• Anonym (deppigsingel)

Tappat livslusten

Hej forumfolk. Jag är en man som verkligen har tappat livslusten den senaste tiden. Egentligen har den funnits i många år men nu känner jag att den blivit ordentligt stark. Det blir såhär på sommaren ofta.

Jag har typ inga vänner jag träffar längre förutom typ en gång om året. Jag har aldrig haft så många vänner. Aldrig haft en flickvän. Insett att jag aldrig kommer få uppleva min första flickvän.

Jag har funderat senaste dagarna på att bara ge upp allt. Säga upp mig från jobbet. Flytta utomlands och när pengarna är slut dränka mig i havet eller något. Har gått till läkaren till och från under några år men det hjälper inte riktigt. Anledningarna till att jag mår dåligt finns kvar.

Hur ska jag tänka här? :/

• Svar på tråden Tappat livslusten
  • beli
    Anonym (Lk) skrev 2025-07-15 12:23:23 följande:
    Jag skrev 700 kilometer. Det är ungefär 450 mil))) Jag tycker att jag borde tacka ja till vilket jobb som helst. Sedan tidig barndom har jag inte varit beroende av någon och är van vid att ta hand om mig själv. Jag kom till Sverige i januari, fick tillfälligt skydd och med det månatligt ekonomiskt stöd. Jag hoppades snabbt hitta ett jobb och leva på min inkomst. Men allt drog ut på tiden i sex månader, och det skadar min stolthet. Därför är jag redo att ta mig an vilket jobb som helst.
    Bara lite information: Det svenska 'mil' är inte samma sak som 'mile'. I Sverige är 1 mil = 10 km. 700 km är alltså 70 mil i Sverige.

Lycka till med jobb och allt!
  • Anonym (Loka)

Ja, sant, jag läste snabbt och tänkte 7 mil :) Ja, 70 mil är långt. Men det kanske är en trevlig stad att flytta till. 

Det är väldigt bra att du kommer in i jobb. Du är en bra förebild. :) 
    Jag håller tummarna att jobbet känns bra och att staden känns trevlig. 

• Anonym (Dino)
    Anonym (Lk) skrev 2025-07-15 12:23:23 följande:
    Jag skrev 700 kilometer. Det är ungefär 450 mil))) Jag tycker att jag borde tacka ja till vilket jobb som helst. Sedan tidig barndom har jag inte varit beroende av någon och är van vid att ta hand om mig själv. Jag kom till Sverige i januari, fick tillfälligt skydd och med det månatligt ekonomiskt stöd. Jag hoppades snabbt hitta ett jobb och leva på min inkomst. Men allt drog ut på tiden i sex månader, och det skadar min stolthet. Därför är jag redo att ta mig an vilket jobb som helst.
    Helt rätt! Det är de värsta jobben som är mest utvecklande. 

Sett en bortskämd ungdom på att städa toaletter i 3 månader och han växer upp.
  • Anonym (Loka)
    Anonym (Dino) skrev 2025-07-15 17:23:17 följande:
    Helt rätt! Det är de värsta jobben som är mest utvecklande. 

Sett en bortskämd ungdom på att städa toaletter i 3 månader och han växer upp.
    Vad är det för kommentar.. Den här personen är 34 år och vi vet inte alls vilket jobb det gäller. Han kanske har en utbildning från sitt hemland. 

Om jobbet hade varit att städa så hade det nog funnits ngt på närmare håll än 70 mil bort. 
  • Anonym (Lk)

Allt är bra. Jag ser inte att den föregående kommentaren skrevs i syfte att förolämpa. Detta är också ett slags stöd. Ja, jag har en utbildning, men jag kunde inte arbeta i Ukraina inom mitt yrke, eftersom detta område är i djup nedgång (bevattning och vattenhantering). Och i Sverige kommer jag inte att åta mig att arbeta inom mitt yrke, eftersom jag tog examen för 11 år sedan och jag har ingen arbetslivserfarenhet. Med tanke på att utbildningen inom bevattning i Ukraina är föråldrad och följaktligen är min kunskap också föråldrad. Och arbetet som jag hittade är skogsröjning. Jag tittade på en video där arbetare i skogen klipper unga snår med en trimmer. Jag har redan blivit varnad för att arbetet är mycket hårt och att man måste arbeta i alla väder, men jag kan göra det. Och jag gillar generellt skogen, så jag tror att jag kommer att få lite glädje av arbetet. Tack för stödet!)))

• Anonym (deppigsingel)
    Anonym (Jä) skrev 2025-07-14 20:59:24 följande:
    Du säger ju att du ska ta livet av dig för att du inte har en bra tillvaro själv? Vad menar du?
    Det som saknas är en flickvän. Annars är tillvaron bra.
    Anonym (Loka) skrev 2025-07-14 21:22:28 följande:
    Du skrev att du har typ inga vänner. Jag tolkade dig då som att du var ensam också därför. 

Jag tänker att det är viktigt att tänka att en flickvän inte ska fylla också en vän-kvot. Det blir väldigt mkt att lägga på en person. Du behöver vänner också. 
    Jag har inget stort behov av vänner. Jag vill bara ha någon att mysa med.
  • Anonym (Aktivitet)
    Anonym (deppigsingel) skrev 2025-07-15 19:11:50 följande:
    Du skrev att du har typ inga vänner. Jag tolkade dig då som att du var ensam också därför. 

Jag tänker att det är viktigt att tänka att en flickvän inte ska fylla också en vän-kvot. Det blir väldigt mkt att lägga på en person. Du behöver vänner också. 
    Du resonerar mycket märkligt.
  • Anonym (deppigsingel)
    Anonym (Aktivitet) skrev 2025-07-15 19:25:46 följande:
    Du resonerar mycket märkligt.
    Hur menar du? Är det konstigt att sakna fysisk närhet?
  • Anonym (Aktivitet)
    Anonym (deppigsingel) skrev 2025-07-15 19:34:31 följande:
    Hur menar du? Är det konstigt att sakna fysisk närhet?
    Fast det handlar ju inte bara om att du "saknar fysisk närhet". Du pratar även om självmord och om att du inte behöver kompisar. Det är inte sunt.
  • Anonym (Jä)
    Anonym (deppigsingel) skrev 2025-07-15 19:11:50 följande:

Du säger ju att du gör det redan på mitt inlägg där jag pratar om att hitta friden i ditt singelskap. Ändå så pratar du om att du tänker att ta livet av dig för att du saknar någon att mysa med?

Hur ska du ha det? 

Har du ett egenansvar eller hänger du upp det på någon annan fiktiv människa för att slippa ta ansvar?

Svar på tråden Tappat livslusten