Inlägg från: Karinnirak |Visa alla inlägg
  • Karinnirak

Bf Mars 2026 🌸

Hej allihopa! 

Jah har precis plussat med BF 18 mars (vecka 3+4) enligt appen. Vågar inte riktigt tro att jag är gravid. Det här blir förhoppningsvis vårt andra barn, vi har en son född i januari 2023.

Innan graviditeten med vår son hade vi ett MA som vi fick reda på först i vecka 11 och man slungas liksom tillbaka i oron direkt.

I mina tidigare graviditeter kände jag nästan ingenting i början, men denna gång har jag rätt mycket återkommande molvärk, typ som mensvärk, i magen och i underlivet plus lite ömma bröst. 

Hoppas att det går bra för alla och det ska bli roligt att följas åt.

• Karinnirak

Skönt att det inte bara är jag som vill testa många gånger och se att det stegrar 😅

• Karinnirak

Vi gjorde NIPT men inte KUB förra gången, kommer göra NIPT även denna gång då vi upplevde att det gav en trygghet. Vi gjorde det i 10+5. 

• Karinnirak
    Anonym (5e barnet) skrev 2025-07-09 18:40:42 följande:
    Har också ett X i bagaget. Nej brukar inte ha mens värk.
    Är på gyn akuten nu. Väntar på undersökning av en läkare.
    Har molandevärk och det finns bruna fläkar på trosskyddet
    Hoppas allt ser bra ut ❤️?????
  • Karinnirak

Jag har molvärk som kommer och går, lite ömma bröst som känns svullna men i övrigt ingenting. Mår inte illa och är inte trött. På samma gång orolig som tacksam. 

25 feb/början på mars
     - Rosen3

27 feb/början på mars - Önskan97 
    2 mars - Siripiri
    3 mars - Tingeling
    4 mars - Jassan123 
    4 mars - Evylin
    6 mars - TridentHeart
    7 mars - Monki19
    17 mars - Liljekonvalj93
    18 mars - Happytjej
    18 mars - Karinnirak

• Karinnirak
    Liljekonvalj93 skrev 2025-07-16 09:52:59 följande:

Så himla glädjande att läsa om era positiva VUL!
    Grattis till er alla! ❤️❤️

Har vi några VUL nästa vecka också? Jag har mitt på måndag och börjar bli nervös. Känner fortsatt inte så mycket mer än ömma bröst och att jag sover dåligt.. lite molvärk (typ mensvärk) som kommer i korta stunder, men det är typ allt. 

Tog ett digitalt CB imorse som visade 2-3 veckor. Hade hoppats på 3+ då jag hade ÄL den 24 juni, men försöker tänka positivt ändå.

Är i vecka 5+6 idag. 

Jag hade troligen ägglossning ungefär samtidigt men är bara i 4+6 enligt apparna. När har du bf? Tänker att det skiljer en vecka i dateringen mellan oss. Jag gjorde också ett digitalt igår och fick 2-3 veckor, men det bör ju vara rimligt utifrån ägglossningen tänker jag ☺️
  • Karinnirak
    Liljekonvalj93 skrev 2025-07-16 10:52:07 följande:

Aha, vad skumt. Jag räknar från senaste mensens första dag vilket var den 5 juni, så det blir 5+6 idag. Kollar jag däremot tex. Natural Cycles står det 5+1. Har beräknad BF 17/3. 

Ledsen om jag frågar om något du redan har skrivit nu, men har du något ultraljud inbokat? 

Inget bokat, det finns ingen klinik där vi bor som gör viabilitetsultraljud. Funderat på att boka på annan ort men det är lite för tidigt ännu ☺️ Jag har bf 18 mars, så nästan samma som dig. 
  • Karinnirak

Alltså det syns så tydligt att jag är gravid redan, förstår inte hur det ska gå att dölja det här i sex veckor till?! Jag ser ut som en stoppad korv i alla mina jeans och brukar ha mycket ribbade klänningar eller kjolar men magen är som en liten boll som sticker fram i allt. 

Minns att jag körde mycket lösa skjortor i min förra graviditet, men det är för varmt nu. 

Hur är det för er andra?

• Karinnirak

Med vår son gjorde vi Nipt som vi bokade och betalade privat i 10+5. Den här gången är jag över 35 och då får man det gratis via regionen. Det ska då göras i samband med det tidiga ultraljudet i 13+3 ca. Har bokat en tid i 13+5 men det känns så otroligt sent i graviditeten? Det står att svaret kan dröja 10-21 dagar. Om man skulle få ett ?dåligt? resultat och funderar på att avsluta graviditeten så kan man då i värsta fall redan vara i vecka 17-18. 

Är det inte lite märkligt? När får ni andra göra NIPT genom regionen?

• Karinnirak
    Siripiri skrev 2025-08-12 08:21:43 följande:
    Ja det är sent faktiskt?! Med tanke på att man kan ta nipt redan från vecka 10+0. Kan du inte kolla ifalll du kan boka om till lite tidigare?😊 
    Jag ringde och frågade men de sa typ ?det görs från 13+0, det är bara så det är om man vill göra det via regionen?. Så det verkar tyvärr inte gå att påverka. Vill inte heller betala 6 000 kr för att göra det privat.
  • Karinnirak
    Liljekonvalj93 skrev 2025-08-12 12:26:37 följande:

Efter dagens VUL som blev vårt tredje i ordningen, kunde man konstatera ett missed abortion 💔 Jag har haft en magkänsla om det de senaste veckorna, men man hoppades ju såklart ändå in i det sista. Nu blir det Cytotec-behandling och sedan försöka gå vidare och blicka framåt igen. 

Önskar er alla stort lycka till med er graviditeter och att ni får må så bra som möjligt under tiden ♥️ 

Usch vad ledsamt, kramar till er ♥️
  • Karinnirak

Vi har precis gjort ett VUL och allt såg bra ut. Daterades till 9+3, vi trodde 9+0 ☺️♥️ Så himla lättad att det fanns någon där.

• Karinnirak

Vi hade vårt tidiga ultraljud igår och allt såg fint ut ♥️ Jag har opererat mig och varit sövd tre gånger hittills under denna graviditet så jag har varit väldigt orolig för bebisen, även fast jag fått viabilitetsultraljud i samband med narkosen.

Nu väntar vi på resultatet av NIPT och jag är fortfarande så nervös för att allt inte ska vara okej. Det blir en lång vecka. Tyvärr får man inte veta kön via regionens NIPT heller så får vänta till RUL.

• Karinnirak
    Anonym (Tingeling) skrev 2025-09-21 15:12:54 följande:

Hej 😁 
    Jag har hållt mig lite vid sidan av tråden ett tag men följt era resor 🥰 Anledningen till min frånvaro är att vi på KUB:en fick förhöjd risk för trisomi 21 (1/40). Ultraljudet såg fint ut och fostret var piggt och aktivt samt utvecklades som det ska. Troligtvis är det min ålder som drog ner siffrorna (blir 41 i nov). Även om man är medveten om riskerna så hade vi ändå hoppats på att få börja njuta av graviditeten fullt ut samt att våga berätta för fler i omgivningen. Istället blev det oro och moderkaksprov (som skulle mäta brett) veckan därpå, då i v. 14. Svaret kom efter 8 dagar att de inte fanns några avvikelser på de vanligaste MEN att det finns indikationer på trisomi 8 mociasism i moderkakan 🥺 Dagen efter fick vi komma in och göra ett fostervattenprov som endast mäter fostrets kromosomuppsättning då det finns en chans för att avvikelsen endast finns i moderkakan och inte hos fostret 🙏🏼❤️ Väntan på svar och att kunna slappna av och känna äkta glädje i graviditeten försenas och vi står nu i väntan på total glädje eller förödelse. i de fall avvikelsen finns hos fostret är det inte förenat med värdigt liv, om ens fullgången graviditet 🥺 Svaret trodde vi skulle komma senast som i fredags men vi hörde inget.  Vi försöker att hålla hoppet och modet uppe för ett  positivt besked, gärna imorgon 🥰

Håller alla tummar för er 🙏🏻♥️

Vi väntar på resultat från NIPT och jag känner precis som du att jag inte vågar njuta fullt ut och inte vill berätta för så många innan man vet att allt är okej. Vi gjorde först NIPT men de fick för lite blod i röret så vi fick göra om det en vecka senare. All denna väntan tär verkligen på en, hoppas att ni får besked snart. 
  • Karinnirak

Jag är i vecka 16. Nu har vi väntat åtta dagar så det kan vara länge kvar ???? Stackare som väntat mer än 14 dagar!

Idag började jag tänka på att de inte heller sagt något om hur provsvaret levereras, är det 1177 eller någon patientportal eller ett snigelbrev eller telefon? Förra graviditeten gjorde vi privat och då ringde de om svaret plus skickade ett brev, allt var normalt, men nu vet jag inte hur det funkar via regionen.

• Karinnirak

Vi fick svar på NIPT idag, normala kromosomer 🙌🏻♥️ Jag känner mig så lättad! 

• Karinnirak
    Motherofninjas skrev 2025-09-24 17:48:32 följande:
    Vad skönt att ni fått svar och att allt såg bra ut! ❤️

Vet du vilket labb provet skickades till? 
    Karolinska ☺️
  • Karinnirak

Jag tror jag kände sparkar för första gången idag (16+1) typ så pick-pick-pick. Det är min andra graviditet och jag har moderkakan i bakvägg, tror det är lättare när man vet vad man ska känna efter.

• Karinnirak

Vi hade RUL i måndags och allt såg bra ut förutom att de hade svårt för att hitta magsäcken. Vi fick komma tillbaka efter en timma och fortfarande ingenting. Fick åka hem och oroade mig en hel del, men fick snabbt en ny tid nästa morgon och då tittade en läkare som hittade magsäcken och sa att det var normalt  Puh! Vi blev så förvånade över att höra att vi väntar en liten flicka, vi har en pojke sedan innan och var helt säkra på en till pojke ♥️

Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸