Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Han vill slå mig

Anonym (LB) skrev 2025-07-21 10:09:49 följande:
    Han vill slå mig

Hej
    Min sambo och jag har det jättebra när vi är sams. Jag älskar honom, han älskar mig och vi mår bra i varandras sällskap. Men när vi bråkar eller tjafsar så blir han väldigt arg. Han slår i väggar, dörrar och allt möjligt. Han har aldrig slagit mig men han säger ofta "ibland förtjänar du fan en smäll". Som sagt har han aldrig slagit mig men tänker att någon gång kanske det går så långt? Jag börjar fundera på om vi verkligen är rätt för varandra om jag får honom så arg så att han "vill slå mig". Vart går gränsen för att det ska hända liksom? Är det något jag ska fortsätta fundera på eller bara vara glad att det inte hänt ännu?

Om du tänker så här. Även seriemördare och våldtäktsmän kan ha bra sidor.
    Men är de sidorna värda att stanna kvar för?
    Överväger de bra sidorna de dåliga där de mördar och våldtar?
    Nej,absolut inte! Jag tycker du ska lämna.
    Om han har sådana problem att hantera sin ilska att han slår i väggar,dörrar osv så är det bara en tidsfråga innan han ger sig på dig också.
    Jag talar av egen erfarenhet. Jag har själv levt i en destruktiv relation. Tyvärr så väntade jag för länge och tog inte hans hot på allvar och han slog mig och försökte strypa mig.
    Jag lämnade honom och det har jag aldrig ångrat.
    En sund relation med åkta kärlek ser inte ut så här.
    Du förtjänar bättre.
  • molly50
    Anonym (T) skrev 2025-07-21 12:38:26 följande:
    Hur vet du det? 
    Hur vet du att det handlar om att TS gör honom arg?
    Och även om så är fallet så ursäktar det inte att han hotar TS med våld.
    Han slår dessutom i väggar och dörrar,samtidigt som han hotar TS, och det är fullt tillräckliga skäl för att söka hjälp för sina aggressionsproblem.
    Så sluta med denna victimblaming och lägg skulden där den hör hemma.
  • molly50
    Anonym (T) skrev 2025-07-21 13:11:48 följande:
    Frågan var hur vet ni att hon inte gör det? 

Att han hotar med våld visar på att han har ett jävligt ohälsosamt att hantera sina känslor på i heta diskussioner...
    Men jag är rätt övertygad om att till och med kvinnor skulle bli ganska så våldsamma om det fanns någon man som inte respekterade hennes gränser.. 
    Och jag skrev också att det inte spelar någon roll om hon gör honom arg. Det ursäktar ändå inte hans beteende.
    Det han sysslar med är psykisk misshandel och det är lika illa.
    Om han har sådana problem att hantera sin ilska så måste han ju söka hjälp istället för att ta ut det på TS eller på döda ting.
    Det finns inget försvar för hans beteende.
  • molly50
    Anonym (T) skrev 2025-07-21 13:17:25 följande:
    Oj vilken mastermind, han har redan lagt upp för att kunna ursäkta sitt beteende lite senare?...

För att du säger att han har det?

Inga belägg för det.. Inte nått om någonting..
    Bara en massa tomma påståenden om att det är såhär en sån beter sig...

Lustigt, för den jag såg boxa på en kvinna stod inte och bara pratade om det.. Hon blev påboxad för att han såg hon stå o prata med en kille.. 
    Och den eller de två hustrumisshandlare du har stött på är representativa för alla hustrumisshandlare i landet?

Jag har själv levt i en destruktiv relation och jag blev flera gånger hotad med slag osv. Men jag tog det tyvärr inte på allvar förrän jag blev både slagen och strypt.
    Och detta ursäktade han med att han,just det,hade sett mig stå och prata med en annan man ute på stan och fått för sig att vi hade legat med varandra.
    Sk. gaslighting. Han var sjukligt och obefogat svartsjuk och använde alltid det som ursäkt till att han blev våldsam.
    Det som Anonym (A) pratar om att preppa för att kvinnan ska känna sig ansvarig för hans handlingar.
    Så det är inget påhitt utan det är mina egna erfarenheter.
    Jag valde att lämna och det har jag aldrig ångrat. annars hade jag kanske inte suttit här idag.
  • molly50
    Anonym (T) skrev 2025-07-21 13:40:12 följande:
     Fast det har han aldrig sagt sen när man frågar han.. 
    Nej,och det är just det jag menar. Han lägger skulden på kvinnan för han har ju inte gjort något fel. Det var ju hennes beteende som orsakade hans ilska.
  • molly50
    Anonym (T) skrev 2025-07-21 14:01:04 följande:

Aha, det var DET du menade? Att A lägger skulden på kvinnan för han har ju inte gjort något fel, det var hennes beteende som gjorde så att A sedan blev arg?

Varför sa du då inte detta ifrån början? 👍

Nej,jag talar om TS sambo. Det är han som kommer att lägga skulden på TS om han till slut väljer att göra allvar av sina hot.
    Och du lägger ju också ansvaret på TS då du anser att hon gör honom arg.
    Som om det skulle vara en ursäkt för hans beteende.
  • molly50
    Anonym (T) skrev 2025-07-21 14:18:37 följande:
    Aha, men du förklarade ju A

Du kanske bytte där? 
    Väljer du att missförstå eller förstår du verkligen inte vad vi menar?
    Är det det sistnämnda så är det bättre att fråga istället för att sitta och raljera över vad du tror att vi menar. 
    Det blir bara patetiskt och svårt att försöka föra en vettig diskussion kring detta allvarliga ämne då.
  • molly50
    Anonym (LB) skrev 2025-07-21 23:05:30 följande:
    Det är just det han säger, att jag gör honom arg och att hans bägare rinner över till slut 
    Och då skulle det vara en ursäkt för att slå i dörrar och väggar och hota dig med våld,,menar han?
    Han behöver ju söka hjälp för sina aggressionsproblem innan det slutar illa.
  • molly50
    Anonym (Lee) skrev 2025-07-22 15:34:19 följande:

Det värsta är att han efteråt säger att han inte har sagt så. Det är det som gör mig extra orolig för att han inte skulle vilja ha någon hjälp med detta.

Han verkar inte ens vilja ta in att det är fel att säga så och att det kan upplevas som ett fysiskt hot.

Lögger skulden på TS som gör honom arg.

Men vart någonstans står det att han har sagt så? Eller är du TS?
    Han har ju snarare sagt att det är TS som gör honom så arg att han tappar besinningen.
    Det är en viss skillnad.
    Han anklagar TS för att göra honom så arg,men väljer ändå att stanna kvar trots att han är fri att gå om han vill. Han är alltså fullt medveten om vad han håller på med.
  • molly50
    Anonym (LB) skrev 2025-07-23 08:58:25 följande:
    Ja jag vet inte. Jag älskar honom och det liv vi har tillsammans, tror jag... men den senaste tiden har jag faktiskt mått ganska dåligt. Känner mig stressad och allt därtill. Känns som jag inte kan slappna av hemma ens.... men jag vet inte vad det beror på egentligen. Men jag trivs ändå med min sambo när vi är sams och så, det är väl inte så konstigt?! Han är ju inte våldsam hela tiden??
    Men att han blir våldsam så fort ni är oense om något är väl fullt tillräckligt goda skäl för att lämna?
Svar på tråden Han vill slå mig