Inlägg från: Anonym (LB) |Visa alla inlägg
  • Anonym (LB)

Han vill slå mig

Hej
    Min sambo och jag har det jättebra när vi är sams. Jag älskar honom, han älskar mig och vi mår bra i varandras sällskap. Men när vi bråkar eller tjafsar så blir han väldigt arg. Han slår i väggar, dörrar och allt möjligt. Han har aldrig slagit mig men han säger ofta "ibland förtjänar du fan en smäll". Som sagt har han aldrig slagit mig men tänker att någon gång kanske det går så långt? Jag börjar fundera på om vi verkligen är rätt för varandra om jag får honom så arg så att han "vill slå mig". Vart går gränsen för att det ska hända liksom? Är det något jag ska fortsätta fundera på eller bara vara glad att det inte hänt ännu?

• Svar på tråden Han vill slå mig
  • Anonym (LB)
    En glad tjej skrev 2025-07-21 10:13:26 följande:
    Jag skulle aldrig vara tillsammans med en man som beter sig så. Är ni väldigt unga eller? Hade en man sagt att jag förtjänar en smäll hade jag inte varit tillsammans med honom längre.
    Nej vi är inte väldigt unga, mellan 28-32 år
  • Anonym (LB)
    Anonym (Eller hur) skrev 2025-07-21 11:34:15 följande:

Att sitta och hitta på trådar är ingen riktig hobby, försök att hitta något annat att göra TS.

Vad menar du att jag hittar på?
  • Anonym (LB)
    Anonym (Eller hur) skrev 2025-07-21 11:48:38 följande:
    Sista meningen, 

Är det något jag ska fortsätta fundera på eller bara vara glad att det inte hänt ännu?

Kan inte vara på riktigt. 
    Okej men vad bra att du vet det då
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (LB)
    molly50 skrev 2025-07-21 13:05:05 följande:
    Hur vet du att det handlar om att TS gör honom arg?
    Och även om så är fallet så ursäktar det inte att han hotar TS med våld.
    Han slår dessutom i väggar och dörrar,samtidigt som han hotar TS, och det är fullt tillräckliga skäl för att söka hjälp för sina aggressionsproblem.
    Så sluta med denna victimblaming och lägg skulden där den hör hemma.
    Det är just det han säger, att jag gör honom arg och att hans bägare rinner över till slut 
  • Anonym (LB)
    TL12 skrev 2025-07-22 00:25:09 följande:

Måste man slå i väggar , dörrar och  kasta saker ? 
    är inte det konstig nog om det händer ofta ? 

Ja det är väl det 😔
  • Anonym (LB)

Är jättetacksam för era svar allihopa!! Jag håller med om mycket av det ni skriver och hade någon annan blivit utsatt för samma så hade jag också tyckt att den personen ska lämna! Ville bara höra så det inte är jag som är knäpp eller överreagerar på "hotet". Har tänkt att det kanske aldrig kommer gå så långt så han slår mig, men jag kan ju aldrig veta och det känns inte tryggt. Som många av er skriver ska man ju kunna känna sig trygg även vid bråk och tjafs och det gör jag inte. Så tack snälla för alla era svar! Det har fått mig att inse att det inte är mitt fel och att det inte är "fel" att reagera på det.

Svar på tråden Han vill slå mig