• Anonym (Honda)

Säga till ellet låtsas som inget?

Beställde flera saker från ett stort företag (alltså är det inget som kommer make or break dem)... och massa saker fattades. Frågade barnen som tagit emot leveransen och de stod fast vid att det var allt som kommit.

Jag kontaktade företaget och de kompenserade rejält. Fick tillbaka pengarna plus en ordentlig kompensation.

Meeen... nu nyss hittade jag andra halvan av leveransen. Den var visst uppdelad i två och på något sätt hade de lyckats lämna ena halvan i hallen och den förblev osedd tills nu. 

Så vad gör jag nu? Säger till eller håller tyst? Missen var ju genuin, men ja.. jag vet inte...

• Svar på tråden Säga till ellet låtsas som inget?
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (M2)

Handlar det om en väsentlig summa så hade jag sagt till. Känns mest schysst.

Ett par gånger under årens lopp har det hänt att t ex en konservburk blivit liggandes under min påse i kundvagnen på ICA. Då har jag faktiskt bara tagit hem den. Vi handlar för säkert 80-90 000 kr varje år och jag tänker inte gå tillbaka och bli misstänkliggjord för att ha snattat.

I det här fallet låter det som att det handlar om avsevärt mycket mer pengar.

• Anonym (Honda)
    Anonym (-) skrev 2025-07-19 16:37:14 följande:
    Är det ditt seriösa försök till tänkande? Direkt efter inlägget om moralisk kompass? Du klarar inte bättre?
    Herregud vad du överdriver.

Måste man besvara varenda fråga i ett inlägg? Jag svarade på varför jag tog upp att det är ett stort företag.
  • Meddelande borttaget
  • Jimmy75
    Anonym (Honda) skrev 2025-07-19 16:31:14 följande:
    Hade det varit ett litet företag hade det antagligen påverkat dem, medan ett stort inte ens märker av det - det är skillnaden.

Det har absolut INGENTING med saken att göra. DU har ju fortfarande tillskansat dig saker från dem som inte rätteligen är dina och det är DU SJÄLV som har fört det på tal här. Och när sedan några här säger hur de tänker *Duh*.....vilket är ganska rimligt eftersom du BAD om synpunkter....så sitter du och tjafsar emot och kommer med svindåliga argument kring varför det inte är hela världen....och att det inte gjordes med flit. 

Nej vet du vad en av grundpelarna är bakom att något inte görs med flit? Jo, när man väl uppdagar sitt misstag så gör man det som är rätt och vad man kan för att ställa det till rätta

• Anonym (Honda)
    Anonym (M2) skrev 2025-07-19 16:41:15 följande:

Handlar det om en väsentlig summa så hade jag sagt till. Känns mest schysst.

Ett par gånger under årens lopp har det hänt att t ex en konservburk blivit liggandes under min påse i kundvagnen på ICA. Då har jag faktiskt bara tagit hem den. Vi handlar för säkert 80-90 000 kr varje år och jag tänker inte gå tillbaka och bli misstänkliggjord för att ha snattat.

I det här fallet låter det som att det handlar om avsevärt mycket mer pengar.

Några hundralappar för det jag fick tillbaka och ett presentkort på typ typ halva dem sunmman.

Att jag ens velar är för att de faktiskt tabbat sig många gånger och ibland ens inte betalat tillbaka, för de ville ha foto på det... som inte kom... jag hade mest tur den här gången att hen var så snabb på att kompensera. Jag hade helst bytt butik, men jag har inget alternativ just nu.

• Anonym (Honda)
    Jimmy75 skrev 2025-07-19 16:46:44 följande:

Det har absolut INGENTING med saken att göra. DU har ju fortfarande tillskansat dig saker från dem som inte rätteligen är dina och det är DU SJÄLV som har fört det på tal här. Och när sedan några här säger hur de tänker *Duh*.....vilket är ganska rimligt eftersom du BAD om synpunkter....så sitter du och tjafsar emot och kommer med svindåliga argument kring varför det inte är hela världen....och att det inte gjordes med flit. 

Nej vet du vad en av grundpelarna är bakom att något inte görs med flit? Jo, när man väl uppdagar sitt misstag så gör man det som är rätt och vad man kan för att ställa det till rätta

Jag tjafsar inte emot, det är ni som är aggressiva och läser in saker.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Honda)
    Anonym (-) skrev 2025-07-19 16:52:00 följande:
    Exakt det som du skriver, faktiskt.
    Uppenbarligen inte, eftersom ni faktiskt läser in saker jag inte menar.
Svar på tråden Säga till ellet låtsas som inget?