Inlägg från: Friluftstjejen |Visa alla inlägg
  • Friluftstjejen

Bf Mars 2026 🌸

Hej! 

Jag har följt tråden lite till och från, är på dag 7+2 nu. Har 5 missfall bakom mig under senaste två åren så jag försöker inte ha för stora förhoppningar. Men i dag gjorde vi graviditetens första VUL och vi fick se ett tickande hjärta! Vi törs knappt glädjas trots detta, men det är första gången vi med säkerhet har ett levande foster så blir jo lite hoppfull nu! Har tagit prednisolon och albyl-E denna graviditeten i tillägg till kosttillskott, och undrar ju om detta kan göra en skillnad för oss. Nästa VUL om ett par veckor. Undrar om jag även ska chansa att skriva in oss hos barnmorskan snart.. 

• Friluftstjejen
    Rosen3 skrev 2025-08-12 21:27:34 följande:
    Hejja Hejja! Hoppet finns! Vi har haft 6 missfall bakom oss och nu är vi i vecka 12 och har varit på 3 ultraljud som sett bra ut :) Vågar inte ropa hej än då vi gjort NIPT precis och inväntar svar men aldrig kommit såhär lång att man ser bebis lilla och sprattlar med armar och ben ❤️ Inga mediciner förutom levaxin (inget annat har funkat för oss). Förhoppningvis ett lyckoägg 😍 Lycka till!

Hej!

Vad roligt, jag måste nog säga att jag hade börjat förlora hoppet och började tänka hur framtiden skulle se ut utan barn, men nu verkar allt mer hoppfullt. Jag ska även börja på progesteron nu till v 16 så håller tumånarna för att det går hela vägen denna gång. 🥰

Lycka till, spännande att följa alla i tråden, men också ledsamt att se att dom som får tråkiga besked. Vet hur  det känns, och hur jobbigt det är 😓

• Friluftstjejen

Hej! I dag har även jag varit på RUL. Visade sig vara en flicka som utvecklas normalt. Så skönt! Jag hade också livmodern lågt och i framvägg så ska in på ny koll i v 32. Vet inte hur vanligt det är att det ligger lite lågt i v 20 och sedan flyttar sig ner uppåt med tiden? 

Har även tagit reda på att barnet blodtyp är rhesus positiv medan jag själv är negativ. Vi ska få mer info på kommande samtal med barnmorska i v 25. 

• Friluftstjejen
    Friluftstjejen skrev 2025-11-05 22:14:19 följande:

Hej! I dag har även jag varit på RUL. Visade sig vara en flicka som utvecklas normalt. Så skönt! Jag hade också livmodern lågt och i framvägg så ska in på ny koll i v 32. Vet inte hur vanligt det är att det ligger lite lågt i v 20 och sedan flyttar sig ner uppåt med tiden? 

Har även tagit reda på att barnet blodtyp är rhesus positiv medan jag själv är negativ. Vi ska få mer info på kommande samtal med barnmorska i v 25. 

Moderkakan ligger lågt altså, i livmodern 😂
Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸