Inlägg från: Anonym (Honda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Honda)

Säga till ellet låtsas som inget?

Jimmy75 skrev 2025-07-19 16:46:44 följande:

Det har absolut INGENTING med saken att göra. DU har ju fortfarande tillskansat dig saker från dem som inte rätteligen är dina och det är DU SJÄLV som har fört det på tal här. Och när sedan några här säger hur de tänker *Duh*.....vilket är ganska rimligt eftersom du BAD om synpunkter....så sitter du och tjafsar emot och kommer med svindåliga argument kring varför det inte är hela världen....och att det inte gjordes med flit. 

Nej vet du vad en av grundpelarna är bakom att något inte görs med flit? Jo, när man väl uppdagar sitt misstag så gör man det som är rätt och vad man kan för att ställa det till rätta

Jag tjafsar inte emot, det är ni som är aggressiva och läser in saker.
  • Anonym (Honda)
    Anonym (-) skrev 2025-07-19 16:52:00 följande:
    Exakt det som du skriver, faktiskt.
    Uppenbarligen inte, eftersom ni faktiskt läser in saker jag inte menar.
  • Anonym (Honda)
    Anonym (m) skrev 2025-07-19 17:15:40 följande:

Jo misstaget låg på din sida, det var ditt fel att de skickade pengar och presentkort i onödan. Även om du inte menade att göra fel och så var det du som missade grejerna. Företaget hade fullgjort sitt åtagande och levererat grejerna hem till dig. Det är ditt fel att du inte var där och tog emot dem, det är ditt fel att du lät dig förvillas av skräp i hallen och det var du som valde att lita på barnen som hade fel om att allt var uppackat. 

Jag frågade inte vad du hade varit med om, jag frågade vad du skulle tycka om att någon gjorde ett misstag mot dig men sket i det. Är det helt ok för dig kanske.

Barn i övre tonåren borde gå att lita på i sånt här, de kan inte heller förklara hur det kunnat missas. Jag visste inte att leveransen kom i två delar, det står ingenstans, men barnen borde ha kommit ihåg det.

Det är ju det samma företag har gjort, misstag som de inte kompenserat för.
  • Anonym (Honda)
    EpicF skrev 2025-07-19 21:00:39 följande:
    Så du handlade för några hundralappar bara. Skulle knappast kalla det för en rejäl kompensation 
    Procentuellt är det det.
  • Anonym (Honda)
    EpicF skrev 2025-07-19 20:43:57 följande:
    Eftersom du beställde så är ansvaret sitt och också ditt misstag. 

Har du påtalat de misstagen de tidigare har gjort?
    Som sagt, ja, och de krävde fotobevis för ersättning då.
  • Anonym (Honda)
    EpicF skrev 2025-07-19 21:23:41 följande:
    Och du tyckte det var svårt att ta bilda på det du fått jämfört med det du har beställt? 

Då får du skylla dig själv. 
    Hur fotar man något man inte fått?
  • Anonym (Honda)
    EpicF skrev 2025-07-19 21:56:18 följande:
    Man gör på det sättet jag skrev. Om företaget godkänner eller inte är upp till dem. 
    Jag fick ju inget som jag inte beställt, så VAD ska jag fota? Luften?
  • Anonym (Honda)
    Anonym (Laura) skrev 2025-07-19 21:28:00 följande:
    Haha, skyll på ungarna. Som är ditt ansvar...
    Skyller inget, jag berättar. Jag låg sjuk och däckad, de tog emot leveransen och borde vara stora nog att inse en sån miss själva.
  • Anonym (Honda)
    Jimmy75 skrev 2025-07-19 22:45:22 följande:

Jag skyller inget....men dom borde har upptäckt det 😂 Det går inte ens regisera så bra komedi. Läser du vad du själv skriver?

När vi nu har slagit fast vad dina barn borde ha gjort. Kan du fundera lite på vad DU borde ha gjort - alltså personen vars namn står på beställningen?

Hela familjen missade, du har ingen anledning att vara dryg. Klart barnen borde ha kommit ihåg att de tagit emot det i två delar, det är verkligen inte mycket begärt av gymnasieungar.
  • Anonym (Honda)
    Anonym (-) skrev 2025-07-19 23:13:49 följande:
    Det är kanske inte så konstigt, eller? Du kanske är ännu mer knepig än vad du hittills lyckats framställa dig själv och anser att du faktiskt ska få saker som du inte beställt?
    Kanske ska läsa vad jag besvarade innan du blir spydig.
  • Anonym (Honda)
    Jimmy75 skrev 2025-07-19 23:02:28 följande:

Nej, jag ska sluta ställa så grymt komplicerade frågor. Du kan vända och vrida på det hur mycket du vill...men om ett par gymnasieungdomar borde klara den uppgiften, tycker du inte själv att det är rimligt att tänka att du som vuxen då borde klara snäppet mer?

Alltså poängen är inte den att det missades. Det kan alla göra. Poängen är din inställning till det NU. Inte ens inför faktum kan du säga "Jo, det är sant...även om mina barn borde klarat det så är det ju naturligtvis ytterst mitt ansvar. Hur kan det vara så otroligt jobbigt att äga din del av det?

Vet du, om jag gör en miss på mitt jobb så måste jag ta ansvar för det....men vet du vem som MER ryker på det....trots att jag är vuxen och har ett eget ansvar. Min chef! Och i det fallet är det ännu mer orimligt att han ska stå över mig och dubbelkolla vad jag gör, men se det spelar ingen roll, för i slutänden är han ytterst ansvarig och kommer inte undan sin del ett skit med att säga "Men det borde faktiskt Jimmy klarat".

Jag vet inte vad det är för inställning du menar, jag har inte sagt att jag inte kommer meddela dem. Jag vet inte än. Jag tvekar för att de själva vägrat betala tillbaka tidigare. Jag äger min del, men det ändrar inte att det först och främst är barnens miss.
  • Anonym (Honda)
    EpicF skrev 2025-07-19 23:11:19 följande:
    Svårt att läsa? 

Fota VAD du fick jämfört med VAD du beställde. Dvs fota det du fick och fota beställningslistan (vad du beställde). Skicka in. Upp till företaget att godkänna eller inte. 
    Det gjorde jag, men de ville ha bild på det JAG INTE FICK.
  • Anonym (Honda)

Och jo, barnen visste vad det skulle innehålla.

Svar på tråden Säga till ellet låtsas som inget?