• Anonym (LB)

Han vill slå mig

Hej
    Min sambo och jag har det jättebra när vi är sams. Jag älskar honom, han älskar mig och vi mår bra i varandras sällskap. Men när vi bråkar eller tjafsar så blir han väldigt arg. Han slår i väggar, dörrar och allt möjligt. Han har aldrig slagit mig men han säger ofta "ibland förtjänar du fan en smäll". Som sagt har han aldrig slagit mig men tänker att någon gång kanske det går så långt? Jag börjar fundera på om vi verkligen är rätt för varandra om jag får honom så arg så att han "vill slå mig". Vart går gränsen för att det ska hända liksom? Är det något jag ska fortsätta fundera på eller bara vara glad att det inte hänt ännu?

• Svar på tråden Han vill slå mig
  • Anonym (Lee)
    Anonym (T) skrev 2025-07-23 14:24:18 följande:
    Är det så du gör?

Säger såna saker hela dagarna till folk, sen gråter när någon säger du borde fasen få en smäll för du är så jävla dum? 
    Polisen kallar det för hotvåld.

Har aldrig sagt något av det som jag skrev som exempel till någon annan människa. Inte ens att. Har bara distanserat mig från folk jag inte gillat. 

Det var för att visa konkreta exempel, har man fantasi kan man komma på det mesta. 
  • Anonym (T)
    Anonym (Lee) skrev 2025-07-23 14:55:43 följande:
    Polisen kallar det för hotvåld.
    Ja, polisen gillar inte när man säger ifrån på trakasserier ifrån hen folket. 
  • Anonym (Herakles)
    Anonym (T) skrev 2025-07-23 15:27:22 följande:
    Ja, polisen gillar inte när man säger ifrån på trakasserier ifrån hen folket. 
    Polisen har inga problem med att någon säger ifrån till någon. Däremot har polisen problem med att någon hotar någon med våld. Det borde vilken vuxen människa som helst kunna förstå.
  • Anonym (T)
    Anonym (Herakles) skrev 2025-07-23 15:34:08 följande:
    Polisen har inga problem med att någon säger ifrån till någon. Däremot har polisen problem med att någon hotar någon med våld. Det borde vilken vuxen människa som helst kunna förstå.
    Dom e Cucks..
  • Anonym (O)

Jag önskar att folk började bedöma sina förhållanden efter hur de är när det är som SÄMST, inte som bäst. Det är i mitt tycke liksom ingen bra mätare på förhållandet att ha det jättebra när man är sams, båda är utvilade, glada, etc. Det är om man fortfarande kan ha det "okej" tillsammans i svåra situationer som förhållandet och personerna visar sina rätta färger. 

• Anonym (LB)
    Anonym (T) skrev 2025-07-23 12:15:38 följande:

Är jag ivrig att tona ner det som hänt TS? Jag känner inte henne öht... Men häflten utav av er här inne sitter och hittar på saker som inte hänt?

Eller skapar argument bara för att ni blir känslosam då hon de fakto är en tjej.. 

Sen vaddå det spelar noll roll hur orden sades? 

Det beror väl helt på om TS debatterar oschysst..? TS kanske är as taskig under deras bråk och säger saker som hon vet bara sårande och inte ens kan hålla sig till ämnet...

Då blir en mening som "Du borde fan ha en smäll" helt plötsligt endast självförsvar.. Där hon plötsligt är den som sysslar med en misshandel.. 

Så det är klart som fan att det spelar roll hur något sägs.. 

Jag är tacksam för ditt meddelande också för att få en annan synvinkel. Jag ser att många uppfattat det som att min sambo nekar att han sagt så, men det har han aldrig gjort. Han är fullt medveten om vad han sagt och vi har pratat om det efter tjafsen. Han har som sagt aldrig slagit mig och jag är mycket väl medveten om att jag inte är perfekt heller. Jag kanske säger saker som gör honom upprörd. Och som du skriver så spelar det väl roll hur saker sägs. 
  • Anonym (LB)
    Anonym (Kille 30+) skrev 2025-07-23 13:21:02 följande:

Att bli så arg är aldrig bra, det kan vara så att han säger saker i ren frustration, men det betyder inte att det är okej. Att du mår dåligt och är orolig är inte alls bra, det ska ingen behöva känna. Du ska inte vara glad att han inte slagit dig, för så ska man inte heller behöva känna. Man ska känna sig trygg med att man vet att inget sånt kommer ske, men som du tyvärr inte kan känna i nuläget. Om han slår dig så lämna, även om han ångrar sig osv. Slår han dig en gång så är risken stor att det händer igen och en gång är en gång för mkt.

Jag tycker att du ska fundera över om du vill stanna. Jag förstår att det är bra när det är bra så att säga. Men det finns killar som du kan ha det lika bra med och älska lika mkt, men slippa att må dåligt och vara orolig samtidigt. 

Tack snälla för ditt meddelande! Det får mig att fundera! 
  • Anonym (T)
    Anonym (LB) skrev 2025-07-23 17:10:20 följande:
    Jag är tacksam för ditt meddelande också för att få en annan synvinkel. Jag ser att många uppfattat det som att min sambo nekar att han sagt så, men det har han aldrig gjort. Han är fullt medveten om vad han sagt och vi har pratat om det efter tjafsen. Han har som sagt aldrig slagit mig och jag är mycket väl medveten om att jag inte är perfekt heller. Jag kanske säger saker som gör honom upprörd. Och som du skriver så spelar det väl roll hur saker sägs. 
    Tack som berättade det. Jag vet att du är det.
    Jag såg ditt svar till mig innan modsen körde stor rensning. Men tyvärr kunde jag inte svara dig på det då jag var avstängd. 

Jag tar och upprepar det jag sade innan. Det är en varningssignal helt klart, så var uppmärksam! Men det finns också gott om människor som skulle säga såna saker utan att det någonsin ens blir sanning. 

Hur du kan hantera det där när det händer är att ta en liten break. Säga det att "Du, jag tycker inte om när du säger sånt där till mig, det känns ohälsosamt, vad säger du om att ta en liten break?"

Gör det varenda gång han säger det bara så kanske lugnar det säkert ner sig..

För som någon skrev här innan. Riktiga såna där brukar alltid försöka få kontroll, och då är det vem du får prata med och inte, hur du klär dig ibland andra män etc, vilket jag faktiskt misstänker inte händer. 

Själv är jag tacksam för att du låter jävligt vettig. 
  • Anonym (LB)
    Anonym (T) skrev 2025-07-23 17:43:39 följande:
    Tack som berättade det. Jag vet att du är det.
    Jag såg ditt svar till mig innan modsen körde stor rensning. Men tyvärr kunde jag inte svara dig på det då jag var avstängd. 

Jag tar och upprepar det jag sade innan. Det är en varningssignal helt klart, så var uppmärksam! Men det finns också gott om människor som skulle säga såna saker utan att det någonsin ens blir sanning. 

Hur du kan hantera det där när det händer är att ta en liten break. Säga det att "Du, jag tycker inte om när du säger sånt där till mig, det känns ohälsosamt, vad säger du om att ta en liten break?"

Gör det varenda gång han säger det bara så kanske lugnar det säkert ner sig..

För som någon skrev här innan. Riktiga såna där brukar alltid försöka få kontroll, och då är det vem du får prata med och inte, hur du klär dig ibland andra män etc, vilket jag faktiskt misstänker inte händer. 

Själv är jag tacksam för att du låter jävligt vettig. 
    Tack för dina tips! 

Jo, det är som du misstänker, han kontrollerar mig inte på något sådant sätt alls. I det avseendet har vi en vettig relation. Och just därför tror jag innerst inne att han aldrig skulle slå mig, men det kan jag ju aldrig veta. Men som du (det var väl du?) skrev tidigare så kan ju det vara hans typ av "självförsvar". Men oavsett känns det inte bra när han säger så, men jag ska vara uppmärksam!

Men mitt syfte med detta inlägg var att höra om folk tycker jag överreagerar eller inte och få input från lite bredare perspektiv och det har jag fått och är jättetacksam för.
  • Anonym (T)
    Anonym (LB) skrev 2025-07-23 18:03:12 följande:
    Tack för dina tips! 

Jo, det är som du misstänker, han kontrollerar mig inte på något sådant sätt alls. I det avseendet har vi en vettig relation. Och just därför tror jag innerst inne att han aldrig skulle slå mig, men det kan jag ju aldrig veta. Men som du (det var väl du?) skrev tidigare så kan ju det vara hans typ av "självförsvar". Men oavsett känns det inte bra när han säger så, men jag ska vara uppmärksam!

Men mitt syfte med detta inlägg var att höra om folk tycker jag överreagerar eller inte och få input från lite bredare perspektiv och det har jag fått och är jättetacksam för.
    Det kan vara en form av självförsvar när man tycker att man tex bara blir oförtjänt påhoppad hela tiden. Eller Orättvist behandlad.. Missföstådd. Till slut går det inte att försvara sig emot det längre och då räcker orden inte till. 

En paus i det fallet är rätt sätt att hantera det på, för då har man tid att tänka till. 
Svar på tråden Han vill slå mig