• Anonym (LB)

Han vill slå mig

Hej
    Min sambo och jag har det jättebra när vi är sams. Jag älskar honom, han älskar mig och vi mår bra i varandras sällskap. Men när vi bråkar eller tjafsar så blir han väldigt arg. Han slår i väggar, dörrar och allt möjligt. Han har aldrig slagit mig men han säger ofta "ibland förtjänar du fan en smäll". Som sagt har han aldrig slagit mig men tänker att någon gång kanske det går så långt? Jag börjar fundera på om vi verkligen är rätt för varandra om jag får honom så arg så att han "vill slå mig". Vart går gränsen för att det ska hända liksom? Är det något jag ska fortsätta fundera på eller bara vara glad att det inte hänt ännu?

• Svar på tråden Han vill slå mig
  • Anonym (T)
    Anonym (M) skrev 2025-07-23 12:08:35 följande:
    Varför är du så ivrig att tona ner det som hänt TS? 

Är jag ivrig att tona ner det som hänt TS? Jag känner inte henne öht... Men häflten utav av er här inne sitter och hittar på saker som inte hänt?

Eller skapar argument bara för att ni blir känslosam då hon de fakto är en tjej.. 

Sen vaddå det spelar noll roll hur orden sades? 

Det beror väl helt på om TS debatterar oschysst..? TS kanske är as taskig under deras bråk och säger saker som hon vet bara sårande och inte ens kan hålla sig till ämnet...

Då blir en mening som "Du borde fan ha en smäll" helt plötsligt endast självförsvar.. Där hon plötsligt är den som sysslar med en misshandel.. 

Så det är klart som fan att det spelar roll hur något sägs.. 

• Anonym (T)
    Anonym (M) skrev 2025-07-23 12:08:35 följande:
    Skulle du svara samma sak om det var din dotter som berättade detta för dig? 
    Vad är det här för argument? Hon är inte min dotter... Hon är en främling ute på internet.

Ska vi vända på steken, skulle du försvara en random kvinna lika ihärdigt om det var din son som blev anklagad för misshandel när du vet att det inte ens är sån han är? 
  • Anonym (M)
    Anonym (T) skrev 2025-07-23 12:15:38 följande:

Är jag ivrig att tona ner det som hänt TS? Jag känner inte henne öht... Men häflten utav av er här inne sitter och hittar på saker som inte hänt?

Eller skapar argument bara för att ni blir känslosam då hon de fakto är en tjej.. 

Sen vaddå det spelar noll roll hur orden sades? 

Det beror väl helt på om TS debatterar oschysst..? TS kanske är as taskig under deras bråk och säger saker som hon vet bara sårande och inte ens kan hålla sig till ämnet...

Då blir en mening som "Du borde fan ha en smäll" helt plötsligt endast självförsvar.. Där hon plötsligt är den som sysslar med en misshandel.. 

Så det är klart som fan att det spelar roll hur något sägs.. 

Så du tycker inte att han är våldsam? Det är naturligt i dina kretsar att man slår i dörrar, stolar mm? Samt om man är arg så säger man att man att ens partner förtjänar att få en smäll? 
  • Anonym (T)
    Anonym (M) skrev 2025-07-23 12:21:32 följande:
    Så du tycker inte att han är våldsam? Det är naturligt i dina kretsar att man slår i dörrar, stolar mm? Samt om man är arg så säger man att man att ens partner förtjänar att få en smäll? 
    TS har själv skrivit att han har aldrig varit våldsam.

Folk i tråden har själv skrivit att de första tecknen på våldsamhet brukar vara att försöka ha kontroll över sin partner.. TS har aldrig ens någonsin nämnt att han försökt att kontrollera henne så som typ vilka han får prata med eller inte..

Vet många som slår hammare i bordet när de blir förbannade, dom har aldrig slagit någon för det. 

Förstår att du skiter ner dig när Tage drämmer näven i bordet inne på jobbet, själv blir jag inte det, jag förstår ju att det bara är ett uttryck för hur frustrerad killen är...

Men iof, ni har ju så stora problem med det här med könsidentitet idag, att ni kanske identifierar er som "bord" på fritiden och sen blir sekundärkränkt? 
  • Anonym (Kille 30+)

Att bli så arg är aldrig bra, det kan vara så att han säger saker i ren frustration, men det betyder inte att det är okej. Att du mår dåligt och är orolig är inte alls bra, det ska ingen behöva känna. Du ska inte vara glad att han inte slagit dig, för så ska man inte heller behöva känna. Man ska känna sig trygg med att man vet att inget sånt kommer ske, men som du tyvärr inte kan känna i nuläget. Om han slår dig så lämna, även om han ångrar sig osv. Slår han dig en gång så är risken stor att det händer igen och en gång är en gång för mkt.

Jag tycker att du ska fundera över om du vill stanna. Jag förstår att det är bra när det är bra så att säga. Men det finns killar som du kan ha det lika bra med och älska lika mkt, men slippa att må dåligt och vara orolig samtidigt. 

• Anonym (M)
    Anonym (T) skrev 2025-07-23 12:32:52 följande:
    TS har själv skrivit att han har aldrig varit våldsam.

Folk i tråden har själv skrivit att de första tecknen på våldsamhet brukar vara att försöka ha kontroll över sin partner.. TS har aldrig ens någonsin nämnt att han försökt att kontrollera henne så som typ vilka han får prata med eller inte..

Vet många som slår hammare i bordet när de blir förbannade, dom har aldrig slagit någon för det. 

Förstår att du skiter ner dig när Tage drämmer näven i bordet inne på jobbet, själv blir jag inte det, jag förstår ju att det bara är ett uttryck för hur frustrerad killen är...

Men iof, ni har ju så stora problem med det här med könsidentitet idag, att ni kanske identifierar er som "bord" på fritiden och sen blir sekundärkränkt? 
    Du vet inget om denna mans våldskapacitet, inget. Ändå tycker du att TS ska chansa för att en random snubbe på nätet tycker att det är normalt att prata om att slå folk på käften och slå i möbler mm. Att hon ska skärpa sig, för det är bara normalt att agera så om man känner sig orättvist behandlad. 

Hoppas TS har mer vett i skallen än att ta råd från dig. Och den enda som verkar kränkt av TS inlägg är du, som till varje pris skyddar mannen. En man du vet noll om. 
  • Lynx123
    Anonym (T) skrev 2025-07-23 12:03:13 följande:
    Att säga "du borde fan ha en smäll" när någon medvetet är jobbig, är inte ens att hota någon.

Att hota någon är att säga "du får en smäll om du inte håller käft nu."
    Jo, det är det. Att bete sig på det sättet och att säga sådana saker är ett hotfullt beteende som är helt occeptabelt om man är en vuxen människa. Till och med om.en femåring säger så måste man ta ett snack. 
  • Anonym (Vad?)

Du vill ändå inte lämna han.

Okej.

Tror du att du har gjort något allvarligt fel som kan leda han så att han vill nästan slå dig?

Om det är ja, forsök att rätta upp det.

Om nej, du måste stå för dig själv.

• Anonym (T)
    Anonym (M) skrev 2025-07-23 13:38:38 följande:
    Du vet inget om denna mans våldskapacitet, inget.
    Det gör inte ni heller. Trotts det skapar ni så stora historier om hur det kan gå, utan att veta om han någonsin ens skulle gå så långt att han börjar slå henne i livet.

Vissa av er sitter till och med och hittar på saker som ingen sagt eller ens har hänt, typ som Lee. 
  • Anonym (T)
    Lynx123 skrev 2025-07-23 13:41:00 följande:
    Jo, det är det.
    Lol, så folk får bete sig hur illa de vill emot mig, men jag får inte säga ifrån igenom att säga "du borde fasen ha en smäll."

Det är i princip lika illa som att slå någon på riktigt tycker du? lol
Svar på tråden Han vill slå mig