• Anonym (LB)

Han vill slå mig

Hej
    Min sambo och jag har det jättebra när vi är sams. Jag älskar honom, han älskar mig och vi mår bra i varandras sällskap. Men när vi bråkar eller tjafsar så blir han väldigt arg. Han slår i väggar, dörrar och allt möjligt. Han har aldrig slagit mig men han säger ofta "ibland förtjänar du fan en smäll". Som sagt har han aldrig slagit mig men tänker att någon gång kanske det går så långt? Jag börjar fundera på om vi verkligen är rätt för varandra om jag får honom så arg så att han "vill slå mig". Vart går gränsen för att det ska hända liksom? Är det något jag ska fortsätta fundera på eller bara vara glad att det inte hänt ännu?

• Svar på tråden Han vill slå mig
  • Anonym (M)
    Anonym (LB) skrev 2025-07-21 11:54:30 följande:
    Okej men vad bra att du vet det då
    Du verkar inte förstå allvaret i din situation. Du borde veta svaret redan, tycker man. 
  • Anonym (T)
    Anonym (LB) skrev 2025-07-21 10:09:49 följande:
    Han vill slå mig

Hej
    Min sambo och jag har det jättebra när vi är sams. Jag älskar honom, han älskar mig och vi mår bra i varandras sällskap. Men när vi bråkar eller tjafsar så blir han väldigt arg. Han slår i väggar, dörrar och allt möjligt. Han har aldrig slagit mig men han säger ofta "ibland förtjänar du fan en smäll". Som sagt har han aldrig slagit mig men tänker att någon gång kanske det går så långt? Jag börjar fundera på om vi verkligen är rätt för varandra om jag får honom så arg så att han "vill slå mig". Vart går gränsen för att det ska hända liksom? Är det något jag ska fortsätta fundera på eller bara vara glad att det inte hänt ännu?

Tvivlar på att det är någon riskfaktor när någon säger så. Dom människor jag sett som slagit sina kvinnor liksom inte runt och bara nämner det.

Han är nog bara trött på att du håller på att starta bråk typ hela tiden och vet inte något hälsosamt sätt att kunna freda sig emot det. 
  • Anonym (T)

Kanske bäst att ta en paus ifrån varandra en stund? Så ni båda får ta och fundera på vad ni känner? 

• Anonym (A)
    Anonym (M) skrev 2025-07-21 12:02:49 följande:
    Du verkar inte förstå allvaret i din situation. Du borde veta svaret redan, tycker man. 
    Det är precis såhär normaliseringsprocessen vid misshandel ser ut. Man anser att man har en del i beteendet, bryts ner och det hela blir vardag. Inte på något sätt en orimlig trådstart.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (T)
    Anonym (A) skrev 2025-07-21 12:19:21 följande:
    Trollar du eller är du bara okunnig?
    Har sett två som slog sina fruntimmer. Inte någonsin gick de runt och snackade om att de önskar att de gjorde det, de hade liksom inte sådan självkontroll. 

Hade du några andra upplevelser, eller vill du bara dryga lite? 
  • Anonym (T)
    Anonym (A) skrev 2025-07-21 12:02:29 följande:
    Det handlar inte om att du får honom arg
    Hur vet du det? 
  • Anonym (A)
    Anonym (T) skrev 2025-07-21 12:36:29 följande:
    Har sett två som slog sina fruntimmer. Inte någonsin gick de runt och snackade om att de önskar att de gjorde det, de hade liksom inte sådan självkontroll. 

Hade du några andra upplevelser, eller vill du bara dryga lite? 
    Väldigt få slår sin partner dag ett. Det är en process innan det händer, annars skulle väldigt få stanna och känna sig ansvariga för våldet. Precis såhär kan processen se ut.
  • Anonym (Grabb)

Riktiga varningsklockor!!

Om detta är din sambos sätt att hantera tjafs och bråk - dvs att slå i dörrar, väggar "och allt möjligt". Så är det i sak ett problem, och vittnar i sak om fysiska aggressionsproblem.

Nej, det är inte normalt att vilja slå (sönder) sitt bohag.

Att han sedan drar det till att han även anser att "du förtjänar att få en smäll". Det är illa, riktigt illa TS.

Säg ifrån på skarpen! Säg åt att han han får ta tag i sina "aggressionsproblem", annars så är dörren där borta. För detta är inte acceptabelt!

• Anonym (T)
    Anonym (A) skrev 2025-07-21 12:38:45 följande:
    Väldigt få slår sin partner dag ett. Det är en process innan det händer, annars skulle väldigt få stanna och känna sig ansvariga för våldet. Precis såhär kan processen se ut.
    Aha, och det vet vi för att du säger att det är det? Då säger jag att det inte är det då, så står hela vår konversation i stiltje. 
Svar på tråden Han vill slå mig