😔

var det någon här inne som hade VUL idag? Hoppas det går bra! 

• Anonym (Önskan97)
    Siripiri skrev 2025-07-14 13:12:55 följande:
    Jag har också fram folk v12 på mitt recept ☺️ som du säger, SÅ lite i Varje förpackning, som tur skrev min gyn ut 45 pack nu innan semestern. Billigt var de inte 😅 

Det är jag som ska göra VUL, har dålig känsla igen efter att ha blivit peppad av folk i BIM februari igår. Hade min lägsta snittvilopuls sen jag blev gravid i natt och det ser jag inte som ett bra tecken 😒 Jag klökte mig för första gången imorse flera gånger och haft illamående till och från hela dagen.. å sist jag fick missfall så inleddes det med illamående och huvudvärk vilket är det jag har idag :(💔 
    Jag har också fått 45 tabletter i paketet iaf, ca 270kr betalade jag😊

Åh, jag håller tummarna att det ändå går bra ❤️🙏
Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸