Anonym (LB) skrev 2025-07-23 18:03:12 följande:
Tack för dina tips!
Jo, det är som du misstänker, han kontrollerar mig inte på något sådant sätt alls. I det avseendet har vi en vettig relation. Och just därför tror jag innerst inne att han aldrig skulle slå mig, men det kan jag ju aldrig veta. Men som du (det var väl du?) skrev tidigare så kan ju det vara hans typ av "självförsvar". Men oavsett känns det inte bra när han säger så, men jag ska vara uppmärksam!
Men mitt syfte med detta inlägg var att höra om folk tycker jag överreagerar eller inte och få input från lite bredare perspektiv och det har jag fått och är jättetacksam för.
Du har skrivit att du känner dig orolig hela tiden,i ditt förhållande. Och så ska det inte behöva vara.
I ett sunt förhållande så ska det kännas ok även om man bråkar,som någon skrev.
Man ska inte behöva känna det som att man måste gå runt och trampa på äggskal för att den andre inte ska explodera.
Då är inte förhållandet sunt.
Som någon skrev så finns det fina män därute där du kan få allt det du önskar,men utan aggressionsproblematik där du ständigt får gå omkring och vara orolig.
Och det är väl så du vill ha det,eller hur?
Om du absolut vill stanna hos den här killen så tycker jag att du ska kräva att han söker hjälp för sina aggressioner om ni ska kunna fortsätta tillsammans.
Och ta då upp det medans ni har det bra och är lugna. Inte när ni bråkar.