Anonym (LB) skrev 2025-07-23 17:10:20 följande:
Jag är tacksam för ditt meddelande också för att få en annan synvinkel. Jag ser att många uppfattat det som att min sambo nekar att han sagt så, men det har han aldrig gjort. Han är fullt medveten om vad han sagt och vi har pratat om det efter tjafsen. Han har som sagt aldrig slagit mig och jag är mycket väl medveten om att jag inte är perfekt heller. Jag kanske säger saker som gör honom upprörd. Och som du skriver så spelar det väl roll hur saker sägs.
Tack som berättade det. Jag vet att du är det.
Jag såg ditt svar till mig innan modsen körde stor rensning. Men tyvärr kunde jag inte svara dig på det då jag var avstängd.
Jag tar och upprepar det jag sade innan. Det är en varningssignal helt klart, så var uppmärksam! Men det finns också gott om människor som skulle säga såna saker utan att det någonsin ens blir sanning.
Hur du kan hantera det där när det händer är att ta en liten break. Säga det att "Du, jag tycker inte om när du säger sånt där till mig, det känns ohälsosamt, vad säger du om att ta en liten break?"
Gör det varenda gång han säger det bara så kanske lugnar det säkert ner sig..
För som någon skrev här innan. Riktiga såna där brukar alltid försöka få kontroll, och då är det vem du får prata med och inte, hur du klär dig ibland andra män etc, vilket jag faktiskt misstänker inte händer.
Själv är jag tacksam för att du låter jävligt vettig.